{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Tilvænning.. {{forumTopicSubject}}

God aften..

Hvor lang tid går der ca. inden katte har vænt sig til hinanden?

Jeg mener.. Jeg har en kat, en indekat, hun, som plejede at være meget alene hjemme.. Jeg fik lidt ondt af hende og anskaffede en ny lille killing..

Den gamle kat er fjendtlig, hvæser, knurrer så snart hun kan komme til det..

Og spise får den nye kun lov til, hvis jeg smider den gamle i soveværelset..

Nu har jeg også lige fået ham i dag, så det er jo klart at hun gør det.. Men af ren nysgerrighed.. HVor lang tid plejer der at gå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning..
  • #1   27. jul 2008 hejsa..
    med mine katte gik der ca 3-4 dage, så var de venner. jeg gjorde det at på 2. dagen fodrede jeg dem lige ved siden af hinanden med noget lækkert dåsemad, som jeg vidste de begge VILLE spise så snart de så det, og efter der gik det kun fremad..


  • #3   27. jul 2008 Alt fra en halv time til nogle uger - hvæsen er knurren er helt at forvente... men bland dig ikke - smid ikke den gamle kat i soveværelset, med mindre det er for at give den lidt kvalitetstid alene med dig. Den gamle kat har jo været dronning i huset sammen med dig - nu skal hun pludseligt dele sit dronningerige med en fræk og sikkert ganske respektløs killing! Killingen skal lære hendes grænser at kende - så længe hun kun bruger lyde til dette, skal det nok gå altsammen.

  • #4   27. jul 2008 Okay.. Jeg prøvede at lade døren stå åben, så den gamle kunne komme ud, og da hun gjorde og så den nye spise, gik hun helt amok og hvæste helt vildt..

  • #5   27. jul 2008 dkkorat - Okay.. Jaa, det lyder jo egentlig også ganske fornuftig.. Det er jo dyr, kan man sige..

    Nu skal jeg så på arbejde i morgen, så kan jeg godt lade dem være i rum sammen, uden at være bange for at komme hjem?


  • #6   27. jul 2008 De har vel hver deres skål?
    Som sagt, så længe det kun er hvæs, går det nok.
    Hvordan reagerer killingen på at blive hvæst af hele tiden? også mens den spiser?


  • #7   27. jul 2008 Jo det har de skam..

    Killingen krummer ryg og gemmer sig under sofaen.. Eller bag ved os.. Den har hvertfald respekt for hende..


  • #8   27. jul 2008 Når vi får en ny kat i flokken, ser vi tiden an i en time eller så for at se, hvordan de andre katte reageer - og så går vi en tur på nogle timer... Ofte når vi kommer hjem, så er killingen stort set accepteret:-) Katte reagerer meget på vores udstråling - er vi nervøse, bliver de det også.

  • #9   27. jul 2008 Giv det tid!

  • #10   27. jul 2008 altså det du beskriver passer fint på det der skete da vi fik bella.. og de kan stadig ikke enes. det er et år siden nu... men håber selfvølelig det bedste for dig og dine katte smiley

  • #11   28. jul 2008 Giv dem hver deres madskål og stil dem langt fra hinanden.
    (Så har den voksne ingen ejerfornemmelse)
    Lad dem have fri adgang til foder hele tiden.
    (Så undgås stress pga. fodring)
    Sørg også for at have to wc-bakker.
    Gnid skiftevis den voksne og killingen på kinderne og på siderne.
    (Så overfører du deres lugt til hinanden)

    Få hurtigst muligt dem begge neutraliseret - Det gør underværker!

    PS: HUSK AT LUK LÅGET NED PÅ JERES WC!


Kommentér på:
Tilvænning..

Annonce