{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Mette A
Mette A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Norsk skovkat/Hellig Birma {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at få mig en indekat, så er ved at finde den rigtige race for mig smiley
Egner en norsk skovkat sig til at være inde? Tænker det hedder jo en skovkat???
Hvordan er pelsen? Er den kort, lang eller bamset? Svært at bedømme på billeder.
Hvordan er den af sind??
Og de samme spørgsmål omkring en Hellig Birma smiley

Er der nogen som ved hvilken race som egner sig bedst som indekat? En som elsker sin ejer og ikke vil søge væk fra mig smiley
Kom gerne med andre racer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hul i udhæng 3.500 kr.
  • Efter rengøring af ovnen slår sikringen fra, når man forsøger at tænde den. 910 kr.
  • Ophængning af lampe 590 kr.
  • Rengøring af tom lejlighed 1.200 kr.
  • Beskæring af efeu 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norsk skovkat/Hellig Birma
  • #1   14. okt 2010 Begge racer egner sig fint som indekatte smiley Læs mere om dem på hhv www.norskskovkat.dk og www.birma.dk

• #2   14. okt 2010 Hvad med en Kurilean Bobtail? smiley
    Den egner sig fint som indekat, Den pels er rimelig nem at holde og så er den MEGET social!

• #3   14. okt 2010 Susanne - Det kommer meget an på kattens pels (Norsk Skovkat) hvor ofte den skal redes. Jeg har 7 trolde og 2 af dem skal jeg have fat i hver 14 dag ca. og de sidste 5 reder jeg kun når de skal på show, for deres pels er simpelthen SÅ nem at den passer sig selv.

• #4   14. okt 2010 Mette - de fleste racekatte egner sig fint som indekatte, det har de typisk været i generation er (evt. med adgang til indhegnet havet).

Jeg vil foreslå dig at finde ud af HVAD der tiltaler dig ved en kat, meget eller mindre aktiv, skødekat eller ligge ved siden af osv. :o) Og så prøve at læse racebeskrivelserne for de fleste. Killingelisten.dk har flere, og ellers så har special klubberne det også :o)

NÅR du så har fundet nogle racer som tiltaler dig sindsmæssigt, så tag ud og besøg mindst et par opdrættere af hver race, og se hvad du kan lide :o)

En tur på en katteudstilling kan også hjælpe, medmindre man fanger ejer lige inden katten skal til bedømmelse, så vil de fleste gerne snakke og besvare spørgsmål om racen :o)

• #5   14. okt 2010 Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at tage ud og besøge opdrættere af begge racer, minimum 2 forskellige steder pr. race.

Man kan meget bedre danne sig et indtryk af racen når man oplever den på hjemmebane i forhold til når man ser dem på udstilling eller læser diverse racebeskrivelser.

• Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

#6   14. okt 2010 Jeg vil gerne have en social kat, en som vil ligge i sofaen og hygge smiley Den må også gerne ville lege, da vi har en vuffer som gerne vil lege. Så katten skal selvfølgelig også kunne med hunde.

Ang. pelspleje er det intet problem smiley Det er ikke det som skal holde mig tilbage. Vil helst have en som er lang/bamset smiley

• #7   14. okt 2010 vis du vil ha en langhåret kat så er der kun persern men den er også en rigtig bamse kat og en god inde kat men selfølig skal man jo også kunne falde for deres flade udtryk sss som man enden elsker eller også gør man bare ikke s

• #8   14. okt 2010 Perseren vil jeg også mene er den bedst egnede indekat, men både Maine coon og Norsk skovkat er også egnede, og elsker deres ejer, men skal også aktiveres og lege. Perseren er den mest rolige.

• Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

#9   14. okt 2010 Sofie H : Er din indekat?
    Må sige jeg er faldet mest for birmaen sådan umiddelbart, den er simpelthen såå smuk!

Dk : Den behøver ikke være helt lang håret, men vil gerne have der er en smule pels, ligesom ved birmaen.
    Tror ikke lige perseren flade næse er mig smiley hehe.

