1.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Louise S
Louise S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken kat skal vi vælge? Hvilken kat skal vi vælge?

Hej

Vi er en familie på 4 personer - børn på 6 og 2 år. Vi kunne rigtig godt tænke os en kat, vi ved bare ikke hvilken race vi skal vælge.

Vi bor i en stuelejlighed med tilhørende udeområde, så det skulle være en kat der har kan være ude, uden at stikke af - men det må heller ikke være en kat der bare bliver en strejfer og kun kommer hjem og spiser (tænker derfor at en almindelig huskat ikke ville være at foretrække)

Vi har kigget lidt på Abyssinier katten, da den har et sind der ville passe rigtig godt ind i vores familie, men jeg kan forstå på div hjemmesider at den helst ikke skal ud. Så nu er vi helt i vildrede.

Håber der er nogen der kan hjælpe os - da vi har brug for lidt ekspert vejledning :o)

Genralt har vi nedenstående "krav":

-Den skal være god til børn og være en rigtig social kat, må heller ikke blive bange for gæster i huset
-Den skal kunne være ude da vi om sommeren har terrasse-døren stående åben det meste af tiden
-Det behøver ikke være en killing
-Desuden er vi ikke så meget for langhåret katte (men kan overtales hvis argumenterne er i orden ;o)
-Vi skal kun have een kat og er ikke interesseret i at købe to
-Den behøver ikke være "ren" i race og er heller ikke nødvendigvis interesseret i stamtavler.

Mvh

Louise + familie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken kat skal vi vælge?
  • #1   13. feb 2011 En ganske almindelig neutraliseret huskat, vil være mit bud, hvis det skal være på dine præmisser.

• #2   13. feb 2011 Det er langt fra alle opdrættere der vil sælge hvis katten skal være fritgående smiley

Det er svært at holde øje med linierne hvis de bliver kørt ned, eller dør af at spise en mus der har spist en mus, som har spist gift

• #3   13. feb 2011 Hvis i ikke har nogen speciel interesse for langhårede katte, ville det være fint med en alm huskat. De fleste kattes personlighed afhænger jo som regl også om hvor meget opmærksomhed de får. Alle katte racer kan jo være søde hvis de bare har haft kærlighed og omsorg smiley

• #4   13. feb 2011 Du vil aldrig kunne være sikker på at jeres kat kun render lige udenfor. Jeg vil aldrig anbefale nogen at have udekat, af mange forskellige årsager. Hvis i mener katten skal have mulighed for at komme ud, så vil jeg anbefale at i får hegnet haven ind, så den ikke kan komme ud. Der er forskellige tråde her på KG hvor i kan se hvordan andre har løst problemet. En race der osse vil passe til børnefamilie er Tyrkisk Angora. De passer selv den semi-langhårede pels, men kan kræve lidt hjælp når de bliver gamle. Racen er derudover sund og rask og fri for alvorlige genetiske sygdomme.

• #7   13. feb 2011 Jeg opdrætter abyssinier - men sælger ikke til fritløb. Jeg kender opdrætterne af racen - du kan sagtens få en aby - der er opdrættere man kan købe aby af og gøre præcis som man lyster - også lukke den ud.

Aby'en er ikke egnet til det - de mener de er uovervindelige - det er de ikke ...

• #8   13. feb 2011 og lige en fodnote - en aby skal have selskab af anden anden akt - helst en aby naturligvis - to voksne eller eller en killimg og en voksen - det er til at betale

• #9   13. feb 2011 Jeg vil råde jer til at besøge de forskellige dyreinternater, der kan I få lov til at hilse på en masse katte, og se hvilken der falder for jer, og hvilken som hele familien falder for.
    Desuden er der rigtig mange udekatte, som jo er vant til udelivet, og som I stadigvæk kan vurdere temperamentet på i forhold til hvor kælen den er. Samt internatet kan fortælle en masse.

• #10   14. feb 2011 En almindelig huskat vil jeg mene smiley jeg har en huskat som udelukkende er inde , men om sommeren har jeg et fluenet på min teressedør så den ikke render ud (fik det dog først installeret sidste på sommeren sidste år, og havde døren åben , men hun rendte ikke væk) Og det er jo et plus ikke at få fluer ind smiley

• #11   14. feb 2011 Tror bare i skal have en ganske almindelig huskat, der kommer masser af dem til foråret, der er masser på Gul&Gratis, DBA og på de forskellige katteinternater smiley

• Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   14. feb 2011 !000 tak for alle de sine forslag - tror vi skal genoverveje en huskat :o)
    Måske bliver det til et besøg på et internat i nærheden.

Mvh
    Louise

Kommentér på:
Hvilken kat skal vi vælge?

Annonce