{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Tilvænning af hinanden? {{forumTopicSubject}}

Halløj kattegalleri.

Jeg har min skønne store killing Pixie og i dag har jeg valgt at få en lille ny, som jeg tænker skal være selvskab/legekammerat til Pixie smiley
Jeg ved det hele er nyt for den lille nye. Nyt sted, ny kat osv. - hvor længe tror i ca det vil tage før de har vænnet sig til hinanden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning af hinanden?
  • #1   9. nov 2016 Alt fra nogle timer til nogle måneder. Men to killinger går generelt hurtigere, end hvis det er to voksne.

  • #2   9. nov 2016 Som svar vil jeg sige at det er der ikke nogen der kan sige 100% , for nogle tager det lang tid før andre går det hurtigt, alderen har stor betydning for hvor hurtigt de vænner sig til hinanden, så det er bare at tage en dag af gangen og se hvordan det går.

    Så vil jeg også lige sige en ting mere som du ikke spørger om. Jeg håber du har valgt nr 2 kat mest fordi du gerne vil have 2 katte, for din nuværende kat savner ikke en legekammerat, du kan være uheldig at de slet ikke kan finde ud af det sammen eller i bedste ti!fælde blot lærer at acceptere hinanden og lever i fordragelighed. Venskab er der absolut ingen garanti om. Men er det 2 killinger så er chancen absolut størst for succes og et evt venskab, men håb på det bedste og forvent det værste. Man skal i hvert fald aldrig anskaffe sig nr 2 killing i den tro at de ender med at blive absolut perlevenner, for så kan man nemt blive skuffet.
    Held og lykke smiley


  • #3   9. nov 2016 Jeg holder på, at man til enhver tid bør holde to katte, hvis det kan lade sig gøre. De kan have så meget glæde af hinanden. Især når de begge to er killinger. smiley



    profilbillede
  • #4   9. nov 2016 Enig i at de kan have glæde af hinanden, og særligt killinger har en bedre chance for at få glæde af hinanden.
    Men jeg kan med 100% sikkerhed sige at mine 2 ingen glæde har af hinanden, og Tøsen dagligt ønsker Smilla hen hvor pebret gror, Tøsen ville klart hellere være enekat igen.
    Smilla!La derimod ville aldrig fungere som enekat, trods hun ikke kan med Tøsen så betyder selskabet noget for hende trods alt, men hun ville være bedre tjent med en kat der Gad hende og som aldersmæssigt og aktivitetsmæssigt var tættere på hende. Jeg syntes bare man altid bør tænke på at nogle katte har ikke lyst til selskab og nogle katte bliver aldrig venner men lærer at acceptere hinanden anden og leve side om side i fordragelighed.

    Jeg fortryder i høj grad at jeg ikke valgte at få 2 katte samtidig da jeg fik Tøsen, det er klart noget jeg vil gøre om når mine 2 ikke er mere. Man lærer af sine fejl heldigvis.


  • #5   9. nov 2016 Vi har katte i alderen fra 7 år og ned til 6 måneder.

  • #6   9. nov 2016 Jamen det er dejligt at i kan få det til at fungere Susanne, det er bare ikke rosenrødt for alle og det må man erkende, derfor syntes jeg at man skal minde folk om at det ikke nødvendigvis bliver det helt store venskab.

  • #7   10. nov 2016 Vores første to var 12 uger og 1 1/2 år da de blev sat sammen - de tolerer kun hinanden, og hvis de er tvunget til at gå op ad hinanden bryder der bare kampe ud.
    Mens mine to var 5 måneder og 4 måneder da de blev sat sammen - det var hårdt i starten hvor de virkelig skulle sætte hakkeorden (gjorde det som man ikkebør, og satte dem bare sammen næsten) det gik nu godt og de er gode venner, elsker at lege sammen nu. Men det handler også meget om dominans - jeg tror hvis de begge var neutraliserede hankatte så var det nok ikke gået så godt. Akio satte Luna meget på plads i startende holdt hende nede - heldigvis er han så godmodig han sprang væk hvis hun sagde den mindste lyd.
    Nu er det meget sjældent hun siger noget, medmindre hun ikke vil dele legetøj så knurrer hun af ham XD
    Jeg vil give Heidi 100% ret, man skal virkelig ikke skaffe sig NR 2 som en legekammerat, det var primært det jeg ville med min NR 2 og jeg kan godt mærke at jeg sætter Akio lidt højere end jeg gør Luna (til min store ærgrelse)
    Man kan også risikere at når de bliver mentalt voksne (omkring de to år) kan der rav i deres lille hierarki igen. Første gang er vist når de bliver kønsmodne

    Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro, lade dem mødes lidt eller holde den ene mens den anden går rundt og snuser - man kan også bytte dufte f.eks deres tæpper eller kurve kan byttes rundt.
    Men som to killinger så vil jeg tro de er mere interesseret i leg smiley du kan altid prøve at få en til at lege med Pixie mens den anden snuser lidt


  • #8   10. nov 2016 Min erfaring er så lige stik modsat.

    Og to af samme køn leger bedst. smiley

    Nu har vi så også kun 15 katte pt. smiley


  • #9   12. nov 2016 Det er meget forskelligt.

    Min hankat var 3, da vi tog Bobbe (hunkat) til os - tilløber på ca. 6 måneder. De to var pot og pande allerede i løbet af få sekunder.

    Da Zoe kom til for et par uger siden (blot 4 uger gammel - hittekilling) slog hankatten (nu 7½ år) til med det samme og agerede katte-mor fra dag 1.

    Bobbe derimod (4 år) var noget mere reserveret i starten. Det er blevet bedre efterhånden som killingen er blevet større, men der er ikke stor kærlighed at se mellem de to.

    Bobbe har det bedst alene eller sammen med Felix, mens Felix kan med både Bobbe og Zoe.


Kommentér på:
Tilvænning af hinanden?

Annonce