{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Anne Katrine N
Anne Katrine N
Tilmeldt:
8. sep 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Hun tigger! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing på snart 8 måneder og hun tigger som om hun er ved at dø af sult...
Hun har ikke haft andre ejere end mig og jeg har aldrig fodret hende fra bordet eller lignende. Hun har simpelthen bare tigget fra starten og intet kan stoppe hende, når hun først går i gang. Hun miaver som en gal og hoppet op af benet og op på bordet, når hun når så langt.
Jeg har både prøvet at ignorere hende, sprøjte vand på hende, lukke hende ind i et andet rum (hvor hun så miaver som en gal og formåede at ødelægge udluftningsristen i badeværelsesdøren, så hun kunne komme ind til maden), skubbe til hende og en enkelt gang har jeg råbt af hende, men intet hjælper!
Min anden kat tigger overhovedet ikke og har aldrig gjort det, de er blevet opdraget på præcis samme måde, så det er lidt underligt.
Er ved at være godt at grundig træt af hendes tiggen og det samme er min kæreste, for hendes maiven er så høj og gennemtrængende, at den er nærmest giver høreskader!
Jeg er flere gange kommet til at lukke hende ind i skabe, fordi hun er hoppet ind til maden, hvis jeg har kigget væk et øjeblik. En enkelt gang har jeg lukket hende inde i køleskabet, fordi hun hoppede ind idet jeg skulle til at lukke og allerede var på vej væk (dog kun i få minutter!). Hun stiller sig op at skabe og køleskabet og kører poterne op og ned af det, som om hun prøver at gå op af skabet eller ind i det.
Når jeg går ind i soveværelset og lukker døren, kan hun stå og miave og køre poterne op af døren i flere timer, så det er umuligt at falde i søvn. Og hvis jeg lukker hende ind, går hun op og overslikker mit hoved og miaver og spinder, så jeg heller ikke kan falde i søvn. Hun står tit ved sin madskål i køkkenet og miaver og når jeg så kommer ud og kigger, miaver hun, mens hun kigger på mig, som om hun vil have mad - men skålen er fyldt. Det er ikke fordi hun ikke kan lide maden, for hun guffer det i sig, som var det slik, men det er som om hun vil have mere af et eller andet...
En eller anden hjælp mig, for jeg bliver snart sindsyg over hendes opførsel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun tigger!
  • #1   2. jan 2010 Hun lyder skam til at være helt normal :-)))

    Men lige et spørgsmål: Hvad fodrer du med (hvilket mærke hvis tørfoder), og hvad er hun vant til at få hos sin opdrætter.

    Får hun f.eks. kun tørfoder (hvilket for øvrigt frarådes) hos dig og har hun før fået en alsidig kost, er dette sikkert forklaringen.

    Katte kan også mærke, hvis de er i underskud med visse næringsstoffer og prøver så rent logisk at få dem på anden måde.

    PS: Vi vil gerne have vores katte som en slags familiemedlemmer, og som sådanne betragter kattene også os, når vi har dem i huset.
    Og hvad er så mere naturligt end også at spise sammen :-))

    Hvis du absolut ikke vil give hende noget af din mad, så brug kattens eget sprog: Stir stift på hende og hvæs og knur af hende.
    De andre metoder er ikke fair og hjælper heller ikke.

    Hun viser på alle måder, at hun holder af dig og vil være sammen med dig - gør gengæld!


  • #3   2. jan 2010 Jeg bruger tomme plastik sodavandsflasker til guf, og dem får kattene på gulvet hver gang vi spiser, og de elsker dem *SS*

  • #4   2. jan 2010 Dejligt at høre hendes opførsel i det mindste er normal smiley
    Ja, hun har mad hun kan spise af hele tiden - skålen er aldrig tom, for kan ikke have tanken om at hun går rundt og er sulten, hvis jeg ikke er hjemme.
    Hun får Whiskas tørfoder og hver anden dag får hun en af de der Whiskas poser med vådt foder, dem elsker hun.
    Lyder som en god idé med kasserne, for hun elsker kasser, hun kan bruge flere timer på at angribe dem og kæmpe for at "slå dem ihjel".

    Nu når i skriver, at det er fordi hun bare vil spise sammen med resten af familien, lyder det hele jo også meget mere normalt, sådan har jeg bare aldrig tænkt på det, fordi min anden kat slet ikke er sådan. Hun sidder bare og kigger på vi spiser, men hun siger ikke en lyd smiley
    Tak for svar allesammen!


  • #5   2. jan 2010 Jeg tror at katten instinktivt forstår, at (det farvestofbefængte) Whiskas-tørfoder ikke er godt nok. Så jeg vil foreslå, at du skifter over til et mere lødigt tørfoder. Gør det gradvist, for at undgå dårlig mave.
    Og hvis hun godt kan lide kød, fisk, vådfoder, så giv hende noget hver dag. Det er godt for hendes nyrer/urinveje.


  • #6   2. jan 2010 Okay, tak for svar - det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Hun tigger!

Annonce