{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan og hvornår, udstilling
  • #2   5. okt 2010 du kan ikke udstille racekat uden stamtavle da man ikke kan bevise den er ægte, selvom den nu følger racestandarterne.

hvis der som med hunde, så kan der kun være stamtavle på hvis opdrætter har fået det lavet. men er ikke 100 % sikkert, så vent til at der kommer andre på banen.

dog har jeg hørt man kan udstille katte uden stamtavle i en gruppe for sig som huskatte. men her er jeg heller ikke sikker.

vil nogen be - afkræfte min påstand tak smiley

• #3   5. okt 2010 så var det vist rigtigt smiley

• #5   5. okt 2010 Stamtavlen giver en racekat, alt andet er en huskat smiley

Så hun kan udstilles som huskat i både FIFe og TICA.

Stamtavle kan hun aldrig få.

• #6   5. okt 2010 "Stamtavlen giver en racekat, alt andet er en huskat :)"
    Ikke nødvendigvis..
    det kommer helt an på, om man skelner mellem blandingskat og huskat smiley

Det er imho ikke det samme smiley
    En MCO blandingskat ligner ikke en huskat i mine øjne!
    og blandingskattene med tydelige racepræg har ingen kategori på udstillinger...
    der er racekatte og huskatte - og huskatte dømmes bl.a. ud fra ikke at have racepræg smiley

• #7   5. okt 2010 Hos Tica kan man udstille både langhårede og korthårede huskatte.

Det kan man også hos FIFe, der er bare ikke den store sandsynlighed for gode resultater såfremt den ligner en racekat.

• #8   5. okt 2010 Pia - Nej, selvom du har blandet noget med en stamtavle i, så er det stadig en huskat når den ikke har stamtavle.
    Alle racekatte er huskatte fra rundt omkring i verdenen der er blevet stambogsført.
    Så at det ikke ligner en alm. typisk nordisk huskat, gør ikke at det ikke stadig er en huskat.

• #9   5. okt 2010 Denne side er rigtig god når man skal udstille en huskat http://www.gizzemissen.dk/huskat.htm

• #10   5. okt 2010 at det er uden stamtavle gør det ikke til huskat i mine øjne smiley
    det er en blandingskat!
    En huskat LIGNER en huskat smiley
    Synes det er trist at den nordiske huskat er blevet "skraldespand" for alt blandet sammen :S

der er stor forskel for mig på en huskat og en blandingskat smiley

• #11   5. okt 2010 Pia Ø - Nu bliver der snaket rent udstilling..

Hos FIFé er der ikke noget der hedder "blanding" det hedder en huskat..

Hos TICA er dem uden stamtavle delt op i shorrthaired household pet og longhaired household pet

household pet bliver tit brugt som det vi i Danmark kalder huskat..

household pet eller domestic cat..

• #12   5. okt 2010 ikke i følge FIFe som er det forbund jeg udstiller i smiley
    Der ønskes huskatte-kategorien IKKE som værende en affaldsplads til alle blandinger - de ønsker en kat uden racepræg! smiley en huskat...
    ikke en blandingskat som har racepræg...

så jo - i teorien skelnes der faktisk, i og med, at man udstillingsmæssigt ikke ønsker racepræg i huskatte kategorien smiley

• #14   5. okt 2010 Pia Ø - Jeg kan så fortælle at der er flere der udstiller blandinger som huskat smiley Jeg har selv udstillet i FIFé da de er de eneste der tager Europé

• #15   5. okt 2010 min luna Maine Coon, dog uden papir.
    så ville vide om hendes killinger kan få papir. Når hun en gang skal have nogle.

• #16   5. okt 2010 Christia - hvis morkatten ikke har stamtavle fra Fife eller Tica - så kan killingerne heller ikke få smiley

• #17   5. okt 2010 ok

Kommentér på:
hvordan og hvornår, udstilling

Annonce