{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

Katte AIDS {{forumTopicSubject}}

Min søsters kat (og Hectors far) var til dyrlægen igår, for at blive tjekket for leukemi og AIDS .- desværre havde han AIDS og blev derfor aflivet .. han var vant til at være ude, og både dyrlægen og min søster mente så det var bedst at lade ham sove smiley

Jeg fik hende til at spørgeomjeg så skal være bekymret for mine to katte .-hvor Hector jo er han afkom og både ham og Simba har diet hos moren, så jo så kan være smittet ved parringen.- Dyrlægen sagde moren skulle tjekkes for at vide det.

Men desværre bor moren nu hos en distræt gammel dame, så det bliver nok ikke lige gjort smiley

Min søster har så tilbudt at jeg kan overtage hans kradsetræ .. Men jeg tænker om der mon sidder spytrester som så kan smitte?? Ved ærlig talt ikke ret meget om det, så håber der er nogle som er lidt mere inde i det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte AIDS
  • #1   3. dec 2010 Du behøver ikke teste moderen, du kan bare teste dine katte.



  • #2   3. dec 2010 Du kan da få testet dine egne katte for AIDS, det behøver moren da ikke være indblandet i....

  • #3   3. dec 2010 Det er jeg godt klar over smiley

  • #4   3. dec 2010 AIDS hos mennesker smitter ikke gennem spyt. Nu er det ikke helt samme sygdom, men jeg mener heller ikke at det gør hos katte.
    Desuden skulle virusen der forårsager AIDS ikke være særlig hårdfør, og dør derfor ligeså snart væsken tørrer ind. I det hele taget er AIDS blæst meget op, det er sværere at få AIDS end man lige går og tror.
    Men jeg tror godt du kan tage imod din søsters kradsetræ, men hvis du vil være 110% sikker, så kan du jo sprøjte kradsetræet med rodalon inden det kommer hjem til dig. smiley


  • #5   3. dec 2010 Var din søsters kat fritgående og fertil - så bude hun sætte sedler op i området

  • #6   3. dec 2010 Katte-AIDS smitter via spyt! Så jeg ville nok lige snakke med dyrlægen om det, inden jeg fik træet hjem:o) Ved ikke om indtørret spyt kan smitte, men hvis jeg var dig, ville jeg lige rådføre mig med dyrlægen.

    Lige en lille sidebemærkning. AIDS hos mennesker kan også overføres til andre mennesker via spyt, men der skal flere liter til for at smitte, så risikoen er minimal.. Men det kan altså lade sig gøre.


  • #7   3. dec 2010 Glemte lige at sige at jeg ville gøre som Lis foreslår.. At sætte sedler op i området, så naboer med udekatte bliver informeret om det. Hun behøver jo ikke at skrive sit navn på, hvis hun ikke vil. Men man bør lige informere andre katteejere om det:o)

Kommentér på:
Katte AIDS

Annonce