880 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Pris på huskat? Pris på huskat?
Hvad vil i mene prisen på en huskat ligger på? altså ikke killinger men nogle på omkring 2 år. De er ster/kast, øremærket og vaccineret 1. gang. de er blevet behandlet med loppe og ormekur.
Synes det er svært at prissætte dem. Det vigtigste er at de får gode hjem
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men du kan da håbe på at nogen vil betale prisen på neutraliseringen og mærkning og vacc. Det skal de jo selv ud og betale ved siden af, hvis de fik den gratis. Ja det vil sige at det får en ansvarlig katteejer jo normalt gjort.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 83
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 152
Jeg ved desværre ikke hvad de kan koste... Det er svært at sætte pris på øjesten. Jeg håber du finder et dejligt hjem til dine katte, uanset pris.
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
Det vigtigste for mig er at finde gode hjem til dem, helst inden en måned, da jeg starter i skole der og derfor kun er hjemme i weekenderne og jeg vil gerne blive fri for at få nogen til at passe dem.
Jeg har selv fire katte der bor hos mine forældre da jeg ikke ville flytte dem med mig da jeg flyttede hjemmefra mine forældres gård til en lejlighed. De er alle ster/kast, øretat og vacc. Og får kvalitetsfoder. så jeg synes nu jeg er rimelig ansvarlig!
okt 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 83
Jeg har Oliver en Birma med stamtavle osv. og så har jeg Wilma som er den skønneste huskat man kan forestille sig, det sjove i dette er at alle der kommer her i huset, roser kun Oliver allerede inden han er kravlet ned fra skabet for at hilse, men derimod overser de huskatte Wilma :-(, ved godt jeg kom lidt udenfor emnet - men håber i forstår min pointe!
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvis i mener den kan klare en omplacering, ellers er en tur til dyrlægen sikkert det bedste
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men jeg skal da gerne bøje det i neon så. Jeg tror DESVÆRRE ikke at trådstarter får sine udgifter dækket. De fleste der anskaffer sig en huskat forventer ikke at skulle betale den "ekstrapris". De anskaffter sig en gratis eller næsten gratis og får så i uendeligt mange tilfælde ikke neutraliserede deres kat.
Trådstarter har nettop vist at hun er ansvarlig ved at få det gjort på forhånd, så hun sikre at der ikke bliver født et utal af overskudskillinger, hatten af for det. Jeg tror desværre bare ikke hun kan forvente at få de udgifter dække, fordi købere ikke indser at det alligevel er penge de på sigt alligevel skal af med, såfremt DE er ansvarlige.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Sælger man en voksen kat og tager penge for den - så er man asvarlig- kan faktisk slæbes i retten er den syg ...
Vaccieneret en gang - de skal jo vaccineres - een ang er ikke noki den alder ...
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
De er begge rigtig dejlige huskatte, og kan sagtens klare omplacering. Hvis ikke jeg finder et nyt hjem til dem lige nu, så bliver de bare ved med at være til salg indtil jeg finder et hjem til dem.
Jeg har ingen venner eller familie der søger kat. Ellers var det helt klart at foretrække.
Jeg vil ikke give dem væk gratis det jeg har den taori at hvis folk er villige til at betale så vil de bruge penge på katten.
Jeg synes også det er blevet sværere at komme af med katte. For et par år siden skulle jeg have en anden kat omplaceret, også huskat og fået hele pakken, ham satte jeg til 600 og fik mange forespørgsler. De to jeg har nu er sat til sølle 100 kr.
Pris på huskat?