{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.374 visninger | Oprettet:

killing kaster mad op. {{forumTopicSubject}}

hej nu er den gal igen..

lille Tarzan kaster op når han har spist tørkost og vådkost hertil morgen har han kastet op 7 gange efter han har spist.

vi var hos dyrelægen igår men dyrelægen kan ikke få lov til at undersøge ham da han har dyrelægeskræk så han er meget arig.

men vi fik noget pro-kolin+ og en ormepille med hjem.

ved ikke hvad jeg skal stille op


Kommentarer på:  killing kaster mad op.
  • #1   29. jan 2011 Katten skal jo lære at komme til dyrlæge :s Det kan da ikke nytte noget ? Og hvad er den så bange for , det er jo bare et almindelig menneske som dig

  • #2   29. jan 2011 Men du er i hvertfald nødt til at komme til dyrlægen igen , det kan være en infektion i mave/ tarmsystemet og det kan være meget smertefuldt .

  • #3   29. jan 2011 ja men det er kommet efter han er blev neu. og har været i bedøvelse.. for før hen var der ikke noget når vi var hos dyrelægen.

  • #4   29. jan 2011 I så fald plejer en dyrlæge godt at kunne vise katten at det ikke er ham der er skurken , du SKAL a sted igen 7 gange opkast er simpelthen for meget , og han blir dehydreret

  • #5   29. jan 2011 vi har lige fået en tid her kl.11:30..

    jeg bare helt ulykkelig for først var det kun tørkosten og han får hills i/d men nu er det også når han har spist vådkost.


  • #6   29. jan 2011 Godt du fik en tid . Du må tage med ind til dyrlægen så du er der til at berolige ham

  • #8   29. jan 2011 Hvor gammel er han?
    For killinger på nogle måneder kan sagtens kaste vand og mad, og det er ingen tegn på sygdom.
    Fréja gjorde det i starten fordi at fór rundt lige efter hun havde spist, og det kunne maven ikke klare.
    Men nu gør hun det ikke mere.


  • #9   29. jan 2011 de har en lille smugle tørkost stående. men nu har jeg taget det væk han skal ikke have mere mad nu inden vi skal til dyrelægen os fordi han kaster op lige efter maden...

    altså jeg vil sige at den dyrelæge normalt ikke er bange for dyr. men tarzan er virklig arig han bed mig i fingeren det gjorde sku ondt...

    han bider, hvæser,knurre og skriger.

    jeg er altid med mine dyr inde til dyrelægen.


  • #10   29. jan 2011 Virker han ellers dårlig? Løber han rundt og leger, og kaster pludselig maden op?
    Hvis han virker sløv og sløj skal han til dyrlæge. Vi tog Freja til dyrlæge og han sagde det var normalt for unge katte hvis de ellers var raske.


  • #12   29. jan 2011 Lotte:
    Ja, Freja kom også fra et sted med andre katte, og hun kastede op fordi hun løb rundt og forslugede sig samtidig.


  • #13   29. jan 2011 han er fra den 3 september 10. så lidt over 4 måneder.

    han virker lidt sløv han gider ikke rigtig lege med sin søster...
    ja maden står fremme hele døgnet.

    ham her er ikke kommet et andet sted fra det var min hunkat der fik killinger har haft 6 styks.


  • #14   29. jan 2011 Men jeg forstår bare stadig ikke hvorfor den er blevet arrig efter neu. Den kommer jo i narkose og husker ingen ting ? Så kan ikke forstå den forbinder det med noget skidt .

  • #15   29. jan 2011 jeg er lige så uforstående overfor det som du er.. jeg har aldrig set ham sådan som han er nede hos dyrelægen.. det starter ligeså snart vi går ind af døren også når vi kommer hjem er det helt væk..

    vi skal derned nu også ville de give ham lidt at slappe af på altså så han stadig er vågen men så de kan undersøge ham.


  • #16   29. jan 2011 Det er os vildt mærkeligt , men fortæl dyrlægen i dag at han er bange , så undersøgelsen skal forgå stille og roligt , dyrlæger vil jo helst have at katten at katten er medgørlig , så han må hjælpe missen lidt på vej til at vise at der ikke er noget at være bange for .

  • #17   29. jan 2011 Det er vel ikke kun os mennesker der kan komme ud for at have fået for lidt narkose og derfor kan huske en operation bagefter ????? Måske det er årsagen til dyrlægeskrækken *SS*

  • #18   29. jan 2011 Ja det er rigtig Hanne S .

  • #19   29. jan 2011 Hvordan gik det med ham ?

  • #20   29. jan 2011 nu er vi kommet hjem igen fra dyrelægen.

    hun gav ham lidt beroligende også undersøgte hun ham og fik taget et røngten men der var intet at se.. hun tror så måske at han kan ha slugt noget fra noget legetøj som driller men det kan hun kun fast slå hvis hun operere så indtil vidre har han fået noget mod kvalme,noget at slappe af på og noget antibiotika også det der biobakanyl eller hvad det nu hedder.


  • #21   29. jan 2011 ihh hvor tager det langtid for ham at vågne fra den bedøvelse... mini (hans søster) kan slet ikke forstå at lille tarzan ikke er vågen, hun sidder og kigger på ham hele tiden.

