Bad af kat Bad af kat
Hej, nu er jeg så ejer af tre katte, hvoraf to af dem er Maine Coon, og jeg kan godt lide af bade især mine Maine Coon katte, men så kom jeg lige til at snakke med en dyrhandler om et problem, jeg har med min hankat, da han har fedtet hale, og jeg spurgte hende, om de havde en shampoo mod det.
Hun endte så med at anbefale mig IKKE at bade min kat, fordi den så vænner sig til det, og vil ikke længere vaske sig selv, sagde hun.
Men hvad er jeres holdning til at bade katte, måske mest Maine Coon katte?
Kan de tage skade af det, som hun sagde? Eller er det fint nok? Nu skal det så siges, at det ikke så ofte, jeg bader dem. Måske en gang hver anden måned.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
feb 2009
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 22 Svar: 94
For det er temmelig slemt med Noah, synes jeg.
Og er der så egentlig noget shampoo, der er bedre end andet? Noget pH-shampoo af en art, måske?
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Jo oftere du vasker , desto mere hudfedt dannes der .
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Det ødelægger pelsens naturlige fedtbalance, og er bare generelt slet ikke naturligt for katten, så hvis jeg var dig - ville jeg ikke bade mine katte, medmindre de er blevet så beskidte af et eller andet, at de ikke selv kan vaske sig.
Jeg har aldrig været ude for at det har været nødvendigt at bade en kat, hverken nogle af de katte jeg har haft hos mine forældre, eller den som jeg selv har nu.
feb 2009
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 45
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Det er ikke nødvendigt at bade katte, de er fra naturens side meget renlige dyr og klare det ganske udmærket selv. Kun i meget ekstreme tilfælde er det nødvendigt, hvis de har fået olie eller andet i pelsen de enten ikke selv kan vaske ud eller osse er giftigt for dem.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men den der med at de så ikke vil rengøre sig selv?! Ej, den må hun længere ud på landet med. Det tror jeg ikke på og har aldrig hørt om nogen der har oplevet noget lignende.
Bad af kat