{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

tilvænning af andre katte {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved hvordan man bedst vænner katte til hinanden? hvis man har 2 katte der altid har gået sammen og godt kan med andre katte og man så sætter en kastereret hankat sammen med dem man gerne vil have dem til at gå sammen? han er et år gammel og ikke vant til andre katte. Har prøvet på det i 2½ måned og de andre katte er ligeglade med ham men han hvæser og vil slås med dem. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Har prøvet at lægge en avis i klemme i en dør og lade dem gå på hver sin side men han er så snedig at han kan åbne alt og få avisen ud. De to andre katte er 8 - 9 år gamle og ikke så unge og friske som han hvis der sker noget. Kan det slet ikke lade sig gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilvænning af andre katte
  • #1   24. maj 2007 hej prøv bare at sætte dem sammen de skal nok finde ud af det
    men hold lige øje med dem


  • #2   24. maj 2007 hej
    jeg har heller aldrig haft det store bøvl med at sætte katte sammen. der vil altid være lidt kamp mellem dem, men det er jo som de andre skriver, fordi de lige skal finde ud af rangordnen. Synes også du skal prøve at lade dem gå sammen igen, og så afvent og se hvad der sker. håber det lykkes


  • #3   25. maj 2007 Jeg har prøvet at sætte dem sammen hver eneste dag, og andre katte har jeg godt kunne sætte sammen. En halv times tid efter var der ikke mere hylen og hvæsen. Men ham her! Der er gået et par månedernu, og de andre to katte har vænnet sig til ham, de hvæsede os til at starte med men nu er de ligeglade med ham. Men han er bare helt umulig. Han lægger sig bare henne i et hjørne i flere timer og hvæser og når de andre katte lægger sig til at sove lister han sig ind bag dem og springer på dem og jagter dem i hele stuen. Den ene måtte jeg til dyrlægen med fordi den blødte så meget. Efter 2½ måned hvor de er sammen hver dag er han bare ikke blevet bedre.

  • #4   25. maj 2007 Når det ikke bliver bedre, ville jeg overveje meget at aflive ham, eller finde et nyt hjem, for måske han bare ikke kan med andre katte og så er det synd at han skal tvinges til det.

  • #5   25. maj 2007 Lister han sig ind på dem om natten? han er da ikke sød...
    Men det er tit svært at sætte dem sammen, mine to katte harogså kun hvæsset af hinanden, og vi fik nr to i påsken... Men de er begge to for bange til at komme tæt nok, så de kan få afgjort hvem der bestemmer (tror det er det der skal til). Men måske passer din nye kat bare ikke ind, han er nok for ung til de andre..


  • #6   31. maj 2007 Kan det være muligt at han er for ung til de andre? jeg troede at katte var ligeglade med alder. De kan jo ikke "spørge" hinanden hvilken alder de har, og de kender vel ikke til alderstegn. De er selfølgelige meget mere rolige end ham da de er 8 - 9 år men han skulle vel ikke være aggressiv overfor dem for at være rolige? Kunne nu mere forstå hvis de blev sure på ham over at han konstant fes rundt og var voldsom, legesyg og hyperakiv i forhold til dem. specielt når han farer på dem. Hvis jeg holder dem adskilt så de gamle også kan få noget ro, og ikke lukker dem udendørs samtidig med ham kan det så blive bedre med tiden når han bliver ældre og måske blir lidt mere rolig?

  • #7   31. maj 2007 Jeg har sådan en til at sætte i stikkontakten, men det hjalp ikke synderligt meget på problemet. Det er blevet lidt bedre med kattene. De kan godt være i samme rum nu uden at han farer direkte på dem. Men de holder sig i hver sin ende hele dagen og de gamle kan godt ligge sig til at sove men han ligger og lurer fra den anden ende af stuen på dem og knurrer en gang imellem. En gang imellem kan de komme tæt på og ligge 2 meter fra hinanden uden at de gør noget, men han er stadig meget opmærksom og ligger og vifter kraftigt med halen. Nogen gange efter lang tid kan de falde i søvn så tæt på hinanden. Jeg venter en måned mere tror jeg. Han må bare lære at slappe af og stole på sig selv. Det blev lidt bedre da vores store gamle hankat gav ham et par øretæver efter at have fundet sig i at blive angrebet en del gange og blive bidt til blods. Men da en dag var fandt han dig ikke i det og slog igen. Det har gjort synes jeg at den unge fandt ud af at han ikke kan styre det som han vil. Men efter det var det ikke nær så anspændt men går det ikke må jeg jo finde et andet sted han kan være.

  • #8   31. maj 2007 Det skal jeg nok, og tusind tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
tilvænning af andre katte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce