954 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Vådfoder? Vådfoder?
JA jeg ved der er mange forskellig måde at fodre katte på.
Og at nogle mener de slet ikke skal havde vådfoder osv osv.
Men mine får nu altså vådfoder en gang dagligt
Udover selvfølgelig tørkost og råt kød.
Jeg giver den sædvanligbis whiskas.
Men har hørt menga underlige rygter om whiskas vådfoder.
Men da jeg ikke har mange penge at jonglere med, skal jeg altså bruge noget billigt vådfoder i nogenlunde kvalitet og helst i sovs ( ja mine katte er svære at stille tilfredse)
Håber i kan hjælpe mig nu
0 synes godt om
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Mine vil ikke havde det billige fra kvikcly eller fakta
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 12 Emner: 7 Svar: 57
Jeg er dybt i vildrede med, hvad jeg skal give mine killinger af vådfoder. Den lille har lige været syg fordi den fik noget tørfoder (RC young male) som dens mave ikke kunne fordøje endnu. Han er kun 12 uger. Jeg har førhen givet dem fra Fakta, men der står jo på dåserne, at det er til fuldvoksne katte -
Killingerne er 12 uger og 6 mdr. :)))
Hvis ikke det er ok, at jeg bryder ind her så skriv det endelig og jeg sletter mit spørgsmål igen ... :o))))
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
1) Vådfoder HVER, og helst mere end tørfoder.
2) Variation.
Mine katte får stort set aldrig samme vådfoder hver dag. Det er forskellige mærker og forskelligt kød. Det er kun katte, der fodres ekstremt ensformigt, der ikke tåler skift. Den smule tørfoder de får bliver dog altid sammenblandet nyt/gammelt, det var også det de i sin tid reagerede mest på at få ændret fra konventionelle dyrehandelsmærker til de kornfrie mærker. Men vådfoderet har aldrig givet problemer. Det er så selvfølgelig blevet indført langsomt, at de får langt det meste af deres foder som vådfoder, af den helt simple årsag, at det også er en vanesag for katten at blive overbevist om det gode ved dette. Variation sikrer desuden, at man ikke skal sætte sin lid til, om katten nu lige er dækket ind af eet mærke - eller endnu værre måske kun een variation.
Og mht. killinger, så findes der ikke i naturen mus til voksne katte og mus til killinger. De spiser det samme. Så selvfølgelig kan de også det i menneskers varetægt, bare det er ordenlige fuldfoderprodukter man benytter.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
FOder af dårligkvalitet skal katten spise meget af før den får den nærring den behøver..
Hvis katten spiser mere (som i øverigt koster mere i foder) så kommer der også mere ud..
Når der kommer mere ud bruger man mere grus
Så det kan godt betale sig at købe noget dyre, og så evt. købe stort hjem
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Jeg fodre ikke kun med dårlige kvalitets mærker som du vælger at kalde det
DE får RC maine coon adult og kitten tørkost
Så det er kun vådfoderen jeg er helt på bar bund med.
Lene:
LUX fra Aldi fås ikke i sovs?
Vådfoder?