{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Tilvænning {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte ejere
Jeg har et spørgsmål ang. tilvænning af 2 katte.
Jeg har lige fået en ny kat idag, samtidig med at jeg har en i forvejen
og de kan ikke en gang være i samme rum, selvom de er adskilt
hvilket også resulterede i at min hankat bed hul i armen på mig.
Jeg har flyttet den nye kat ind i et andet rum, men Neko er stadig vildt ophidset, og han river og bider hvis man bare kommer i nærheden af ham.
Hvad kan gøres, for dette har jeg aldrig oplevet før

Skal lige siges at han også tæsker løs på min hund.
Dette har han heller aldrig gjort, heller ikke da de mødte hinanden for første gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning
  • #2   1. apr 2013 jeg har de samme spørgsmål som Lotte, da de er meget vigtige for at kunne rådføre dig rigtigt

  • #3   1. apr 2013 Neko er 10 mdr. og hunnen er 1 år
    Nej, de er ikke neutraliserede.


  • #6   1. apr 2013 Jeg er bare mest bange for hvis de begge løber ind under sofaen, har ingen mulighed for at skille dem ad, hvis det skulle gå galt, min sofa er så tung at jeg dårligt kan skubbe til den.
    Skal lige siges at det er med vilje jeg har valgt katte der ikke er neutraliserede, da jeg gerne vil prøve et kuld. og derefter kastrere Neko
    Begge forbliver indekatte


  • #7   1. apr 2013 Ved ikke om det hjælper, men både Neko, og Hina kommer fra en familie hvor der var andre katte, så man skulle tro at det ville være mindre intenst. Har aldrig haft en kat der bed mig ud af det blå, selvom der er kommet ny kat ind i hjemmet.
    Jeg er dybt chokeret over det, især fordi at der gik hul, og han ikke ville slippe mit skind igen


  • #9   1. apr 2013 Det vælter rundt med hormoner, derfor er det ekstra svært. Jeg siger som de andre få dem fixet!
    Hvis du har brug for små nullere, så undersøg om du kan bliver plejemor for et kattehjem, Dyreværnet eller lign. Der er ingen grund til at lave flere killinger når der i forvejen er så mange uden hjem:-(


  • #10   1. apr 2013 Du kunne jo også have fået din killinge kulder stillet ved at vælge en killing på 12-16 uger, så havde du haft den del med, og det havde været nemmere at føre dem sammen, selvfølgelig med dem begge fikset smiley
    Jeg misunder dig ikke i den situation du er i smiley


  • #11   1. apr 2013 Tråden bliver jo nok slettet, så jeg nøjes med at erklære mig enig med Felis ... og tilføje at jeg faktisk synes, det bedste vil være at levere den nye kat tilbage.
    OG at du selv bør tage på skadestuen, hvis du har fået et dybt bid.


  • #12   1. apr 2013 Tinka
    ang. biddet, så er min venindes mor sygeplejerske, og hun har tilset det.
    Det er heldigvis ikke noget der skal syes.
    Debatten er egentlig kun lavet for at jeg gerne vil undgå at de flår hovederne af hinanden.
    Vælger ikke at få kuld pga. penge.
    Jeg kan ikke give katten tilbage, da den stod til en aflivning, hvis hun ikke kunne komme af med den, og som dyreelsker er det mig meget forkert at aflive et dyr, uden en god grund til det.


  • #13   1. apr 2013 Jeg tror ikke det bliver en lykkelig sammenføring når hankatten er så aggressiv..
    Men fremgangsmåden er som Felis beskriver, lade dem selv styre det..

    Desuden forstår jeg ikke lige at du vil prøve at have et kuld, der sidder en masse killinger der ingen ny ejer kan finde både på internater og rundt om i mange hjem..

    Hvad er din plan med de 4-8 killinger der kommer ud af det???
    Og du skriver at du vil have et kuld så vil du neutralisere hankatten, hvad med hunkatten, har du så tænkt dig at hun skal fortsætte fertil og gennemgå løbetid på løbetid på løbetid, med det mulige resultat af en evt livmoderbetændelse, kronisk løbetid eller hvis du vælger p-piller - kræft...


  • #14   1. apr 2013 Selvfølgelig bliver en fertil hankat kulleret når der kommer en fertil hunkat ind på hans område...

    Han bider dig fordi du lugter af fremmede kat... og han kan lugte hende gennem døren... og aner ikke hvad der sker.... så han stresser totalt....

    At du vil bidrage til de 500.000 ejerløse katte i DK fatter jeg ikke noget af... følger du ikke med på nettet og ser alle de uønsket killinger/katte der bliver smidt i nakken på folk ???

