{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi venlig kat
  • #1   13. nov 2010 Man siger at den sebiriske kat er allegivenlig, men om det passer ved jeg ikke helt :)... Men det er noget med de ikke udskiller det samme som alm. katte gør altså det stof som dem med allergi ikke kan tåle. Mange tror at en hårløs kat er allegivenlig, men der tager folk dog helt fejl smiley

  • #2   13. nov 2010 I hvert fald er Cornish Rexs ikke specielt allergivenlige, selvom det påstås! Katteallergikere reagerer typisk på proteiner i spyt og skæl, og det har alle katte.

    Nogle har det så sådan, at de bedre tåler langhårs f.eks. Der kan være forskel på, hvordan pelsen er sammensat, og hvordan det her spyt og skæl bliver hvirvlet rundt (på pels) i hjemmet. Jeg husker ikke om det er den sibiriske, der ikke har ret meget underuld? Det er til gengæld det eneste, en Cornish Rex har.

    Hver person må prøve sig frem ved at besøge forskellige racer og se, om de reagerer. Det kommer sikkert også an på, hvor allergisk man er. Min kæreste er mildt allergisk, men lever fint sammen med mine Cornish Rex'er - han må bare ikke klø sig i øjnene efter at have nusset med dem.


  • #3   13. nov 2010 det er rigtigt nok at den sibisiske skovkat er fremprovokerer mindre allergi end andre, og det skyldes, at de ikke har så meget af det protein som er det man reagerer på ved allergi..
    http://www.youtube.com/watch?v=5DLWFRxiZaE


  • #4   13. nov 2010 det var ikke særligt godt forklaret af mig, men i klippet forklarer de det smiley Det er godt nok på engelsk, men rigtigt godt.. det er det program generelt, smiley cats 101 på animal planet smiley

Kommentér på:
Allergi venlig kat

Annonce