{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på huskat?
  • #1   17. sep 2010 desværre tror jeg ikke du kan få noget videre for en huskat i den alder. I bund og grund kan man ikke gøre en kat op i penge.
    Men du kan da håbe på at nogen vil betale prisen på neutraliseringen og mærkning og vacc. Det skal de jo selv ud og betale ved siden af, hvis de fik den gratis. Ja det vil sige at det får en ansvarlig katteejer jo normalt gjort.


  • #2   17. sep 2010 Jeg tror desværre heller ikke du finder en køber som vil betale mere end 500 - Desværre

  • #3   17. sep 2010 Marianne, inden du fyrer afsted med spydigheder bør du måske notere, at der står jo faktisk, at de ER steriliseret/kastrerede...

    Jeg ved desværre ikke hvad de kan koste... Det er svært at sætte pris på øjesten. Jeg håber du finder et dejligt hjem til dine katte, uanset pris.


  • #4   17. sep 2010 Faktisk ser jeg migselv som ansvarlig katteejer. Det er ikke mine katte, men nogle jeg har taget til mig. Jeg har fået dem ster/kast, tatoveret vacineret osv, og nu mangler jeg et nyt hjem til dem. Hankatten er klar til at flytte hjemmefra, men hunkatten må nok lige vente lidt da hun var højdrægtig og meget underernæret da jeg fik hende.

    Det vigtigste for mig er at finde gode hjem til dem, helst inden en måned, da jeg starter i skole der og derfor kun er hjemme i weekenderne og jeg vil gerne blive fri for at få nogen til at passe dem.

    Jeg har selv fire katte der bor hos mine forældre da jeg ikke ville flytte dem med mig da jeg flyttede hjemmefra mine forældres gård til en lejlighed. De er alle ster/kast, øretat og vacc. Og får kvalitetsfoder. så jeg synes nu jeg er rimelig ansvarlig!


  • #5   17. sep 2010 Meget enig med Sofie H smiley Men jeg tror desværre også at der ligger noget i navnet huskat smiley efter jeg har fået katte har jeg mærket det tydeligt.
    Jeg har Oliver en Birma med stamtavle osv. og så har jeg Wilma som er den skønneste huskat man kan forestille sig, det sjove i dette er at alle der kommer her i huset, roser kun Oliver allerede inden han er kravlet ned fra skabet for at hilse, men derimod overser de huskatte Wilma :-(, ved godt jeg kom lidt udenfor emnet - men håber i forstår min pointe!


  • #7   18. sep 2010 Hvis det vigtigste er at de får et godt hjem ville jeg sige giv dem gratis ud til en ven eller en i familien du kender godt og ved vil psse på dem smiley

  • #8   18. sep 2010 250-500 kr, evt. helt gratis..

    Hvis i mener den kan klare en omplacering, ellers er en tur til dyrlægen sikkert det bedste


  • #9   18. sep 2010 Amalie J. Jeg forstår ikke hvordan du har fået dette ud af min indlæg andet end du ikke har læst/forstået det jeg har skrevet.

    Men jeg skal da gerne bøje det i neon så. Jeg tror DESVÆRRE ikke at trådstarter får sine udgifter dækket. De fleste der anskaffer sig en huskat forventer ikke at skulle betale den "ekstrapris". De anskaffter sig en gratis eller næsten gratis og får så i uendeligt mange tilfælde ikke neutraliserede deres kat.
    Trådstarter har nettop vist at hun er ansvarlig ved at få det gjort på forhånd, så hun sikre at der ikke bliver født et utal af overskudskillinger, hatten af for det. Jeg tror desværre bare ikke hun kan forvente at få de udgifter dække, fordi købere ikke indser at det alligevel er penge de på sigt alligevel skal af med, såfremt DE er ansvarlige.


  • #10   18. sep 2010 Man får aldrig sine udgifter dækket på en voksen kat.

    Sælger man en voksen kat og tager penge for den - så er man asvarlig- kan faktisk slæbes i retten er den syg ...

    Vaccieneret en gang - de skal jo vaccineres - een ang er ikke noki den alder ...


  • #11   18. sep 2010 De er kun vaccineret 1 gang da jeg kun har haft dem kort tid (2 og 1 uge), de bliver revaccineret hvis ikke de får nyt hjem inden det er tid til revacc.

    De er begge rigtig dejlige huskatte, og kan sagtens klare omplacering. Hvis ikke jeg finder et nyt hjem til dem lige nu, så bliver de bare ved med at være til salg indtil jeg finder et hjem til dem.

    Jeg har ingen venner eller familie der søger kat. Ellers var det helt klart at foretrække.

    Jeg vil ikke give dem væk gratis det jeg har den taori at hvis folk er villige til at betale så vil de bruge penge på katten.

    Jeg synes også det er blevet sværere at komme af med katte. For et par år siden skulle jeg have en anden kat omplaceret, også huskat og fået hele pakken, ham satte jeg til 600 og fik mange forespørgsler. De to jeg har nu er sat til sølle 100 kr.


Kommentér på:
Pris på huskat?

Annonce