{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
34.711 visninger | Oprettet:

Kat nyser meget? {{forumTopicSubject}}

Min kat er begyndt at gå og nyse, nogle gange 10+ gange i træk, han virker ellers som om han har det helt fint og vil kæles og alt det der.

jeg tænkte på om det kunne være allergi relaterede men der er ikke rigtigt sket nogle forandringer i hjemmet

nogle der har en ide om hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat nyser meget?
  • #2   11. nov 2010 Min hunkat nyser også hele tiden, hun virker også sund og rask, har overvejet ta til dyrlæge med hende.

  • #3   11. nov 2010 Jeg vill aldrig acceptere en akt nyste meget - den ville komme til dyrlæge - og der ville blive testet for hvorfor den nøs - og evt. blive behandlet.

    Det er normalt virus - virus smitter - og af hensyn til andre katte er det godt at vide hvad man er op imod


  • #4   11. nov 2010 Jeg havde en killing der også begyndte at nyse meget.... og der var lidt udflåd fra hans næse....

    Ud over det fejlede han ikke noget..... troede vi...

    Se mit fotoalbum omkring Caspian - det gik nemlig helt galt...

    Så mit råd: søg dyrlæge med det samme....


  • #5   11. nov 2010 Charlotte B

    Caspian - som jeg læser det har du en bærer i huset - ellers havde han slået ud i forbindelse med flytningen.


    Det er at spille lotterispil med en killing med ufærdigt immunforsvar at både vaccinere og kastrere samtidig.

    Og ikke mindst - køb aldrig en uvaccineret kat ...


  • #6   11. nov 2010 ked af læse med din kat- ringer til dyrlægen med det samme!:)

  • #7   11. nov 2010 chancen for alvorlige følger er nu større på en uvaccienret kat - så det bør til enhvertid anbefales der vaccineres iht til foreskrifterne INDEN en killing flytter hjemmefra - alt andet er uansvarligt!

    Nu er det de færreste almindelige mennesker der kan høre om en kat har mislyde på lungerne - præcis derfor anbefales dyrlæge ...


  • #8   11. nov 2010 Det kan være orm. Have en stor killing der nøs meget jeg gik til dyrlæge med ham og fik af vide at det kunne være orm. Jeg vil piller med hjem mod orm og vipti så stoppet kannen med at nøse...

  • #9   11. nov 2010 Synes du skal smutte forbi Dyrlægen.. Det lyder ikke nomalt og katten har det tydligvis ikke godt.. Pøjpøj..

  • #10   11. nov 2010 Til Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D

    Jeg vil lige indsparke en fodnote. Jeg kender Charlotte B, og jeg kommer i hendes hjem. Aslan fejer absolut intet, og han er frisk og frejdig. Efter Charlotte opdagede Caspian var alvorlig syg, NÆGTEDE hun mig adgang til hendes hjem. Hun ville ikke risikere at mine katte blev smittet. OG mine katter ER vaccineret. Men hun ville under ingen omstændigheder have jeg kom til hende, grundet hun var SÅ bange for at mine skulle blive syg.

    Hun har gjort at alt hvad der stod i hendes magt Caspian.

    Du skriver også: Det er at spille lotterispil med en killing med ufærdigt immunforsvar at både vaccinere og kastrere samtidig.... Der vil jeg så lige sige at der er MANGE MANGE opdrættere der neutralisere deres katte sammen med den 2. vaccine.

    Til underbygning har jeg talt om dette emne med, og hun siger det er normalt at gøre dette, og at det ikke er til fare for katten.

    Det eneste vi kan blive enige om er, at man ikke skal købe en kat der ikke er vaccineret, og det VED jeg Charlotte HAR lært. Hun har lært at at miste sin elskede kat, samt at hun har ofret over 10.000 kr på denne dejlige kat. Så hun har helt sikkert lært at sin lektie, og hun kunne have jo faktisk have fået 2 tavle katte for det beløb, og i mine øjne beviser det at hun har gjort ALT hun kunne. Hun er bestemt ikke en uansvarlig katte ejer, og jeg vil til enhver tid sælge hende en kat fra mit kommende opdræt.

    Og da Charlotte har haft en syg kat selv, så er det jo en advarsel om hvor galt det KAN gå, og derfor anbefaler hun at gå til dyrelægen.. er det forkert at anbefale det? For så må du gerne rette mig...! Hvis det NU er for sent at FOREBYGGE kan det være at det IKKE er for sent at BEHANDLE!

    Så: Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D.... Måske du skal sætte dig ind i baggrunden til Charlottes anklage inden du angriber hende.



  • #11   11. nov 2010 Lad mig starte med at sige jeg angriber ikke nogen - det virker derimod som der er nogen der har nerverne udenpå tøjet ...

    Logisk set så ville flytniningen få Caspien til at bryde ud var der noget med i bagagen.

    Jeg siger sandelig ikke Aslan fjeler noget - det behøver sn heller ikke gøre - der findes masser af raske smittebærere ...

    Hvem jeg kender eller ikke kender - det ændrer ikke det mindste på det ...

    Det ændrer heller på at gøre for mange ting ved en killing på en gang - for tææt på hinanden osv - det øger risikoen. Jeg ved da godt MANGE gør det - enten er det uvidenhed eller også er det meget mere bekvemt sikkert også billigere at få det gjort på een gang.

    Så Lise J - jeg er sandelig også uenig med dig smiley


  • #12   12. nov 2010 Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D

    Uenighed er en god ting, det er det der frembringer en debat...!

    Jeg har idag talt med 7 forskellige dyrelæger, spredt fra jylland, fyn til Kbh.

    De siger alle at, er killingen 1. gangs vaccineret, så sker der intet ved at neutralisere den ved 2. vaccine. Det vil normalt være ved 16 uger.

    Så er der debatten omkring tidlig neutralisering.. det er en hel anden sag.

    Som kommende opdrætter vil jeg personligt gerne høre hvad I andre har af erfaringer med det.

    På forhånd tak

    Lise


  • #13   12. nov 2010 Køb Dr. Susan Little's Feline Reproduction - så er der ikke brug for andet!

    Verdens førende på det punkt ...


  • #14   24. feb 2013 Min store han kat på 11år er også begyndt at nyse,flere nys efter hinanden. Jeg lidt af spørgsmåls tegn.Han er indekat altid været.(blev vacc. juni 2012)

    De er 3 ialt de 2 andre nyser ikke
    de er 4 år og 19 år gamle også inde katte.

    Ja jeg må kontakte min dyrlæge imorgen mandag.


Kommentér på:
Kat nyser meget?

Annonce