{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Gode katte racer? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt at overskriften lyder lidt speciel XD
For selvfølgelig er alle katte racer gode på vær deres specielle måde smiley

Det jeg mener med det er at nu er jeg blevet stor tilhænger af maine coon racen smiley
Har selv to af dem herhjemme de er bare skønne smiley

Så tænkte jeg på hvilket racer der måske er gode med maine coon kattene?

For på et tidspunkt skal vi have en ny misling smiley
Så kunne det jo være meget sjovt lige at tjekke smiley

Den skal være en semi langhårs kat smiley
og det skal være en hun kat hvis det skulle havde noget at sige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode katte racer?
  • #1   16. dec 2010 kig min bibi... smiley

• #2   16. dec 2010 Hvorfor vil du have en anden race, nu når du er vild med Maine coon og hvorfor skal det være en hun????
    Bare lidt nysgerrig smiley

• #3   16. dec 2010 Ann V:

Det er ikke sikkert jeg vil have en anden race smiley
    Det ved jeg ikke rigitg endnu derfor har jeg lavet det her indlæg fordi jeg håber folk vil skrive en race ned og muligvis hvorfor de syntes den smiley

Det kunne jo være meget sjovt at have lidt forskellige også smiley

En hun kat fordi at næste gang vi skal have en skal det være en lege kammerat til nala som måske også vil jeg gerne havde en der kan være god mod hende smiley

Nu hvor Bandit ikke rigtig er det mere XD

• #4   16. dec 2010 Sofie H:

Det er klart smiley
    MEn nu er nala 2/3 år gammel ^_^
    Så det er ikke fordi hun har fuld fart på hele tiden hun er mere en hygge misser smiley
    Men selvfølgelig leger hun også ind i mellem som coon'en er kendt for smiley
    Tilgengæld er der konstant knald på hendes søn Bandit men det er alt for meget for hende.

OGså fordi han er en stor killing nu og leger meget voldsom i forhold til hvad hun kan klare da hun er ret lille og spinkel på grund af fejl ernaring fra tidligere ejer smiley
    Derfor har hun også et meget specielt sind.

• #5   16. dec 2010 Sofie H:

Er helt enig smiley
    Vidste intet om maine coon racen før jeg fik Nala hjem så begyndte jeg at finde informationer omkring racen og kan vurdere hun er meget race typisk smiley

Hvad sindet angår, men alligevel er hun meget sky overfor fremmede og skal bruge en del tid på at se dem an før de er godkendt.
    Lige nu ligger hun nederst i hirakiet herhjemme hvilket også gør at bandit lader det gå udover hende da han ikke kan takle Chili smiley
    Hun finder sig i utrolig meget fra hans side selvom hun dog løfte klogen når det bliver for meget.

Men er enig i måske vi skal dine en "voksen" kat til hende smiley

• #7   16. dec 2010 Lotte:

Det er bestemt også en mulighed smiley
    Men så skal det være en af de større katte racer ellers er jeg bange for at den vil få nogle hug. smiley
    Han er ret voldsom i hans leg. og så er han også en stor mis i størrelsen smiley

• #8   16. dec 2010 Gitte:

Planen var at hun skulle havde fået et kuld mere med faren til Bandit men han blev kastrat for nogle måneder siden da han begyndte at strinte hos ejerne smiley
    så derfor regner jeg ikke med hun skal havde nogle alligevel. desuden skal hun også være i rette form til det og er hun ikke lige nu desværre og der kan komme til at gå lang tid før hun er det smiley

Hun vejer 3 kg.

• #9   16. dec 2010 Tyrkisk Van, har begge dele. Det den ene ikke kan finde på. kan den anden.

• #10   16. dec 2010 Det går i hvert fald fint med maine coon og europé herhjemme. Mine to huskatte piger er knap så imponeret, men det tror jeg mere handler om at de er ældre end coonerne, og gider ikke voldsomme tumlelege, hehe

• #11   16. dec 2010 Jeg har Kurilean Bobtail og Maine Coon sammmen og det er kanon god kombination.

