663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Bad af kat Bad af kat

Hej, nu er jeg så ejer af tre katte, hvoraf to af dem er Maine Coon, og jeg kan godt lide af bade især mine Maine Coon katte, men så kom jeg lige til at snakke med en dyrhandler om et problem, jeg har med min hankat, da han har fedtet hale, og jeg spurgte hende, om de havde en shampoo mod det.
Hun endte så med at anbefale mig IKKE at bade min kat, fordi den så vænner sig til det, og vil ikke længere vaske sig selv, sagde hun.
Men hvad er jeres holdning til at bade katte, måske mest Maine Coon katte?
Kan de tage skade af det, som hun sagde? Eller er det fint nok? Nu skal det så siges, at det ikke så ofte, jeg bader dem. Måske en gang hver anden måned.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bad af kat
  • #1   24. jan 2011 Jeg vasker kunne MCO når de skal på udstilling eller hvis de har været ude for en uheld.Hankat får vasket halen nogle gange når den fedter meget . men ikke kroppen. Min andre katte kan nok selv klare det, og har også bedre af det. Du vasker jo hudens fedt lag ud hver gang du vasker din kat. Og det kan går meget langtid inde huden for sin nomale hud balance igen. Så ja en gang i måned synes jeg er hul i hovedet og kan gøre mere skade end gavn.

• #2   24. jan 2011 skulle står hvert anden måned

• #4   24. jan 2011 Okay, men hvor tit vasker I så fedtet hankattehale, og hvad vasker I det i?
    For det er temmelig slemt med Noah, synes jeg.

Og er der så egentlig noget shampoo, der er bedre end andet? Noget pH-shampoo af en art, måske?

• #5   24. jan 2011 Det fuldstændig ligesom at rense ens øre - jo mere du renser - jo mere ørevoks .
    Jo oftere du vasker , desto mere hudfedt dannes der .

• #6   24. jan 2011 Jeg synes bestemt ikke der er nogen grund til at vaske katte, som sagtens selv kan holde sig rene.
    Det ødelægger pelsens naturlige fedtbalance, og er bare generelt slet ikke naturligt for katten, så hvis jeg var dig - ville jeg ikke bade mine katte, medmindre de er blevet så beskidte af et eller andet, at de ikke selv kan vaske sig.
    Jeg har aldrig været ude for at det har været nødvendigt at bade en kat, hverken nogle af de katte jeg har haft hos mine forældre, eller den som jeg selv har nu.

• #7   24. jan 2011 Når jeg har en fedt hale som er rigtig slem vasler jeg i groob, ellers i nomale opvaske middel fra neutral eller mini risk

• #8   24. jan 2011 Jeg vasker kun mine to pelsede katte (blandingskat og Maine Coon) når de skal til udstilling eller når der virkelig er behov for det. Ved uheld, har jeg heller ingen skrupler med at anvende tørshampoo, og det fungerer ganske fint.

• #9   24. jan 2011 Jeg vasker aldrig mine katte,og jeg har haft en del gennem tiden,det klare de selv:)

• #11   24. jan 2011 Jeg har en MCO på 10 år og han har aldrig været i bad. Fedthalen har hos ham ikke været så slem, men jeg har et par gange brugt opvaskemiddel, men kun på halen.
    Det er ikke nødvendigt at bade katte, de er fra naturens side meget renlige dyr og klare det ganske udmærket selv. Kun i meget ekstreme tilfælde er det nødvendigt, hvis de har fået olie eller andet i pelsen de enten ikke selv kan vaske ud eller osse er giftigt for dem.

• #12   24. jan 2011 Jeg vil bestemt ikke bade for bare at bade - som flere andre også nævner, så ødelægger det den naturlige fedtbalance i pelsen..
    Men den der med at de så ikke vil rengøre sig selv?! Ej, den må hun længere ud på landet med. Det tror jeg ikke på og har aldrig hørt om nogen der har oplevet noget lignende.

Kommentér på:
Bad af kat

Annonce