1.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Vil ikke spise vådfoder Vil ikke spise vådfoder

Hej allesammen.

Jeg har jo den her store killing. Hun får pt royal canin 36 i både vådfoder og tørfoder. Tørfoder står til rådighed døgnet rundt og hun får vådfoder hver aften. Men hun gider ikke at spise vådfoderet hun slikker bare væsken af og resten lader hun ligge. Nu tænker jeg meget hvad jeg skal købe til hende næste gang, for synes jo det er for meget foder at smide ud dagligt.

Jeg havde overvejet at barfe hende, Har forsøgt at give hende noget rå kylling. Det spiser hun lidt af, men hun slæber det rundt i hele køkkenet og sys simpelthen det er for klamt lige at træde i noget råt kød. Hvad gør i andre der barfer jeres kat?

Har i ellers nogle forslag på super vådfoder til killinger på 7 mdr, som er helt uimodståeligt for dem.

Håber på at få nogen med god erfaring på banen.

VH Marlene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke spise vådfoder
  • #1   30. jan 2011 mine killinger på lidt over 4mdr er helt vilde med et slags vådfoder fra maxi zoo som er med oksekød eller kylling med havreflager og noget hørfrøolie man kan kun købe det på dåse.. kan ikke lige huske hvad det hedder men det er en lys dåse med enten lyseblå eller lyserød stribe på til kitten.

• #2   30. jan 2011 Jeg har osse en enkelt der gør det samme, og det er lidt træls når man nu har betalt for det. Men vådkost er sådan set mest for at de får mere vædske, for de fleste katte drikker alt for lidt. Du må simpelthen prøve dig frem med forskellige mærker, men jeg tror du vil opleve det samme.
    I stedet kunne du give din kat råt kød, ALT kan bruges. Daggamle kyllinger er som regel osse lækkerier for en kat, så det kunne du evt osse prøve. JA, min slæber osse lidt rundt med det, hvis det er store stykker, men du kunne prøve at give hende mindre stykker i skålen. Jeg har heldigvis klinkegulv der for det serveres, så det er nemt at tørre over bagefter. Hvis intet lykkes, så må du bare sørge for at hun har frisk vand hele tiden, måske en drikkefontæne.

• #3   30. jan 2011 Ja det er lige nøjagtig også det jeg har tænkt, men ville bare ønske det rå kød kunne blive inden for en meters penge, men det er nok ikke nemt... Når i fodrer med de daggamle kyllinger brækker de så ikke fjer mm op?

• #4   30. jan 2011 Nej, når mine får dem er der stort set ikke en dråbe tilbage og jeg har kun en gang været ude for at en af misserne brækkede sig, men det var fordi han havde hugget fra de andre og næsten ædt 3.

• #5   30. jan 2011 Nå Ok. Tror du det er nok med en fryseskabsskuffe af forskellig barf for en måned af gangen til en kat? Er der meget tilberedning i det? Tilsætter du olier i kødet?

Har endnu et problem, Jeg kommer tit til at give hende små elektriske stød især når jeg rører hende ved ørerne. sys jo det er lidt synd. Tror du evt olie til pelsen vil nedsætte elektriciteten?

• #6   30. jan 2011 det med stød når du rør katten er fordi det er koldt udenfor.. det kommer jeg os til herhjemme.

• #7   31. jan 2011 Jeg har også haft problemer med at finde vådfoder at min 8 mdr. killing vil spise. Lige nu får han Iams og det er han vild med, men det er heller ikke mere end et halvt brev at han vil spise.

• #8   31. jan 2011 jeg fik min killing for en måned siden og kører den på barf, det er det fra rigtigkatte mad og det er løsfrosent, men jeg har problemet med at den kun vil spise det frisk. det vil sige har det ligget i mere en 15 min kan jeg smide resten af skålen ud smiley

men det er finthakket, men man kan stadig hører de knaser knoglerne. og det bliver inden for skålen, det er kun de store stykker der skal ligges ved siden af. og det spises til sidst

dg kyllinger skal kastes rund og leges med. jeg hænger den op i benet på klatrestativet, så ved jeg hvor den er. til sidst ryger det sidste af, men så har hun også leget nok med maden til at det bare skal spises.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #9   31. jan 2011 Feline Porta 21 vådfoderet er alle mine katte helt vilde med og de er også kræsen. smiley Jeg har mange gange taget 1 til 2 dåse Feline Porta 21 med til andre katteejer og deres katte var også vilde med det. smiley

Det kan bla. købes her:

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm

• #10   31. jan 2011 Marlene alt efter hvor meget din kat spiser, så vil jeg sige en skuffe til 1½ skuffe til en måned. Jeg tilsætter ikke noget fordi jeg osse bruger andet foder. Jeg har ikke frysekapacitet til BARF til 6 katte. Men jeg vil varmt anbefale dig at snakke med personalet i din BARF butik for de kan fortælle dig alt hvad du har brug for at vide.

Det med statisk elektricitet døjer jeg og mine katte osse med her om vinteren. Det er en kombination af den tørre luft der opstår af kulden plus det at man tænder var varmen. Har man så samtidig osse gulvbelægning (tæppe eller lign) der er lavet af syntesiske materialer og måske hjemmesko på med syntetisk sål, så opstår der helt sikkert en masse statisk elektricitet. Jeg har sat et par skåle med vand op i nærheden af forskellige radiatorer og så smører jeg mine hænder flere gange dagligt i fugtighedscreme, det kan tage det værste.

Kommentér på:
Vil ikke spise vådfoder

Annonce