{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Hvordan holder i hankatte ?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
sidder lige og tænker på hvordan i holder hankatte som IKKE er kastrerede..
Tisser de op af tingene ?? eller kan man gør noget for at de ikke gør det..
Og går de og parre hunkattene når i ikke holder øje ?
Spørg kun fordi at vi måske vil beholde en hankilling fra twist hvis hun får killinger i slutningen af janura. ?? c:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan holder i hankatte ??
  • #2   3. dec 2010 Min bor sammen med os 24 timer i døgnet. Han har ikke strintet (endnu). Men jeg er osse meget heldig med ham. Starter han på at strinte, så får han et stort værelse for sig selv, sammen med kastraterne. Han skal nemlig ikke være isoleret, som nogle gør. Bliver det nødvendigt at lukke ham på mindre plads, vil det blive i det rum jeg har min pc, så han ikke er uden menneskelig kontakt. Det er der desværre osse nogle hanner der kommer til rundt omkring. Men du skal i hvert fald være klar over at starter den du vil beholde med at strinte, skal du have en plan B klar allerede nu.

  • #3   3. dec 2010 Hejsa
    Vi har 3 fertile sammen, en Bengal og 2 Europe hanner, de elsker hinanden, de g[r hos mine foraeldre i et muret hus med panoramavinduer, de strinter ikke men der er heller ingen pige katte i naerheden...

    Haaber det lykkedes for dig

    Pernille Boholdt
    www.boholdt.dk


  • #4   3. dec 2010 Jeg tror p[ det er vigtigt at piger og drenge er adstilt hvis ikke hanner skal strinte ....

  • #5   3. dec 2010 Unge fertile hanner kan godt gå sammen en tid inden der bliver magtkamp.

    Hhun kat på p-piller og fertil han gående sammen - ikke den bedste ide - og langt fra sikker


  • #6   3. dec 2010 Okay mange tak for svarene ^^


  • #8   3. dec 2010 Hvorfor vil du beholde en fertil han ??

  • #9   3. dec 2010 Jeg har 3 hunkatte der pt er på p-piller,
    sammen med min fertile han.
    Han har aldrig strintet indenfor.
    Han er nu snart 3 år og indekat


  • #10   3. dec 2010 min hankat bor sammen med min kastrat og min hun kat. han strinter ikke og han er 4 år. men man kan dog ikke vende ryggen til ham når der er rent vasketøj i nærheden. men så er det bare om at ha rodalon i rå mængder. min hunkat får p-piller og gir ham nogen på kassen hvis han vil parre hende, og så vælger han i stedet hankastraten

  • #11   3. dec 2010 Her går der 3 fertile hankatte på 1 - 3 og 4 år sammen med 4 fretile hunner og det giver ingen problemer ud over at når hunnerne er i løb så er hannerne inde på kontoret og spreder hygge. Jeg har endnu ikke oplevet at en af dem har strintet.

  • #12   3. dec 2010 Størstedelen af året er mine hunner dog på ppiller *SS*

  • #13   3. dec 2010 jeg syntes det er imponerende at i kan have fertil hanner inde misunder jeg,jeg har to som går sammen i et anex der ligger op af vores hus, så der er i kontakt med os hele tiden men men jeg kan ikke have dem inde da de over strinter det hele i huset har prøvet,men vil heller ikke have et hjem der stinker af hankatte pis smiley ville gerne have dem til at være i stuen men de kan desværre ikke.

  • #14   3. dec 2010 ja jeg blev også glad da mine to fertil aldrig har slåsset og bare kunne sammen smiley

  • #15   3. dec 2010 Ikke sikkert at hunkatten synes det er en fed ide at have sin egen fertile søn omkring sig. Og hvorfor ikke bare få ham kastreret?...


  • #16   3. dec 2010 Jeg har nogle gange tænkt... hvis man har en fertil og strintende hankat til at gå på et værelse i et hus, er det så rent faktisk muligt at holde det værelse så rent, at hvis man f.eks. skal sælge huset, så kan det gøres fuldkommen lugtfrit?
    Jeg har virkelig svært ved at forestille mig at leve med det. Men der er så så mange ting, jeg ikke ville være parat til mht. opdræt smiley


  • #17   3. dec 2010 Med fliser på gulve og op af vægge? smiley

  • #18   3. dec 2010 Det er lidt det jeg tænker. Men suk, ikke specielt hyggeligt. Men fair nok, et flisegulv kan jo faktisk godt være pænt og evt. med noget gulvvarme og ja, så selvfølgelig en god katteindretning, så går det vel.
    Jeg tænker bare sådan nogle forfærdelige ting som det der hus med de 100 bengalere, hvor kattetis er gået så dybt i husets fundament, at det aldrig kan blive menneskebeboelse igen. Fair nok, det hus har nok ikke set Rodalon længe, men puuuh, hankattetis kan lugte :S Jeg syntes mine hunkatte-plejemisser var slemme, indtil den sidste var blevet fixet.


