{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat forkølet eller værre ?
  • #2   23. nov 2010 Ville ta den til dyrlæge. kan jo være noget virus.

  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   23. nov 2010 Ja det gør jeg nok også, der var mere hvis der var nogle der tilfældigvis viste noget om det, hvilket jeg havde håbet på. Men i må stadig gerne skrive hvis i ved der er noget man kan gøre hjemmefra inden man tager til dyrlægen smiley

  • #4   23. nov 2010 Det er højst sandsynligt virus... Det kan være Herpes, som kan få dem til at nyse meget. Se mere her (link fjernet)

    Du er nødt til at komme afsted til dyrlægen, da de som regel behandler mod efterfølgende sygdomme, som feks. lungebetændelse smiley

    Kommer du i kontakt med andre katte, skal du være opmærksom på, at du kan bringe smitten med til dem, så det bedste er at holde dig selv og dine katte i karantæne til de har været symtomfri i 14 dage smiley


  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   23. nov 2010 Okay tak Sofie og yvonne smiley han er ellers blevet tilset af en dyrlæge for omkring 5-6 dage siden og der var der intet galt ifølge dem. Men jeg ringer bare lige igen :b

  • #6   23. nov 2010 Dennis - hvor gammel er katten? Er den vaccineret, hvis ja hvornår?
    Hvorfor var den til dyrlæge for et par dage siden?
    Er den alenekat - og kommer den udenfor?

    Hvis den hverken er snottet eller har løbeøjne, KAN det være, den simpelthen har fået noget i næsen, og det kan også skyldes for tør luft i huset.


  • #7   25. nov 2010 Hej Dennis. Er lige faldet over din tråd, og vil høre om du har talt med dyrelægen? Og hvad svarede h*n?

    Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har søgt på snottet katte o.l fordi min egen kat snotter og nyser (som når vi andre er forkølet), men hun er ikke sløj eller det der ligner. Jeg har læst en del tråde her inde om at katte ikke kan blive forkølet, men at det istedet er tegn på chlamydia, herpes, influenza, lungebetændelse og meget mere (kan også se der er nogen der har skrevet det i tråden her). Derfor bliver jeg jo lige pludselig meget bekymret for min kat, og ringer selv til dr.dyr. Her får jeg afvide at katte kan få en virus og/eller bakterie i luftvejene (som vi andre får når vi er forkølet), og det man skal holde øje med, er at luftvejene ikke stopper til, da katten da vil holde op med at spise. Men det svar stemmer jo ikke over ens med det der bliver skrevet her på KG! Derfor er jeg nysgerrig efter at vide hvad din dyrelæge svarede dig.

    Michelle smiley


  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   30. nov 2010 Heej mega smiley vi har haft ham i 1 år til januar, han blev vaccineret da han var omkring et halvt år da han blev kastreret.
    Han var til dyrlæge fordi kattens værn havde fundet ham efter han havde været inde i en lukket butik (han var på en eller anden måde kommet ind og kunne ikk komme ud igen) vi havde flere gange reddet ham ud derfra, men sidst kom de før os. Han blevderfor tilset af en dyrlæge og de sagde han havde det godt. Han er alene kat, og har før hen været ude kat, men da vi lige er flyttet i ny lejlighed har vi holdt ham inde til ca. 1-2 måneder.


  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   30. nov 2010 Heej Michelle smiley
    Jeg må indrømme at jeg ikk har været til dyrlæge med ham, men det fordi han dagen efter var meget mere frisk og han hele tiden havde spist meget og jeg havde givet ham godbidder med vitaminer og holdt ham igang, han nyser meget sjældent nu og han er helt frisk. Grunden til jeg ikk tog til dyrlægen var fordi vi lige var flyttet og tænkte han skulle falde til og fordi min svigermor altid har haft mange katte og derfor ved meget om dem, hun sagde vi lige skulle vente og se et par dage smiley
    Hvordan går det med din kat?
    - Dennis


  • #10   5. dec 2010 Hej Dennis. Tak for dit svar. Min kat fik det også gradvist bedre og bedre (som skrevet, har hun aldrig været dårlig, men "bare" forkølet med snot og nysen). Nu er der ikke noget mere. Hun spiste og drak som hun plejede og det mad hun plejede under de fire - fem dage det tog hende at komme sig over sin snotnæse smiley

Kommentér på:
Er min kat forkølet eller værre ?

Annonce