    Og afsted på skadestuen med dig.... kattebid er yderst farligt... og kan være vanskelige at behandle... hvis du ikke kommer i behandling med det samme!!!

    Måske du lige skulle have læst om sammenføring INDEN du hentede den nye kat....



  • #15   1. apr 2013 Nej det er ikke sikkert det skal syes.... men det kan give blodforgiftning... og en voldsom infektion!

  • #16   1. apr 2013 GH:
    Som jeg skriver i indlægget, har jeg aldrig oplevet det før.
    Har tidligere haft katte, og sammenført katte, har ALDRIG nogensinde set så aggressiv adfærd blandt mine gamle katte.
    Jeg aktede på erfaring førhen.
    Søger kun hjælp her, fordi min hankat netop reagerer på den måde


  • #17   1. apr 2013 Den bedste hjælp jeg kan forslå, er at separere de to katte nu, og indlevere den nye til et internat i morgen.

  • #18   1. apr 2013 Enig med Tinka

    Tror ikke det bliver en lykkelig sammenføring.... men måske en dyrlæge regning for behandling af skader ....


  • #19   1. apr 2013 Dette må jeg så gøre, selvom jeg absolut ikke havde set den ende, og da slet ikke så tidligt.
    Har heller ikke lyst til at de skal skade hinanden.
    Og er bestemt ikke ude på at udstå som dyreplager på nogen måde.


  • #20   1. apr 2013 Vil lige tilføje at det er vigtigt at få en læge til at tilse dit sår smiley

    For et par år siden blev jeg bidt af en kat , fik renset såret og en stivkrampe vaccination.
    Og nej du er overhovedet ikke dyreplager smiley


  • #21   1. apr 2013 Ja, G. H... og tre stressede dyr :-/... og hvordan vil sådan en stresset hankat klare at der kommer killinger smiley

  • #22   1. apr 2013 Hov, jeg overlappede vist Channies indlæg. (men Channie, hvad er det du må gøre? levere katten til internat?)

  • #23   1. apr 2013 Eller du kan få neutraliseret begge katte.... og så prøve at sammenføre dem igen når der er gået 14 dage 3 ugers tid.... men så kræver det at du finder et sted til hende indtil da.....

  • #24   1. apr 2013 Tinka:
    Ja. Eller prøve at finde nogen andre der kan tag i mod hende, der ikke har kat.
    Ønsker kun det bedste for begge katte


  • #25   1. apr 2013 Så skal du være hurtig... for et par dage på den måde er ødelæggende for begge katte...

  • #26   1. apr 2013 Channie, det kan tage LAAANG tid at finde et godt hjem til en kat. Derfor foreslår jeg internat.

  • #27   1. apr 2013 Tinka

    Tror desværre ikke der er nogen internater der har plads... så skal Channie godt nok være super heldig!


  • #28   1. apr 2013 G.H Jeg tror ikke, det er tid for overfyldte internater ... endnu.

  • #29   1. apr 2013 Uanset vil jeg gøre mit bedste, så hurtigt som muligt.
    Og tak til dem der har prøvet at komme med råd


  • #30   1. apr 2013 Tinka

    Hørte forleden dag at der var min. 4 mdr ventetid på IK til omplacerings katte... altså for at få sin kat ind til omplacering....


  • #31   1. apr 2013 Du skal på skadestuen med dit bidsår, der er ikke noget værre end katte og menneskebid;) jeg blev bidt på et tidspunkt og skulle have stivkrampevac. og penicilin i drop!

  • #32   1. apr 2013 Hvis det ikke var fordi min egen hunkat snart skulle have killinger kunne vi godt have taget hende til du fik hende neutraliseret og hormonerne aftog, men vores egen hunkat er meget territorial efter hun er blevet gravid.
    Vores katte er ellers meget åbne for nye katte (:


  • #33   8. apr 2013 Vil lige informere at jeg fandt et sted til hunkatten.
    Min mors veninde, som er kattedame, har taget godt imod hende, så hun har det godt smiley


  • #34   8. apr 2013 det lyder som en god ende for alle parter

  • #35   8. apr 2013 Marianne.
    Er det bestemt også. Tog Neko 2 dage at blive "normal" igen.
    Men han er klart på bene igen, og den samme kat, som før den nye kom ind
    og venindens katte har taget godt i mod den nye, hvilket er positivt smiley


  • #36   16. apr 2013 Dejligt for Neko at være blevet enekat igen. smiley .... og dejligt for hunkatten at være fri for Neko.
    Det var rart med en opdatering på den omgang kattestress. Tak.

    (PS: synes stadig, du skulle få Neko kastreret, både for hans og for din egen skyld).


Kommentér på:
Tilvænning

Annonce