{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.218 visninger | Oprettet:

Kristine P
Kristine P
Tilmeldt:
22. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp! Aggressiv kat! {{forumTopicSubject}}

Hej, mine forældre og jeg har et stort problem med vores kat, han er over det sidste år blevet rigtig aggressiv overfor vores gæster! han er en 8-årig kastreret han kat og han er simpelthen begyndt at springe på folk uden nogen grund! og vi ved ikke hvad vi skal gøre. Det er også på folk som er her ofte, som min kæreste - som jeg ved ikke gør noget for at drille eller lege med katten. pludselig sidder vores kat bare og stirrer på ham og det kan han gøre lang tid hvor katten så ender med at sætte sig under sofa'en også idet min kæreste rejser sig og går kommer min kat løbende efter ham og springer op af hans ryg eller side og bider og kradser så meget som han kan hvorefter han flygter igen. og hvis forløbet ikke sker som jeg har beskrevet her, så lister min kat efter min kæreste i flere timer og gør så det samme med at springe op ad ham og kradse og bide. Og det er ikke kun min kæreste der sker på, det er på alle gæster! vores kat gør det aldrig på hverken mig, min mor eller papfar, men på alle gæster og nu er folk (hvilket jeg godt kan forstå) bange for at komme og besøge os. så hvis i har nogle gode råd eller har hørt om sådanne situationer før, så hjælp :(.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Aggressiv kat!
  • #1   28. feb 2011 Ja det er jo en rigtig kedelig adfærd din kat har fået. Der er næsten kun 2 muligheder. Den ene er at lukke den ind i et rum når der er gæster eller osse få den aflivet. Men allerførst vil jeg anbefale dig at tage den til dyrlæge og få tjekket om der er noget i vejen med den.

  • #2   28. feb 2011 Jeg ville nok også få den undersøgt...
    Aggressivitet kan jo også være tegn på at katten har ondt eller på anden møde føler et ubehag..


  • Kristine P
    Kristine P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   28. feb 2011 Så vil jeg nok hellere få ham undersøgt end at få ham aflivet. men han er lukket inde når vi har gæster, fordi de er bange for ham, som jeg som sagt godt kan forstå. men jeg kan ikke forstå hvis det er fordi han skulle have ondt, for ville han så ikke også gøre det med os? altså, min papfar, mor og jeg? for det er kun gæster han gør det på. så vi havde tænkt om det måske kunne skyldes at han havde en form for ejer fornemmelse over os eller det var pga. noget territorielt?.

  • #4   28. feb 2011 Jeg havde en aggressiv kat...
    Den gjorde ikke min kæreste eller mig noget...
    Men alle andre blev flænset og bidt..

    Den havde så ikke ondt nogen steder, men var frustreret over at den ikke kunne komme ud, den trivedes ikke som indekat...


  • Kristine P
    Kristine P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   28. feb 2011 Lotte F:
    Vores kat har altid været inde kat, så kan ikke rigtig forstå at den ikke ville kunne trives som indekat, altså, når man tænker på den aldrig har været udenfor.
    - hvad gjorde i så ved jeres kat? fik i den aflivet eller?


  • #6   28. feb 2011 Jeg synes også I skulle få katten grundigt tjekket hos dyrlægen. Hvis sygdom udelukkes, kan I kontakte en dygtig adfærdsterapeut. Der er også dyrlæger der har efteruddannet sig indenfor adfærd (se liste over dyrlægerne på Dansk Selskab for Klinisk Veterinær Etologi.

    Håber I finder ud af, hvad der er galt, så han forhåbentlig kan komme af med den aggressive adfærd.


  • Kristine P
    Kristine P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   28. feb 2011 Vi vil få ham tjekket, tusind tak for hjælpen :-).

  • #8   28. feb 2011 God ide. Fortæl gerne hvad dyrlægen finder ud af.

  • Kristine P
    Kristine P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   28. feb 2011 Det skal jeg gøre. smiley

  • #10   28. feb 2011 Kristine P :

    Nej, vi forærede hende til min bedstemor, hvor hun kunne få lov at rende ud og ind som det passede hende...
    Men jeg tror vist nok at katten er stukket af, for der er ingen der har set den i evigheder..


  • Kristine P
    Kristine P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   28. feb 2011 Lotte F:
    men det var da godt din bedstemor ville have hende så, så hun kunne komme ud og ind som hun ville. men knap så heldigt at hun ikke er set længe :-(. håber hun kommer tilbage i god behold.

    - Men vores kat ville heller ikke kunne finde ud af at være udenfor, uden tvivl han ville blive slået ihjel af andre katte, for han forstår ikke rigtig de signaler som de sender ham. vi passede en anden han kat (som normalt var inde og ude kat) og vores kat gik lige i røven på ham hele tiden, selv når han hvæsede sad han bare og kiggede på ham, han forstod slet ikke de signaler som Emil (som den vi passede hed) sendte til ham. men de endte dog med at blive gode venner, men synes det beviser rimelig godt han ikke er den kvikkeste kat i skuffen. smiley


  • #12   28. feb 2011 Hehe sådan er den ene af mine også..
    Jeg tror jeg kom til at overtage for meget af opfostringen/opdragelsen af ham og hans søster, da de var bette... For de opfører sig ikke som andre katte.. Men deres mormis havde også nok at se til i et kuld på 5, førstegangsfødende... Hun havde uden tvivl behov for lidt aflastning kunne man mærke...


Kommentér på:
Hjælp! Aggressiv kat!

Annonce