Missen må utroligt gerne også være aktiv og ville lege smiley

• Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

#10   15. okt 2010 Sofie H : Er de nemme at holde indendørs??
    Jeg læste under deres racebeskrivelse at de ikke trivedes som ene kat, men der stod at en hund kunne erstatte en anden kat smiley Og vi har en hund i forvejen, som er vant til katte. Han er en meget kærlig hund, og det er egentlig også derfor jeg gerne vil have kat igen, så han ikke er alene om dagen. Så har de hinanden smiley

• #11   15. okt 2010 Ja katte har ikke BEHOV for at komme udenfor, hvis de aldrig har prøvet det før, og det gælder selvfølgelig også for birmaen smiley men man skal selvfølgelig ikke holde døre og vinduer åbne, for så skal de nu nok smutte en tur.

En hund KAN til nøds erstatte en kat, men en hund og kat har ikke samme aktivitetsbehov, og det kommer MEGET an på hvor meget energi hunden har. To birmaer ville klart være det smarteste, da de så kan bruge hinanden når de er trætte af hunden, men jeg vil sige, at den rigtige hund, KAN være en ok legekammerat for en kat.

• #12   15. okt 2010 Helt klart en Ragdoll. Den viger ikke fra din side, og følger dig som en lille hund. Det er en rigtig dejlig bamsekat, og den er perfekt som indekat ( må faktisk kun være indekat ). Den syntes jeg klart du skal have i dine overvejelser.

• #13   15. okt 2010 samt sælges den sjældent som andet end indekat. Den egner sig helt perfekt til formålet, og den er kærlig, kælen, legesyg og vil være med i alt smiley

• #14   15. okt 2010 Jeg vil også anbefale dig 2 uanset racevalg.

Mennesker kan bare ikke give en kat det samme som en anden kat kan. Jeg vil i hvert fald nødt snuse mine katte i måsen eller slikke på dem ;o)

• Mette A
    Mette A Tilmeldt:
    maj 2010

#15   15. okt 2010 Takker for jeres råd, men vi vil kun have en enkelt mis, hvertfald til at starte med, så må vi jo se hvordan det udarter sig.
    Da jeg var barn havde vi altid kun en kat af gangen, og de har nu altid haft det godt som alene mis smiley

Ragdoll'en vil jeg helt klart se nærmere på, den lyder jo til at være helt perfekt til os smiley Der er bare ikke så mange af dem.

• #16   15. okt 2010 Persere er skam også aktive og vil lege, en der vil ligge i sofaen og hygge får mig også til at tænke på perser, og det at du har det fint med pelspleje siger go' for at anbefale denne race.
    At udseendet ikke tiltaler forstår jeg godt, det gør det heller ikke hos mig, men jeg er vild med deres temperament, og får jeg engang en, så bliver det nok en klassisk perser

Se mere på denne opdrætter, som netop opdrætter den klassiske/oprindelige type
    http://www.klassisk-perser-kat.dk/

Jeg vil i øvrigt også anbefale to uanset race, ISÆR hvis den skal være indekat. Langt de fleste ene-indekatte har jeg ærlig talt haft lidt ond af :o( har passet nogle stykker)

• #17   15. okt 2010 Sofie - Så flegmatisk og afslappet som coonen normalt er, så vil jeg ikke tro at en bimse er nemmere at tage med sig end en coon :o)

• #18   15. okt 2010 Mette - Ah, har I en hund, så kan I måske godt slippe af sted med kun en, men jeg vil stadig klart anbefale to :o)

• #19   15. okt 2010 Hej. Jeg har både maine coon, norsk skovkat blanding og perser. Og vil helt klart anbefale dig år få en perser så hvis den skal være som er beskriver en rigtig sofa kat er den race fuldt ud og en meget rolig kat. Maine coon og norsk skovkat er fx noger mere aktive. Men også dejlige katte. Men ville forslå dig a få en klassisk perser så rigtig skøn race. Har selv to persere og får to mere imorgen. Held og lykke med at finde den perfekte kat:-)

• #20   15. okt 2010 Sofie - jeg har aldrig haft en bimse, men kender da flere med bimser :o)
    Og mine cooner tager generelt alting pænt og køligt, hehe :o)

Kommentér på:
Norsk skovkat/Hellig Birma

Annonce