Maine coon og kastration ? Maine coon og kastration ?
Hejsa jeg har en maine coon han killing
som selvfølgelig skal kastreres.
jeg snakkede med min dyr læge om hvor når jeg kunne få det gjordt,
og han sage at fordi maine coon er så stor en kat udvilker den sig sener en andre katte så han syndtes at codi skal være omkring 8 måneder,
det syndet jeg er noget sent og syndtes da at jeg har læst at en del andre får gjordt det tidliger en 6 måneder på deres katte,
har også selv fået det gjordt det tiligt på en cornich rex.
men ja jeg skriver få vil gerne have det gjordt tidliger men hvis det kan skade ham vil jeg vente,
Hvad er jeres afaringer med maine coon og kastrition ?
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Katte: 16 Emner: 39 Svar: 363
Vi gør det med vores når de er 12 uger.
Alle der forlader vores hjem som kælekatte er blevet det, uden nogen komplkationer.
Jo yngre de er jo hurtigere er de friske igen.
Det er nok en af de "gammeldags" dyrlæger du har.
Hilsen Lisbeth
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg menter også at jeg havede både læst og hørt det det flere steder
så tror jeg lige at jeg vil tage en snak med ham igen når jeg skal have code re. vacc. i morgen og hvis han ikke vil tager jeg kontakt til min gamle dyrlæge som jeg har brugt før :o)
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
jul 2008
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
jul 2008
jeg vil prøve at snakke med ham i morgen og så tagen den der fra
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 113
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
jul 2008
som jeg har skrevet længer ope vil jeg lige prøve at snakke med ham i morgen igen :o)
og se om det er hvad han andbefaler men godt vil gøre det tidliger eller om han står fadst ved at det først skal gøres sener
det irretere mig få har en rigtig god mavefornemmelse ved ham og ind til vider vil jeg sige at han er den jeg har følt mig mest tryg ved at de 3 forskellige dyrlæger jeg har været hos igennem tiden.
men ja må se hvad han siger i morgen og så finder ud af hvad jeg gør
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Hvordan vil det så være muligt at neutraliserer marsvin, dværg kaniner & hamstere ??
Det er vel et spørgsmål om dyrlægen er god nok til at kunne udregne og give den rigtige dosis narkose !
Mainecoon killinger fra mit FIFé registreret opdræt der sælges som kæle killinger, bliver neutraliseret som 12 uger -> og det er de blevet i snart 6 år.
Og jeg har aldrig oplevet at min dyrlæge ikke ville, eller ikke kunne administrerer narkosen.
Jeg har fået neutraliseret 1 hun killing engang, hun vejede mindre end vi havde regnet med på forhånd.
Men min dyrlæge var alligevel i stand til at give den rette dosis til 890 gram kat.... Så neutraliseringen skete uden nogen form for problemer.
jul 2008
jeg vil tage en snak med ham i morgen
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Maine coon og kastration ?