25.152 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Missen *
Missen *
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 18

Lukke katten ud - første gang Lukke katten ud - første gang

Hvordan gør man det ? Hvornår kan man regne med at den kommer hjem igen og kan den finde ud af det, når man ikke har en kattelem ?

Og lige en ting mere... hvordan filan kan den finde ud af at komme hjem, hvilke evner bruger den ??? Undrer mig bare over at de er så gode til at finde hjem igen.

Undskyld er 1. gang katteejer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukke katten ud - første gang
  • #1   10. jan 2011 mine katte kunne godt finde ud af komme hjem selv om de kun havde været her i 3 uger. og de går ikke længere væk end de kan hører når jeg kalder.

men forbind kattelemmen med noget godt, evt. træne den i at gå ind og ud igennem,

• #3   10. jan 2011 Det kommer an på mange ting, bl.a. kattens alder og om den ellers er udevant fra sit forrige hjem.

En voksen katte ville jeg under alle omstændigheder vente med at lukke ud, til den er HELT fortrolig med sin nye familie og hjem.

En killing først når den er optimalt vaccineret, kastreret og igen HELT fortrolig med sit nye hjem.
    Og så ville jeg også vente, til det er varmt i vejret + der er etableret en kattelem. Hvordan skulle den ellers komme ind, hvis den blev jagtet?

Man skal IKKE bære katten udenfor, men lade den dør stå åben, hvor den skal ind.

Katten kan så i sit eget tempo gå gradvist mere og mere ud og ind.
    På den måde kender den nemlig vejen tilbage igen.

• #4   10. jan 2011 Da jeg fik min kat havde jeg den inde 1-2 uger... Den kommer som regel tilbage igen rimelig hurtigt... Den løber aldrig længere end til naboens have...
    Vores andre katte kan godt være væk flere dage, den ene faktisk i flere måneder... Jeg tror de holder sig så tæt på at de kan finde hjem igen... selvfølgelig er der nok nogle der farer vild, men tror de fleste katte bliver tæt nok på til at kunne finde hjem...
    Da jeg havde min kat med hjem til mine forældre første gang lukkede jeg hende ud samme dag, og hun blev i nærheden og kom igen når hun blev sulten...

Tror det er meget forskelligt, det er nok et spørgsmål om at tage chancen...

• #5   10. jan 2011 Hold katten inde de første to uger den bor på stedet.
    Vi fulgtes med Frigg de første par gange hun gik ud, men hun har uden problemer kunne finde tilbage.. smiley

Det andet kan jeg ikke svare på, men du kan vel også finde hjem *G* - ej, man skal heller ikke gøre de kære dyr til mennesker, men jeg tror det er ganske naturligt for alle dyr, at de kan finde tilbage til deres eget territorie ..

• #6   10. jan 2011 Sussanne:
    Bare for lige at male fanden på væggen, ikk smiley
    Det er jo langt fra sikkert den bliver kørt ned... Men ja hold den inde så længe som det er muligt, så er der større chance for den holder sig i nærheden når den bliver lukekt ud tror jeg.. Den skal jo være helt 100% sikker på at det er dér den hører til...

• #7   10. jan 2011 Arh mon ikke folk stadig ville færdes ude... Men skidt, vi harjo hver vores mening.. Jeg gider ikke skulle gennem den diskussion - igen... Jeg synes bare det er synd at holde en kat inden for altid...

Men nok om det, katten skal nok finde hjem igen hvis først den har lært hvor den bor smiley

Kommentér på:
Lukke katten ud - første gang

Annonce