954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Vådfoder? Vådfoder?

JA jeg ved der er mange forskellig måde at fodre katte på.
Og at nogle mener de slet ikke skal havde vådfoder osv osv.

Men mine får nu altså vådfoder en gang dagligt smiley
Udover selvfølgelig tørkost og råt kød.

Jeg giver den sædvanligbis whiskas.
Men har hørt menga underlige rygter om whiskas vådfoder.
Men da jeg ikke har mange penge at jonglere med, skal jeg altså bruge noget billigt vådfoder i nogenlunde kvalitet og helst i sovs ( ja mine katte er svære at stille tilfredse) smiley

Håber i kan hjælpe mig nu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder?
  • #2   17. feb 2011 Tak skal i havde smiley
    Mine vil ikke havde det billige fra kvikcly eller fakta smiley

• #3   17. feb 2011 Det skal være den der hedder LUX fra Aldi og den koster kun 5,50 kr. så det er billigt.. Og i forhold til Whiskas, så lugter kattenes afføring ikke så meget som før, Efter jeg gik over til LUX... Jeg giver dem 2 gange dagligt af vådfoder smiley

• #4   17. feb 2011 Jeg håber, at det Ok at jeg stiller et sidespørgsmål i denne tråd :o)))

Jeg er dybt i vildrede med, hvad jeg skal give mine killinger af vådfoder. Den lille har lige været syg fordi den fik noget tørfoder (RC young male) som dens mave ikke kunne fordøje endnu. Han er kun 12 uger. Jeg har førhen givet dem fra Fakta, men der står jo på dåserne, at det er til fuldvoksne katte -
    Killingerne er 12 uger og 6 mdr. :)))

Hvis ikke det er ok, at jeg bryder ind her så skriv det endelig og jeg sletter mit spørgsmål igen ... :o))))

• #5   18. feb 2011 Altså jeg giver mine små killinger vådfoder fra RC blandt andet.. Det er sådan nogle små paté'er... Du kan også give babycat fra RC og så opløse det i vand, så de bliver bløde... Du må bare ikke skifte foder fra den ene dag til dan anden... Det i sig selv kan give dårlig mave... Så når du skifter tørfoder så blander du det med det de er vant til og gradvis øger mængden af det nye... Og det må gerne tage 14 dage... Ellers når du skal prøve med noget nyt vådfoder, så giver du kun en lille smule første gang og hvis ikke der sker noget ved det, så kan du give lidt mere næste gang og så fremdeles.. Nogle har lidt mere sart mave end andre og så må man prøve sig frem smiley Håber det var svar nok ?

• #6   18. feb 2011 Jep, LUX fra ALDI til 5,50 kr. Det er ren kød / væske. 2 varianter pate og 2 varianter boller i gele. Ellers så køb ind fra Zooplus, så du kan variere noget mere til stadig billigere penge. Jeg synes, det vigtigste er:
    1) Vådfoder HVER, og helst mere end tørfoder.
    2) Variation.
    Mine katte får stort set aldrig samme vådfoder hver dag. Det er forskellige mærker og forskelligt kød. Det er kun katte, der fodres ekstremt ensformigt, der ikke tåler skift. Den smule tørfoder de får bliver dog altid sammenblandet nyt/gammelt, det var også det de i sin tid reagerede mest på at få ændret fra konventionelle dyrehandelsmærker til de kornfrie mærker. Men vådfoderet har aldrig givet problemer. Det er så selvfølgelig blevet indført langsomt, at de får langt det meste af deres foder som vådfoder, af den helt simple årsag, at det også er en vanesag for katten at blive overbevist om det gode ved dette. Variation sikrer desuden, at man ikke skal sætte sin lid til, om katten nu lige er dækket ind af eet mærke - eller endnu værre måske kun een variation.

Og mht. killinger, så findes der ikke i naturen mus til voksne katte og mus til killinger. De spiser det samme. Så selvfølgelig kan de også det i menneskers varetægt, bare det er ordenlige fuldfoderprodukter man benytter.

• #7   18. feb 2011 Hvis du ikke har mange penge at gøre med, forstår jeg ikke hvorfor du vil fodre med foder af dårlig kvalitet smiley

FOder af dårligkvalitet skal katten spise meget af før den får den nærring den behøver..

Hvis katten spiser mere (som i øverigt koster mere i foder) så kommer der også mere ud..

Når der kommer mere ud bruger man mere grus smiley

Så det kan godt betale sig at købe noget dyre, og så evt. købe stort hjem smiley

• #8   18. feb 2011 Atli:

Jeg fodre ikke kun med dårlige kvalitets mærker som du vælger at kalde det smiley

DE får RC maine coon adult og kitten tørkost smiley
    Så det er kun vådfoderen jeg er helt på bar bund med.

Lene:

LUX fra Aldi fås ikke i sovs?

Kommentér på:
Vådfoder?

Annonce