{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Tilvænning af kat {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et mindre problem, Eftersom jeg har fået till opgave at passe mine forældres kat og er meget bekymret for om den får noget at spise.

Altså det er sålades at hum bare gemmer sig og når hun endelig er fremme og hun bare hører de mindste fremmede lyde begynder hun at knurre.

Hvad gør jeg for jeg vil hende jo gerne det bedste og går og overvejer om jeg skal tage hende med hjem til mine forældres hus og passe hende der istedet.

Får når hun ikke er tryg har jeg det ikke ret godt med mig selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning af kat
  • #1   15. jan 2011 Det skal siges at der er tale om en 7 år gammel hun kat

  • #3   15. jan 2011 Kan godt være at jeg jeg tager hende med hjem i mine forældres hus hvis ikke det bliver bedre. For det er sgu synd for hende at hun skal gå og være bange hele tiden.

  • #4   15. jan 2011 Jeg ville osse tage hende hjem igen.

  • #5   15. jan 2011 Forresten hvad kan jeg gøre for at hun kan falde godt til.

  • #6   15. jan 2011 Michael - Det er dejligt at læse, hvor meget du er obs på katten og at du vil gøre en indsats for dens trivsel i stedet for (som mange ville) "bare" passe den.

    Du skriver ikke noget om, i hvor lang tid du skal passe den, eller om du selv har dyr i huset.

    Det optimale for katten ville selvfølgelig være, hvis du selv kunne bo i dine forældres hus med den, til de kommer tilbage, men kan det lade sig gøre?

    Hvis ikke - og det drejer sig om en længere periode - ville jeg have den på et værelse (ikke hele lejligheden) og hente dens tæpper, huler og legetøj hos dine forældre - i hvert fald nogle ting, der dufter af dine forældres hjem.

    Held og lykke!



  • #7   15. jan 2011 Nå ja det skal siges at jeg skal passe hende i en uge.

  • #8   15. jan 2011 Det er da ellers mærkeligt i går aftes der opførte hun sig som hun plejer og var så kælen. Men det er bare vendt på en tallerken.

    Men jeg har hendes transportkasse hjemme ved mig som hun ellers elsker at ligge i.

    Men er det ikke blevet bedre imorgen tager jeg hende med hjem til mine forældre. For det er sgu hårdt at se sin kat have det på den måde. Nærmest som at have mistet hende.


  • #9   15. jan 2011 Michael J **Altså det er sålades at hum bare gemmer sig og når hun endelig er fremme og hun bare hører de mindste fremmede lyde begynder hun at knurre.**

    Ja, det er hårt at se på smiley Præcis sådan opførte mine katte sig de første to dage efter de var flyttet ind her. De var SÅ skræmte over at være blevet flyttet. (men de spiste da ;)). Heldigvis fandt de hurtigt ud af, at her var godt at være smiley

    Det er meget forskelligt hvor lang tid det tager for voksne katte at falde til et nyt sted. For nogles vedkommende varer det flere uger, så du kan altså godt risikere at hun er i forskræmt hele ugen. Men hvis hun kender dig i forvejen, så gætter jeg på, at det nok skal blive bedre dag for dag.

    Elleres er det jo bare super at du har mulighed for at bo i dine forældres hus sammen med hende. (det havde nok været det bedste fra starten)


    **Det er da ellers mærkeligt i går aftes der opførte hun sig som hun plejer og var så kælen. Men det er bare vendt på en tallerken.**

    Måske er hun blevet meget forskrækket over en fremmed lyd....




  • #10   15. jan 2011 Tor i at jeg får noget ud af at snakke og nusse med hende?

  • #11   15. jan 2011 Hvis hun selv kommer til dig, eller kan lokkes med godbidder, så tror jeg da at det kan hjælpe.

    Men ellers så vil I nok få en noget hyggerligere uge i dine forældres hus.


  • #12   15. jan 2011 Så er det lige det hvad jeg så gør hvis ikke jeg har bil.

  • #13   15. jan 2011 Nu ved jeg ikke hvor langt væk dine forældre bor. Måske du kender en med bil, der kan køre jer.... Ellers så tror jeg det sagtens skal gå med den uge hos dig smiley
    Men ja, de første dage med kat i nyt hjem ER tit svære.

    Det er lettere sagt end gjort, men prøv at se om du selv kan slappe lidt af på trods af stresset kat. Måske gå en lang tur, eller besøge en kammerat. Katten tager ingen skade af at være alene et par timer. Måske kommer hun frem og vil kæle i aften, når der nok er mere ro og færre fremmede, "farlige" lyde.


  • #14   15. jan 2011 Hun ligger ved mig nu. Men tror stadig hun er lidt stresset endnu.

    Men ser lige hvordan det går på mandag.


  • #15   15. jan 2011 Når hun vil ligge hos dig, så er det ikke helt galt smiley
    Hun skal nok også snart spise noget ... hvis bare det er lækkert nok smiley


  • #16   15. jan 2011 Det jeg håber og tror nok hun skal spise noget.

    Men hvis hun stadig sultestrejker så må jeg jo bide i det sure æble og gå hjem til mine forældres hus med hende.

    Det skal dog siges at der er 10 minutters gang.


  • #17   15. jan 2011 Hun skal nok spise noget.
    Med kun 10 minutters gang, så er en taxa også en rimelig mulighed smiley


  • #18   15. jan 2011 Og hvis du ikke har råd til en taxa, kan du komme et tykt, tæt tæppe over transportkassen. Det skal så helst ikke blæse for meget, hvis hun ikke er vant til at komme ud i kulden.

    PS: Har hun været på bakken?


  • #19   15. jan 2011 Men ellers går det fremad med hende. Og har fået hende til at slappe lidt af.

  • #20   15. jan 2011 Ja hun slapper da meget mere af nu end før og virker veltilpas.

  • #21   15. jan 2011 Men knurrer stadig lidt.

Kommentér på:
Tilvænning af kat

Annonce