  • #19   4. dec 2010 LEXI: Rolig nu. Når nu trådstarter er 14 år, og hendes kat er 'ren Maine Coon uden stamtavle', så kan man vist ikke snakke om regulært opdræt. Der ville være noget fornuftigt i at lade en beholder neutralisere.

  • #20   4. dec 2010 Hej smiley vi har en der er kastrat og en fertil med hunkatte og det går så fint. Ingen strintes ikke . Men sys du skal vælge en hunkilling hvis det er eller få hannen eller twist kastereret så der ikk blir indavl knus herfra

  • #21   4. dec 2010 *Jeg forstår så ikke hvorfor folk har så travlt med, at sige andre skal have deres katte neutraliseret? *

    Hvis man ikke forstår det, så prøv at tage ud på internaterne og kig. Personalet på Kattens Værn i Aalborg har sjældent været så overbebyrdet med uønskede killinger/katte som i det seneste år.
    Mange opdrættere, jeg selv inklusiv, har ikke fået kuld længe, da det er svært at komme af med killingerne.
    Så når trådstarter vil beholde en fertil hankilling (blandingskat) efter en mor uden tavle, så kan jeg ikke i min vildeste fantasi se at den skal indgå i avl, kun producerer endnu flere uønskede killinger. Og at trådstarter så yderligere kun er 14 år, siger vist sit.


  • #23   4. dec 2010 Lexi jeg vrisser bestemt ikke, men kan kun fortælle dig hvad jeg selv oplever. Som jeg skrev holdt opdrættere osse pause for tiden, da ingen er interesserede i at være med til at producerer overskudskatte. Jeg har intet imod blandingskatte, det vil du vide hvis du så hvad jeg selv har af katte. Hvad enten man er reg eller ej er der nogen der har tendens til ikke at leve op til deres ansvar og smider killingerne på gaden, så andre må samle op. I øjeblkket har jeg 3 kasserede plejekillinger og tvivlsom herkomst. Det havde jeg nok ikke hvis jeg ikke mente at alm huskatte eller blandingskatte osse har deres plads i katteverdenen. For selvfølgelig har de det.
    Så pointen er såmænd bare at kan man tage sit ansvar, så er det ok for mig at lave killinger, ægte eller ej. Men jeg kan kun konstaterer at der er uendeligt mange der ikke tager det ansvar og eller gennemtænker hvad der skal ske med de killinger de ikke kan komme af med.
    Trådstarter vil beholde en fertil han, der så kommer til at gå med sin fertile mor. Det er ikke ansvarligt uanset om katten har tavle eller ikke har tavle. Det kræver en del at have en fertil han og det skal man vide på forhånd.


  • #25   4. dec 2010 LEXI": Du 'har nemt nok ved at komme af med dine killinger'. Hvor mange af dem kan du i virkeligheden fuldstændig ærligt sige, at du ved hvor er henne i dag?
    For det synes jeg typisk er problemet med de her stakkels blandinger. Vi andre kunne da helt sikkert også have nemt nok ved at komme af med vores katte, hvis vi altså ikke havde stolpe op og stolpe ned af krav.
    I øvrigt alle de der korthårede katte på internaterne. Har du overvejet, om ikke mange af dem mon er de uheldige udfald fra blandingskryds, hvor det nu engang ofte ikke er alle, der bliver langhårede og kan sælges som 'ægte Maine Coon uden stamtavle'.


  • #26   4. dec 2010 (¯`'·.¸LEXI¸.·'´¯) .

    Vil du ikke godt uddybe din bemærkning:

    "Men det er jo så let, at gøre sig ih, åh bedre end andre, blot fordi man tror man ved mere og kan mere pga. en tavle."

    Den er godt nok under bæltestedet - i min ordbog gør man nu et eller andet bedre end uden.


  • #27   4. dec 2010 LEXI, Mine katte er kastrerede, og jeg har aldrig selv avlet killinger, og kommer heller aldrig til det, så jeg vil mene, at jeg kan tillade mig at opfordre folk til at få deres katte neutraliseret.
    For Team Twists vedkommende vil det i øvrigt dreje sig om at holde mor og søn sammen, så jeg synes det er helt på sin plads at nævne kastration her (IMO vil det være vanvid IKKE at få den hankilling kastreret ... og moderen med for den sags skyld) .

    Og mht. at sælge langhårskillinger - om de er med tavle eller ej - så håber jeg dæleme, at du sørger for at de bliver neutraliseret, så de ikke render rundt og spreder langhårsgener blandt de vildtlevende katte.





Kommentér på:
Hvordan holder i hankatte ??

Annonce