1.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Levende lopper efter loppekur Levende lopper efter loppekur

Begge mine kattebørn fik en kur den 8.

Men i forgårs fandt jeg et levende dyr på Simba,.. Forholdsvist stort og brunt .. Jeg nåede ikke at få fat i det. Ej heller med tættekammen kunne jeg fange det eterfølgende .. Kun en masse loppeaffald smiley

De får igen den 8. februar og 8. marts så det er med en måneds afstand.

Er det meget normalt? Og er der noget man kan gøre .- evt. et bad i loppeshampoo?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Levende lopper efter loppekur
  • #2   14. jan 2011 Hvilket loppemiddel har du behandlet med?

• #3   14. jan 2011 Frontline ComboVet har jeg brugt

• #4   14. jan 2011 Lopperne er i mange dele af landet blevet resistente overfor Frontline, og det virker derfor slet ikke. Min dyrlæge er af samme grund stoppet med at sælge det.

Skift til Advantage, det virker inden for få dage.

Prøv eventuelt at søge her i forum, så kan du se hvor mange der har problemer med at Frontline ikke virker.

• #5   14. jan 2011 Okay tak for det! Var jeg ikke klar over .. men kan de godt behandles med det, så kort tid efter de har fået Frontline?

• #6   14. jan 2011 Jeg ville nok vente 2-3 uger eller spørge dyrlægen hvad h*n synes er ok.

• #7   14. jan 2011 Nu er mange hurtige til at skrive at man skal skifte mærke, men jeg synes i stedet du skal give det en måned mere og så give dem Capstar samtidig. Den loppe du har set, er sikkert en der er sprunget på katten fra gulvet eller lignende.
    Det jeg synes der er mest effektivt er at tage ET rum og støvsuge/rengøre og så sprøjte med Trinol. Lad det virke i et par timer og luft så kraftigt ud INDEN katten kommer derind igen. Sådan gjorde jeg det sidst og jeg har ikke haft loppeangreb i 8-9 år, jeg har kun haft en enkelt loppe med hjem fra en udstilling, som blev klaret med Capstar.

• #8   14. jan 2011 CapStar Vet virker kun i 24 timer :o)

• #9   14. jan 2011 det har du helt ret i Diktatorisk HA, men den gives osse mere end en dag, hvis loppeangrebet er massivt og lopperne findes i selve beboelsen.

• #10   14. jan 2011 Susanne - Jeg har haft nøjagtig den samme oplevelse, efter at have givet Frontline Combo 2 gange med en måneds mellemrum.

Så besøgte jeg min dyrlæge i forbindelse med vaccinering af kuld og var ved at stå og flæbe over situationen til hende, og så fortalte hun mig at de slet ikke fører Frontline fordi det ikke virker. Jeg købte Advantage med hjem samme dag (på hendes anbefaling) og behandlede hele flokken. Der gik 2 dage og siden har vi ingen lopper set.

HVIS man vælger at behandle omgivelserne med Trinol skal man være opmærksom på at det SKAL være helt tørt inden man lukker kattene ind i det sprøjtede rum da det er MEGET giftigt.

• #11   14. jan 2011 Jeg kender en opdrætter, der nær havde mistet en kat pga. Trinol, selvom det var helt tørt inden kattene blev lukket derind igen, så havde katten slikket på noget...

• #12   14. jan 2011 Jeg kan også give et link til sagen Eva taler om, men det bliver på PB.

• #13   14. jan 2011 dengang vi havde et massivt loppeangreb
    der brugte vi capstar og så fik vi advocate af dyrlægen
    det var bare det bedste sys vi jo
    vi havde forsøgt forskellige mærker men først da vi prøvede advocate så var de væk

• #14   14. jan 2011 I de fleste tilfælde mener jeg det er godt at forebygge, men med lopper, så det nok forbyggelsen der har været med til at gøre lopperne resisstente. Da mine børn var mindre, behandlede jeg jo heller ikke forebyggende for lus. De blev behandlet de få gange de havde været uheldige at få det. Sådan mener jeg osse det burde være med loppebehandling. Man skal osse tænke på at loppemidler trods alt er kemikalier,

Kommentér på:
Levende lopper efter loppekur

Annonce