  • #22   29. jan 2011 Jeg ved ikke hvor længe der må gå, men jeg ville blive bekymret, hvis han slet ikke havde været bare lidt vågen. Sørg i hvert fald for at han ligger varmt.

  • #23   29. jan 2011 han er vågnet lidt mere op og har hilst på sin søster men sover meget self. og han ligger meget varmt med en dyne på.

  • #24   29. jan 2011 han har også været ude og spise. og uden at kaste det op det er dejligt. håber det holder.

  • #25   29. jan 2011 Dét var godt at høre smiley Jeg krydser fingre for, at han er helt fit og frisk i morgen.

  • #26   29. jan 2011 Kan godt være han har orm, kan også godt være han spiser for hurtigt eller for meget.

  • #27   30. jan 2011 han fik ormekur for 2 dage siden...
    men ja måske spiser han for hurtigt, men måske ikke alligevel han har i hvertfald ikke kastet op idag men nu må vi se hvordan det går.


  • #28   30. jan 2011 nu kaster han sku op igen aner hvorfor..

    dyrelægen snakkede om at han kunne have slugt noget som er blødt fra noget legetøj fordi hvis det var hårdt kunne hun se det på røngten..

    så hvis det han fik hos dyrelægen mod kvalme og antibiotika og biobakanyl ikke virkede så var det eneste hun kunne gøre for at se om han havde slugt noget var at opperere for at se..

    men han har ikke kastet op efter vi var hos dyrelægen igår og heller ikke idag. det er først startet nu.. det er hårdt at se at han kæmper for at få noget op.

    håber bare snart han kan holde det i sig.


  • #30   31. jan 2011 han får hills i/d og young male og det er større bidder end hvad han plejer at få som er RC babycat 36..

    vi har prøvet kun at ligge lidt i skålen men det ryger op alligevel.


  • #31   31. jan 2011 jeg ved det ikke er meget ked af at han har det sådan.. hans søster kan heller ikke rigtig forstå det. hun er begyndt at ligge at holde om ham og vaske ham og også vaske ham når han har kastet op.

    men jeg ringer igen til dyrelægen imorgen tidlig når de åbner så må vi se hvad de siger...
    han skal i hvertfald ikke blive ved med at kaste op på den måde.. der må jo været noget galt siden det bliver ved.


  • #32   31. jan 2011 ja det er det da self..:)

  • #33   31. jan 2011 Øv, er ked af at høre det er galt igen smiley Det må ikke være rart ikke at vide hvad der er galt.
    God bedring til den stakkels mis. Håber dyrlægen kan hjælpe ham i morgen.


  • #34   31. jan 2011 håber jeg også han sover hele tiden.. også har han kastet meget op her til morgen..

    men jeg ringer og ringer til dyrelægen og den er hele tiden optaget har prøvet siden kl.8.


  • #35   31. jan 2011 så er vi lige kommet hjem fra dyrelægen igen...
    tarzan har fået sådan noget kontastvæske og noget af det har ikke bevæget sig længere end spiserøret(ikke meget), så han skal ned imorgen og have taget røngten igen for at se om det er væk ig hvis det ikke er så skal de ha taget en prve fra spiserøret... ellers er vil ude i om han har foderallergi eller hvad det nu end kunne være..

    syntes bare det er meget synd for ham at han skal i bedøvelse igen imorgen han var også i lørdags.


  • #36   31. jan 2011 Åh, det er da godt nok en sej omgang for jer. Forstår godt du ikke er vild med narkose igen, men når det er undersøgelse af spiserøret, så er bedøvelse nødvendigt - ikke kun fordi han flipper ud ved dyrlægen, men også fordi det ellers er enormt ubehageligt (ved jeg af egen erfaring)

    Mad kan han jo ikke få ned eller holde i sig smiley Hvordan med væske (?)

    Jeg krydser fingre og tæer for snarlig bedring!


  • #37   31. jan 2011 væske går fint.. han kan os godt få lidt mad ned nu hvor han har fået noget mod kvalmen..

    ja tror det bliver en dyr omgang. og de er ikke forsikrede endnu.:-(


  • #38   1. feb 2011 så har vi været hos dyrelægen forhåbentligt for sidste gang...
    der var ikke noget at se i spiserør og mavesæk kontrastvæsken var væk og der var ikke nogen sår..

    så nu prøver vi allergifoder.


  • #39   1. feb 2011
    **der var ikke noget at se i spiserør og mavesæk kontrastvæsken var væk **

    .. så der må være passage?

    Jeg har slet ikke forstand på det, men tænker om der kan have været noget, der har siddet fast (der hvor kontrastvæsken nåede til i går), og som nu har bevæget sig længere ned (?) Hvis det skulle være sådan, kunne det måske være godt at give ham noget kattemalt for at lette passagen i tarmen... (bare en tanke....)

    Håber at allergifoder vil løse problemet.

    God bedring til katten (og til din pengepung).










  • #40   1. feb 2011 ja der er passage.:-D

    det kontrastvæske der sad fast igår var bare en lille smugle der sad fast i siden af spiserøret.. de har været helt nede i mavesækken og kigge på ham og der var slet intet at se.

    vil prøve at høre dyrelægen om det med kattemalt. Tak Tinka D

    det er desværre min fars pengepung da jeg er på kontanthjælp.


Kommentér på:
killing kaster mad op.

Annonce