{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon
  • #1   2. nov 2010 Sorry stavefejl, gik lidt hurtigt:)

  • #2   2. nov 2010 Er der stamtavle på katten? For ellers kan man jo aldrig være sikker smiley

    Men en af mine mainecoon havde heller ikke en særlig lang pels som killing men udviklede det da han blev ældre.


  • #3   2. nov 2010 Har den ikke stamtavle, er det ikke en Maine Coon smiley

  • #4   2. nov 2010 Nej er der ikke, også derfor jeg bliver i tvivl, mener bare jeg har læst at der er forskel på på deres pels? men kan se at en af de andre killinger fra kuldet har meget mer hår:S

  • #5   2. nov 2010 Har da intet med stamtavlen at gøre, det bare bevis på katten er Maine Coon
    Min ene hund er købt med papir, men uden ville han da være helt den samme race, det bare et stykke papir, men det bare min holdning til det:)


  • #6   2. nov 2010 Camilla hvis du vil være sikker på at få en ægte maine coon så køb med stamtavle, har tit set folk er blevet snydt.

  • #7   2. nov 2010 Rigtig nok, men der os stor forskeld på prisen.

  • #8   2. nov 2010 hmm ja men der er bar vildt mange der sælger ægte maine coons og maine coon blandinger, så med mindre man har stamtavle er man ikke sikker på noget som helst smiley Det kunne jo ligeså godt være en NFO blanding smiley eller en anden semilanghår...

    Men jeg er ret så sikker på man ikke kan få korthårede ægte maine coons smiley


  • #9   2. nov 2010 Jeg har det sådan lidt med dem, der påstår at det bare er et stykke papir, at min Maine Coon med stamtavle i så fald må være en vaskeægte Sphynx. Blot fordi en kat har lidt lang pels gør det ikke katten til en Maine Coon eller Norsk Skovkat. Derfor er min huskat/evt. blanding af racer med maske heller ikke en burmeser, selvom hun ligner én.

    For mig bevises "ægtheden" af katten via papir - og andet er blanding af racer eller uspecificeret race, men det gør jo ikke blandingskatten til en dårligere kat. Tværtimod!


  • #10   2. nov 2010 det skulle være "ægte" .. for som sagt, uden stamtavle er det en blanding smiley

  • #11   2. nov 2010 Har du ikke et billed af katten?

  • #12   2. nov 2010 Jeg har regnet ud hvilken kat du referer til og det kan måske være der en gang har været en MCO ind over, men den er jo korthåret og får aldrig semilanghåret pels som en MCO har, men hvis du gerne vil bedrages så er det sikkert et fint køb.
    Men tænk lige på det her: Du skal give 1450 for den kat uden noget som helst, så kan du lægge ca. 1000 + - et par hundrede til kastrering og oveni det kan du lægge et par hundrede til øremærke og yderligere 400 kr.til vaccine = ca. 1900 kr + de 1450 for katten = 3350 kr. for en uægte kat du ikke aner om bærer på arvelige sygdomme.
    En MCO med tavle kan du få for måske 3500 - 4000 kr. og så er der papir på den er ægte og forældredyrene er testet. Så hvem er klogest........ Sælger eller dig ?


  • #13   2. nov 2010 Glemte lige at en ætge MCO fra opdrætter er som regel færdigpakket, kastreret, øremærket og vaccineret for de 3500- 4000 kr.

  • #14   2. nov 2010 Den har fået vaccine og ormekur, + for ham til en het anden pris end de 1450 kr!

  • #15   2. nov 2010 Ja du kan få en Mco med stamtavle, vaccine og alt fra ca.2500 kr som kælekat, som de andre skriver, og de fleste uden stamtavle vil de have fra ca.1500 kr for og da skal du selv betale alt andet oveni.

  • #16   2. nov 2010 Der findes IKKE korthårede maincoon, så enkelt er det. Derudover er der en del der sælger såkaldte MCO fordi de kan tage lidt penge for det. Ofte er det en blandingskat. Ved at købe uden stamtavle, så snyder du kun dig selv og evtuelle andre der heller ikke ved hvordan sådan en skal se ud.

  • #17   2. nov 2010 Hun har begge forældre jeg kan se, når jeg kommer skal gi 700 så jeg vælger købe ham selv om han måske kan være en blanding, da jeg ikke skal bruge ham til andet end en familie kat, sammen med hende jeg har i forvejen:)

  • #18   2. nov 2010 I går skrev du da at du gerne ville have et kuld på den du har.

  • #19   2. nov 2010 Hvis det er den jeg tror det er, så er det en blanding.
    Det kan godt være sælger sige at begge forældre er Maine Coon, men når man ser på killingerne kan det altså ikke passe. De er nemlig korthåret og der findes ikke korthåret Maine Coon.

    Så hvis du vælge at købe alligevel, skal du bare vide den aldrig kommer til at ligne en Maine Coon.

    Og hvis du parre en korthåret med en Semi langhåret, vil killingerne højest sandsyndligt blive korthåret.


  • #20   2. nov 2010 Det vil vi også gerne, men går ikke op i det med papir på katte udstillinger og den slags.

  • #21   2. nov 2010 Camilla F du skriver selv

    Det vil vi også gerne, men går ikke op i det med papir på katte udstillinger og den slags.

    Så kan det da være lige meget at katten ikke er maine coon , og aldrig kommer til at ligne en maine coon.
    Du køber en lidt dyr korthårs blanding og så er det .
    Sæt ham under blanding under hans profil , så skal han nok komme ind her . Og så lev lykkeligt med det han er , forhåbenligt en skøn blandings kat , som bare super skøn . End at gøre ham til noget han ikke er.
    Held & lykke med ham ,


  • #22   2. nov 2010 Hvis du gerne vil have en Maine Coon hvorfor køber du så en blanding?

  • #23   2. nov 2010 Det er da også helt fair at man ikke går op i stamtavler og ikke vil betale prisen for en racekat med stamtavle - men så må man altså også kunne acceptere at den kat man nu anskaffer sig er en blanding og ikke en MCO.

  • #24   2. nov 2010 Går ikke op i om han er Manine coon, aldrig sagt at jeg ikke ville blive glad for en blanding, har en i forvejen og elsker hende om hun er skovkat eller ej! Sys bare ham her var flot og håbet da lidt på han var den race, fordi jeg godt kan li langhåret katte. men ham her kan jeg li på grund af hans flotte fárver:)

  • #25   2. nov 2010 Han har fået vaccination, Chip gider jeg ikke ha i mine katte, øremærker dem, sys jeg er bedre:)

  • #26   2. nov 2010 Jo det kan du tro, jeg skal ud hente ham om lidt, laver en profil når vi kommet hjem igen:)

  • #27   2. nov 2010 Har lagt 2 billeder af ham, i mit fotoalbum smiley

  • #28   2. nov 2010 Hej camilla.
    Jeg har været inde og se ham smuksakken :0) Jeg syntes han ser rigtig dejlig ud...uanset race, tillykke med bassen :0)


Kommentér på:
Maine Coon

Annonce