{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.369 visninger | Oprettet:

Allergi venlig kat? {{forumTopicSubject}}

Hej KG. smiley
Jeg har en store søster som så forfærdelig gerne vil have kat.
Desværre er hun allergisk overfor både kat og hund smiley
Men jeg ved jo der er nogle katte der ejner sig godt til folk med allergi smiley
Kan bare ikke huske de forskellige racer.

Det skal ikke være en Spynxh.

Udover det skal det også helst være en god børne kat.
For hun har en søn på 1 år 7 måneder.
Og en lille datter på 5 mdr.

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi venlig kat?
  • #1   1. maj 2011 Jeg tror ikke der findes nogle katte der erbedre for allerrgier end andre katte.
    Det er kattens hudskæl man er allergisk overfor, så jeg vil anbefale hund ikke køber en kat.

    Der er nogle hunde der hedder Coten de tular, de er allergivenlige samt glade for børn


  • #2   1. maj 2011 Der er ikke nogle racer, som alle katteallergikere kan tåle - fordi man kan være allergisk overfor forskellige ting hos katten. Skællene, underuld, dækhår, det enzym katten vakser sig med, osv. Personligt kan jeg ikke tåle (semi)langhårskatte og katte med "løs" pels som fx British Shorthair, mens jeg fint tåler vores Korater og Russian Blue. Det bedste, man kan gøre, er at besøge opdrættere af forskellige racer og være der nogle timer, så man kan observere en eventule reaktion under besøget eller bagefter - jeg reagerer som oftest først bagefter.

  • #3   1. maj 2011 Som dkkorat er inde på, så er der mange faktorer, der spiller ind når det drejer sig allergi. Det er blandt andet derfor, at hårløse racer som Sphynx og Peterbald ikke nødvendigvis er allergi-venlige. Dog siger man, at semilanghårs-racen Sibirisk Skovkat muligvis er mere allergivenligt.

    Jeg er dog af den overbevisning, at man skal besøge et hjem med de forskellige racer, man er interesseret i for at se om der sker en allergisk reaktion efter eller under besøget.


  • #4   1. maj 2011 Jeg synes, at hun burde undersøge muligheden for at blive vaccineret for sin(e) allergi(er)! Det er katten, der risikerer at blive taberen, hvis det ikke går alligevel, og den så skal have nyt hjem...

    Jeg er blevet vaccineret mod katteallergi, og efter ½ år fik jeg min første kat. Jeg tåler i dag mine tre katte uden problemer, så det har været 5 års besvær værd!


  • #5   1. maj 2011 Så vidt jeg ved er den Sibiriske skovkat den kat der er bedst egnet til allergikere. Det var der en udsendelse om på National geografic for ikke så længe siden. Derudover kan man prøve sig frem ved at besøge forskellige katteracer (kan dog veksle fra den enkle kat)
    Min venindes datter var meget stærkt allergisk over for katte, men hun kunne sidde med min MCO uden der skete noget. I dag har hun selv en MCO og er symptomfri.


  • #6   1. maj 2011 Ja når min søster er hehjemme går det ikke.
    Men hun har også hø feber og har også en hamster smiley
    Så om det er den eller misserne er svært at sige :S



  • #7   1. maj 2011 Hvis hun er allerdisk overforhamstere og lign ville jeg slet ikke anskaffe mig et dyr.
    Med en form for allergi følger der ofte flere hen af vejen


  • #8   1. maj 2011 Måske skulle hun få lavet en priktest som viser om hun faktisk har allergi overfor katte. Jeg er testet positiv for katteallergi men tåler vores egne katte fint. Kan dog godt have problemer med andre katte især perser katte.

  • #9   1. maj 2011 Kristina dem har hun fået flere gange smiley

    Hun har hø feber og allergisk overfor kat og hund smiley


  • #10   21. jun 2011 eller hun skulle møde en ilder smiley mange mennesker der ikke kan tåle kat kan tåle ilder og de er mindst lige så sjove som en kat og er faktisk holdt meget på samme måde smiley

  • Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   28. jan 2018 Hårløse katte kunne være en mulighed, men denne kat ved jeg kunne være en mulighed:
    https://youtu.be/6cczgBaDccs


Kommentér på:
Allergi venlig kat?

Annonce