2.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Katten rammer ved siden af! Katten rammer ved siden af!

Hej.

Min kat har haft for vane, at gå og tisse og ski** i et hjørne herhjemme. Han er så blevet kastreret i sidste uge, da han er fra kattehjem, så det skulle også ordnes. Men han tisser stadig to steder i lejligheden, på trods af at jeg skrupper løs med rodalon. Nu har jeg prøvet at blokere de steder han tisser.
Men samtidig, når han så går i kattebakken, så har han for vane at ramme ved siden af! Der er låg på bakken, men jeg tror han sidder sådan, at rumpetten ikke er indenfor.
Hvad gør man lige ved det? For han lægger sådan en kage lige uden for indgangen ind i mellem....

Jeg pillede lågen af kattebakken, da jeg tænkte at det måske var derfor han tissede andre steder...

Og så en sidste ting, hvilken kattegrus bruger I? Jeg har nogle hvide krystaller, og jeg ved ikke helt om han bryder sig om det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten rammer ved siden af!
  • #1   9. okt 2010 Prøv at pille låget helt af..
    Der er nogle katte som helst vil have en åben bakke..

Jeg bruger noget "grus" eller hvad man nu skal kalde det, som hedder Cat's Best Öko Plus, det er ligesom nogle sammenpressede savsmuldskugler.. Man kan skylle tisseklumper og pøller ud i wc'et.. HERLIGT!

Jeg tror aldrig jeg vil bruge andet efter jeg har prøvet det smiley
    Det er uparfumeret, lugter kun lidt af træ..

Jeg køber det her, der kan du læse lidt mere om det:
    http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter/ecological_litter/bio_clumping/14001

• #2   9. okt 2010 jeg ville nok prøve at stille flere bakker forskellige steder evt med forskelligt grus i. jeg måtte også ogi at ha lukkede bakker da min ene kat sidder på kanten og gør sit og så ville min hankat ikke gå der ind fordi han fik snavsede poter og istedet brugte han så mit tøj. stil en bakke der hvor han har valgt at der skal være toilet og når han så kun bruge bakken kan du lige så stille flytte den.

held og lykke

• #3   9. okt 2010 Der er en lille uskreven regel der hedder

"1 bakke pr. kat + 1 ekstra bakke"

Så ja, som christina B foreslår... Stil nogle bakker dér hvor han gør det..
    Og prøv bakker uden låg..

• #4   9. okt 2010 Du kan osse købe en murerbalje og bruge den som kattebakke, den kan i hvert fald ikke få rumpen op over. Det fungerer rigtigt godt her og der er heller ikke så meget grus udenfor. I forhold til de duftspor der stadig er, så prøv at vaske i edikkevand i stedet, eller 1 spsk bagepulver blandet op i 1 liter vand. For det første virker de dele meget bedre en Rodalon, de er ikke giftige og så er de bestemt meget billigere.
    1 bakke er for lidt.

• #5   9. okt 2010 Skynd dig ud og køb noget ordenligt kattesand! (Extreme Classic, Premiere Excelent/Sensitive eller lign.). Jeg har en kat, som aldeles ikke bryder sig om at træde på krystallerne, og derfor selvfølgelig træder mindst muligt på dem.
    Det er simpelthen det nemmeste sted at starte med at prøve at løse problemet. Kan katten ikke lide bakken, så vil du tabe uanset hvad!
    Når du alligevel er i dyrehandlen, så køb også en jumbokattebakke, så der er fint god plads til at komme rundt derinde.
    Du får hurtigt brugt Rodalon for samme pris... og jeg ville nok have mine tvivl om, at du bliver ved med at kunne fjerne lugten helt smiley

• #6   9. okt 2010 (og er der klap på kattebakken, så tag den af).

• #7   9. okt 2010 Prøv det grus han er vant til fra internatet. Nogle katte vil ikke gå det ene og nogle ikke i det andet. Så prøv jer frem. Jeg bruger selv krystaller og mine katte er tilfredse, men der er jo forskel på dem.

• #8   10. okt 2010 stil kattebakker der hvor han plejer at tisse og ha kun åbne kasser,så tror jeg han hurtig er helt renlig

Kommentér på:
Katten rammer ved siden af!

Annonce