3.960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Maine coon og kastration ? Maine coon og kastration ?

Hejsa jeg har en maine coon han killing
som selvfølgelig skal kastreres.
jeg snakkede med min dyr læge om hvor når jeg kunne få det gjordt,
og han sage at fordi maine coon er så stor en kat udvilker den sig sener en andre katte så han syndtes at codi skal være omkring 8 måneder,
det syndet jeg er noget sent og syndtes da at jeg har læst at en del andre får gjordt det tidliger en 6 måneder på deres katte,
har også selv fået det gjordt det tiligt på en cornich rex.

men ja jeg skriver få vil gerne have det gjordt tidliger men hvis det kan skade ham vil jeg vente,
Hvad er jeres afaringer med maine coon og kastrition ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine coon og kastration ?
  • #1   9. mar 2011 Han kan da sagtens blive det tidligere.
    Vi gør det med vores når de er 12 uger.
    Alle der forlader vores hjem som kælekatte er blevet det, uden nogen komplkationer.
    Jo yngre de er jo hurtigere er de friske igen.
    Det er nok en af de "gammeldags" dyrlæger du har.
    Hilsen Lisbeth

• #2   9. mar 2011 Lisbeth mange tak få dit svar :o)
    jeg menter også at jeg havede både læst og hørt det det flere steder
    så tror jeg lige at jeg vil tage en snak med ham igen når jeg skal have code re. vacc. i morgen og hvis han ikke vil tager jeg kontakt til min gamle dyrlæge som jeg har brugt før :o)

• #3   9. mar 2011 Det er ikke mit indtryk. Nimbus blev neutraliseret som 12 ugers, og han er bestemt ikke bagud i sin udvikling på noget punkt.

• #4   9. mar 2011 Maibrit mange tak for dit svar :o)

• #5   9. mar 2011 Hvis ikke din dyrlæge kan gøre det allerede nu, f.eks., så find en anden. Selvfølgelig kan han kastreres nu, og jo tidligere, des mindre er risikoen for at han når at få hankatte-ideer. Desuden kommer killinger sig hurtigere over indgrebet, og der er ingen forhøjede risici. Nogle dyrlæger lever stadig i den her verden med, at katten skal være min. 6 måneder, men det er altså mangel på viden (eller evt. mangel på kompetence til at dosere narkose til en killing).

• #6   9. mar 2011 tak for jeres svar :o)
    jeg vil prøve at snakke med ham i morgen og så tagen den der fra

• #7   9. mar 2011 Mine 4 dreng er også blevet kastreret, som 12 uger gamle. Men på det tidspunkt vejede de også omkring 2 kg.

• #8   9. mar 2011 Lene Nea: Det er altså udelukkende et spørgsmål om at kunne styre narkosen. Nogle dyrlæger kan sagtens - andre kan åbenbart ikke. Jeg foretrækker dem, der er dygtige nok, uanset om mine katte vejer over eller under 2 kg., når de har brug for at komme i narkose.

• #9   9. mar 2011 mange tak få svarene alle sammen
    som jeg har skrevet længer ope vil jeg lige prøve at snakke med ham i morgen igen :o)
    og se om det er hvad han andbefaler men godt vil gøre det tidliger eller om han står fadst ved at det først skal gøres sener

det irretere mig få har en rigtig god mavefornemmelse ved ham og ind til vider vil jeg sige at han er den jeg har følt mig mest tryg ved at de 3 forskellige dyrlæger jeg har været hos igennem tiden.

men ja må se hvad han siger i morgen og så finder ud af hvad jeg gør

• #10   9. mar 2011 Stor nok til neutralisering -> Hmmmmmm
    Hvordan vil det så være muligt at neutraliserer marsvin, dværg kaniner & hamstere ??
    Det er vel et spørgsmål om dyrlægen er god nok til at kunne udregne og give den rigtige dosis narkose !

Mainecoon killinger fra mit FIFé registreret opdræt der sælges som kæle killinger, bliver neutraliseret som 12 uger -> og det er de blevet i snart 6 år.
    Og jeg har aldrig oplevet at min dyrlæge ikke ville, eller ikke kunne administrerer narkosen.

Jeg har fået neutraliseret 1 hun killing engang, hun vejede mindre end vi havde regnet med på forhånd.
    Men min dyrlæge var alligevel i stand til at give den rette dosis til 890 gram kat.... Så neutraliseringen skete uden nogen form for problemer.

• #11   9. mar 2011 mange tak for dit svar :o)
    jeg vil tage en snak med ham i morgen

• #12   9. mar 2011 Har neutraliseres de også i 12 ugers alderen.

Kommentér på:
Maine coon og kastration ?

Annonce