{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Opkast samt dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at der er et par emner om lignende emne, men synes alligevel ikke de passer helt på vores situation, derfor opretter jeg denne tråd.

Vores ældste kat Sebastian har i længere tid haft opkast et par gange om ugen, i Torsdags havde han så også virkelig tynd mave, så det sad i hele pelsen bagpå. Han var også utrolig sløj, og brokkede sig utrolig meget på en hjerteskærende måde da vi prøvede at vaske ham bagpå. Vi ringede derfor til dyrlægevagten og blev bedt om at komme ind med ham. Dyrlægen kunne ikke rigtig se noget. Han tog en prøve af afføringen og undersøgte det i mikroskopet, men der var intet dér. Og han mente heller ikke det var væskemangel. Så han kom frem til at det enten var foderet Sebastian ikke kunne tåle, eller at det var hans indre den var gal med. Så han gav os noget zoolac og skånekost til at starte med, for at se om det kunne være kosten. Derudover fik han 2 indsprøjtninger, den ene skulle være for at stoppe opkast, den anden fik jeg ikke fat i hvad var. Og så fik han sprøjtet noget væske ind under huden, i tilfælde af at han skulle være lidt i underskud på væske. Vi fik så af vide at vi skulle prøve skånekosten i en 3-4 uger, medmindre at det blev værre selvfølgelig. Men hvis det efter de 3-4 uger ikke var blevet bedre skal han have taget blodprøver mm. Han har så stadig haft lidt dårlig mave, men slet ikke af samme kaliber som i torsdags. Han har fortsat været sløj, og har ikke rigtig ville lege med de 2 andre drenge som han plejer. Jo i går aftes havde han lige en tur igennem lejligheden med den mindste, men i dag var han sløj igen. Han har kastet op 6 gange i dag, hvor af de 4 gange var en fast "pølse" og de to andre gange var noget klar opkast. Nu er han så en smule frisk igen, og fiser rundt over møblerne, men det kommer og går.

De 2 andre, Oliver og Tiny har intet fejlet, og derfor mente dyrlægen ikke at det var en virus, da Sebastians opkast jo har stået på i rimelig lang tid. MEN i dag har Tiny så haft lidt dårlig mave, afføringen har været blødere, og der har siddet lidt i pelsen bagpå, men det har heller ikke været helt tyndt.. Men jeg forstår ikke hvor Tiny nu har dårlig mave. Tror ikke det kan være skiftet af deres kost, da dyrlægen sagde at det var en fuldkost som man godt kunne skifte direkte over på uden problemer. Det er Hills id kost mod tarmene de er på..

Er der nogen der har oplevet noget lignende? Er det bare for tidligt at forvente resultater med zoolac'en og skånekosten, her på 5. dagen? Og er der nogen der har en idé på hvorfor Tiny nu også har været lidt dårlig? Burde jeg kontakte dyrlægen allerede igen, eller skal jeg give det lidt mere tid? Sebastians afføring ser ud til at være helt i orden igen, men det er al den opkasten der bekymrer mig.. Håber der er nogle derude der har nogle gode råd? Det skal lige siges at de ikke har fået andet overhovedet end deres skånekost..

Og dog, da ingen af kattene er særlig glade for deres skånekost, og Oliver og Tiny er meget madglade, har de 2 gange fået en smule af deres gamle kost, fordi de pev så meget efter mad, da vi skulle spise, og før var vant til at få vådkost når vi spiste.. Men tror højest det er 20-30 stykker/piller af den gamle kost Tiny har fået, over 2 dage, så det kan vel ikke være det der giver ham dårlig mave? Eller kan det?

Beklager den lange smøre, og håber på gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast samt dårlig mave
  • #1   8. dec 2010 er de vaccineret,for som susanne skriver kan det være tarm infektion, men i år er der meget kattesyge i udbrud har jeg hørt hos mange,så prøv at snakke med din dyrlæge om det, og godbedring med misserne.

• #2   8. dec 2010 Jeg tænker tarminfektion og så tænker jeg på om den sidste pose af deres normale mad måske kunne være muggent. Det kan ske.

Jeg har osse en gammel hankat, som begyndte at kaste voldsomt op, flydende med lidt blod og var faktisk kommer dertil at det nok var ved at være hans tid til at forlade os. Min Vet-sygeplejerske, der selv har været opdrætter, gav mig så noget Hills J/D (rent faktisk til ledsygdom) da hun ved et tilfælde havde fundet ud af at det havde en gavnlig effekt på maver osse. Og allerede første dag på den kost, var der bedring at sporer og nu 4 poser senere har han ikke kastet op en eneste gang. Han er endda så klog at det er det stort set er det eneste han spiser, selv om der står andet. Perser fra RC kan han osse klare nu.
    Men jeg ville helt sikkert få jeres kat undersøgt grundigt, det kan være noget ganske sagesløst men osse noget alvorligt.

• #3   8. dec 2010 Tak for svar smiley
    Tror ikke det gamle mad er muggent, da vi købte posen for kun 3 uger siden.
    I dag har der ikke været noget med nogen af dem, men jeg vil lige få forhørt mig hos dyrlægen.

• #4   8. dec 2010 Og de har forresten alle deres vaccinationer.

• #5   8. dec 2010 Selv om i har købt det for kun tre uger siden. kan det have fået fugt på lager eller forhandller. Det Behøver ikke at have noget med sidste salgsdato at gøre.

Godt at det går godt nu, krydser fingre for at det må forsætte,

• #6   9. dec 2010 Tiny har haft det dårligt igen i dag.. Så nu tager vi til dyrlægen, og tager Oliver med også, så de kan se om der er noget med ham også..

Kommentér på:
Opkast samt dårlig mave

Annonce