• #12   16. dec 2010 Har lovet min kæreste en udstillings somali kastrat dreng om 1-2 år hvis og når der ligger en perfekt dreng til vores hjem , ved den opdrætter vi har valgt at han skal komme fra .
    Har en venninde der har maine coon og somali . Og de går også rigtig godt i spænd. Det er også ved hende vi har lært racen at kende .

• #13   17. dec 2010 Sidder lige og tænker på om ikke det var dig der skrev et indlæg for en uges tid siden omkring at Bandit var lidt hård ved Nala?? Jeg syntes måske slet ikke at du skal anskaffe en til kat lige nu, da Nala vist har rigeligt med selskab.

Hvis hun er lidt træt af ham, så tror jeg at det er en meget dårlig idé at få en kat mere ind i flokken. Tror ikke at nogen af dem mangler selskab og ved at gøre flokken større, kan du lave mere skade end gavn (siger ikke at det altid er sådan, men at det er en risiko).

• #14   17. dec 2010 Skulle jeg have semilanghårskat - så skulle det være en vildtfarvt somali.

Smuk og klog kat med en pels der stort set ikke kræver pelspleje

• #15   17. dec 2010 Anja J:

Jo det var det smiley
    Men som jeg også skriver i indlægget skal det heller ikke være nu.
    Nala har stor glæde af Chili som hun virkelig holder af problemet er at Chili ikke deler samme glæde XD
    Han er jo en ældre herre der helst bare sover spiser og skider som man siger.

Men der vil ikke være tale om en ny kat før vi enten har et større sted eller Chili ikek kan mere.
    OGså vil det måske alligevel være Nala der skal havde nyt selskab måske i form af en voksen kat så hun ikke bliver ensom når Chili ikke længere er der.

Nala kommer fra en gård, hvor hun er fejl erneret og derfor kun vejer 3 kg, og er meget lille i størrelsen.
    Udover det har hun måtte ligge og gemme sig på grund af børn der ikke ville lade hende være.

Hvilket er skyld i hendes specielle adfærd overfor andre mennesker smiley
    Dyr kan hun fint med (vi har også en hamster)
    Der har jeg ikke oplevet nogle problemer overhovedet smiley
    Og hun finder sig jo som sagt i stort set alt.

Tak til jer andre for alle jeres gode forslag smiley

• #16   17. dec 2010 Jeg kan også skrive under på at MCO og Kurilean Bobtail er en god kombination smiley
    Jeg kan sådan set godt forstå at man måske vil have mere end en race når man vil have kælekatte smiley
    Jeg har selv et par racer jeg godt kunne tænke mig en udstilling´s kastrat, hehe...
    Men det bliver ikke lige nu, jeg har nok at gøre/se til pt.
    Der er SÅ MANGE lækre racer, så jeg forstår dig udemærket godt!

• #17   17. dec 2010 Lad mig sige det sådan. Maine coon er en ret godmodig og flegmatisk race ifht legekammerater, som vil kunne med temmelig mange racer :o) En kat der skal trives i MCO selskab skal dog helst være til de lidt store armbevægelser, klodsethed og ofte gerne lidt voldsom tumlen :o) Cooner er ikke de mest elegante og diskrete, hehe smiley Cooner er dog sjældent til bunke-putning, så de racer (f.eks. siam/orientaler og burmeser osv.) kan måske mangle nogen at ligge i bunke med. :o)

• #18   19. dec 2010 Jeg har en maine coon en norsk skovkat og en somali og de fungere rigtig godt sammen. De har noget at se til med den lille spirrevip smiley

jeg har ikke se der er noget galt i at have forskellige racer så længe de fungere sammen, jeg har endda selv tænkt lidt på en 4. race

• #19   19. dec 2010 Liv- Skulle jeg udelukkende hae kælekatte, så ville jeg også have 1 af hver! hehe...
    Så længe man tænker på sind og katten´s behov, så ser jeg bestemt ikke noget galt i at have forskellige racer smiley
    Der er jo sindsygt mange dejlige racer!

Kommentér på:
Gode katte racer?

Annonce