{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges. killing kaster op
  • #1   15. nov 2008 virker hun sløj, varm eller utilpas?
    spiser og drikker hun?



  • #2   15. nov 2008 hun virker sløj, vi har ikke set hende spise og drikker i par timer. Hun ligger og vil sove hele tiden.

  • #3   15. nov 2008 se det an i løbet af aftenen/natten. virker hun stadig sløj imorgen så ring til dyrlægen. har du skiftet forder for nylig?

    et par timer er ikke så længe i forhold til at vurdere om hun bare er træt og ikke sulten, eller hun er syg.

    balder havde noget lignende, han fik pencillin fordi dyrlægen vurderede det var mavebetændelse. det hjalp

    tag maden fra hende og giv hende lidt kogt vand.


  • #4   15. nov 2008 forder er selvfølgelig foder smiley


  • #5   15. nov 2008 jeg er hjemme hos min kæreste sammen med mine 2 katte.. og jeg har mit eget foder med, som er hills kittens. jeg ved ikke hvad der foder er, men det er ikke det samme, men de gange hun kastede op kom der kun galde op.

  • #6   15. nov 2008 Har din kæreste også katte? som får noget andet mad?

    killingen kan godt have snuppet noget mad derfra og hvis det har været hårdt for maven kan den godt reagere. men når det hun er galde kan det være stress over at være i nye omgivelser med andre katte (ved ikke hvor tit du er hos din kæreste). min lillebrors kat kaster op i nye situationer, når hun er nervøs.

    hold øje med hende, det kan også være mavebetændelse, eller en hårbold på tværs.

    hold øje med hende og tag hvis du kan hendes temeratur. virker hun varm kan hun have feber.

    jeg ville ringe til dyrlægen imorgen.


  • #7   15. nov 2008 Jeg er hjemme hos min kæreste med mine 2 katte. men hendes bror har ikke kastet op.... og de har set hinanden rigtig mange gange..og der har de og spist af mit hills kitten mad før, uden problmer før.

    Og hun er i sit eget hjem og enes godt med de andre, de slås da som killinger nu gør, da mine er 25uger og 21uger.


  • #8   15. nov 2008 så vil jeg umiddelbart tro det er mavebetændelse eller hårbold.
    hun skal have antibiotika hvis det er mavebetændelse og skånekost selvfølgelig.
    - kogt kylling med udkogte ris, most sammen med lidt af det vand kyllingen er kogt i. det er skånekost. INGEN SALT!

    - kogt vand med lidt salt og sukker.

    Lad hende faste resten af natten dvs tag maden væk. de andre tager ikke skade af en nat uden mad. lad kun kogt vand stå fremme.

    mad i en mave med mavebetændelse vil irritere maven.

    og så dr.dyr imorgen hvis hun ikke får det bedre.



  • #9   16. nov 2008 Mnage takker for hjælpen.... Nu har jeg lige kogt vand med salt og sukker, og venter på at det bliver kølligere, så de kan drikke det.

    Så må vi bare håbe at det er ovre.


  • #10   16. nov 2008 kunmeget lidt salt og sukker, bare for at holde væskebalancen i orden. du kan evt. give hende det med en teske så du er sikker på hun får lidt indenbords.

    god bedring med hende. jeg håber hun får det bedre i løbet af natten. hold godt øje og ved den mindste tvivl så ring til dyrlægen og spørg.



  • #11   16. nov 2008 Igen mange tak for hjælpen... Det gør vi også holder øje med hende. og hvis vi skal til dr. dyr, tager vi alle fire med. for at se om de også skulle have noget. Katte smitter tit hinanden, har jeg fået af vide.

  • #12   16. nov 2008 Det er også vigtigt at holde øje med, om hun kommer af med tis og især afføring.
    Gør hun ikke det, KAN opkastningerne skyldes et tarmstop, måske pga. et fremmedlegeme.


  • #13   16. nov 2008 Ikke fordi jeg har så meget forstand på det, men har oplevet det samme med min kat engang, han ville hverken drikke eller spise, ikke engang vådkosten rørte han....sådan gik han en hel dag, og var meget sløg... men næste dag var der ingen ting... spise han normalt igen osv...

    men hold heller godt øje med det, og kom til dyrlæge hvis det vare ved.


  • #14   16. nov 2008 hvórdan går det med missen idag?

Kommentér på:
Hjælp søges. killing kaster op

Annonce