Hjælp til bange og nervøs maine coon. {{forumTopicSubject}}
Vi har adopteret en Maine Coon kastrat som ikke har haft det bedste betingelser frem til nu.
Vi håber der er nogle¨herinde der vil prøve at hjælpe os.
Den er bange for kontakt og undgår både os og vores andre katte.
Den gik for sig selv de første 14 dage her hvor vi selvfølgelig var inde ved den flere gange, for at snakke med den og give den mad mm.
Den vil gerne snakke nu når vi sætter os ned på gulvet men hver gang trækker den sig og går lidt væk og kikker på os.
Den vil helst være for sig selv selv om døren altid er åben, nysgerrig men alligevel ikke.
Den har nu været her i 5 uger, den har været ved dyrelæge for at blive klippet skaldet da de andre ikke havde holdt den, så der var hårboller på størrelse med en håndflade og andre som tennisbolde.
Er der nogen der har gode råd eller erfaringer er vi meget modtagelige. Den får foder mod nervøs kat:
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Feliway er da en ide, jeg vil så lige sige at jeg aldrig har oplevet nogen effekt af det, men ved andre har. Der er osse Zylkene eller Serene-UM, nogle piller, der kan dæmpe angst.
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er der et rum den helst vil opholde sig i, i så fald ville jeg måske sætte mig derinde og se fodbold i tv eller med computer. Lær den at du er ganske ufarlig og ikke vil den noget ondt og gradvis væn den til andre mennesker. Men du skal vide at det er måneder der skal bruges og med et usikkert resultat. Nogen gange lykkes det bare ikke.
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 10
Kan se i misforstår, den er se´lvfølgelig velkommen over hele huset, og går der da også.
Istedet for det feliway er der kommet et nyt produkt med det i fra Royel Canin.
Min store datter har værelse med katten og spiller ikke høj musik, og ved hun skal være rolig, så alene er den ikke.
Men tak for jeres velvilje til at hjælpe, kan se vi har en masse foran os, smiler.
Håber på flere gode råd og erfaringer.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Undlad et direkte, stirrende blik. Det er på kattesprog det samme som: øretæver i luften.
Får i øjenkontakt, så blink langsomt et par gange og lad blikket glide ud til siden. Så signalerer I fredelige hensigter. Så vil I se, at katten gør det samme.
Gør jer "små" ved at sætte jer på gulvet med siden til katten. Hav en lille skål med stærktlugtende godbidder med, som I kan lokke den med. I kan også sidde og lege forsigtigt med en snor.
Tålmodighed, tålmodighed ... og tålmodighed!
Held og lykke!
Hjælp til bange og nervøs maine coon.