Hjælp min kat tisser i hundesengen Hjælp min kat tisser i hundesengen
Ja som overskriften siger så tisser min ene kat hundenes senge - Nestor.
Det er meget forskelligt hvor tit og hvilken seng han tisser i. Vi har 4 hundesenge i stuen og jeg har smidt mange ud pga tis. Købte så helt nye senge til hundene men nu på 14 dage har han tisset i tre af dem. Det er en ret stor tår han efterlades så det er ikke bare markering, tænker jeg. Han er lidt sky over for os men kommer rigtig godt ud af det med de andre katte og er ikke rigtig bange for hundene.
Vi fik Nestor da han var ca 7 mdr. Han er af os blevet kastereret. Vi bor i hus på landet (to plan), så kattene har kattelem så de kan gå ind og ud som det passer dem. De har "eget værelse" i stueetagen hvor der er kattelem. Der har de huler og mad og en kattebakke også. Der er børnegitter i døren så de kan få fred for hundene hvis de vil (de sover og er nu mest i stuen)
Nestor har nok i alt tisset i 6 hundesenge og også to gange i min dyne.
Vi kan ikke have kattebakke i stuen da hundene vil gå i den.
alle råd søges - vi overvejer også at finde et nyt hjem til ham, da jeg tænker han måske ikke har det godt her, han stresser nemt og der er noget uro her
Undskyld det blev så langt og nok lidt indviklet
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 8
Jeg ved at min kammerat har haft samme problem med at hans hun kat tissede i hunde kurvene og han flyttede hendes kattebakke også holdte det faktisk op...?? Det er sikkert ingen hjælp som sådan, men syntes da lige at jeg vil fortælle hvor lidt han gjorde for at det stoppede... Jeg har hørt at når katte gør sådan noget kan det være et tegn på at de er utilfredse med nogle ting?
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 8 Svar: 99
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 8
dec 2010
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Hvis en infektion kan udelukkes, vil jeg mene at det kan være stress. Du skriver at han stresser nemt og der er meget uro... Tror altså det er stress....
dec 2010
Tænker også selv det kan være fordi han stresser.
Vil det hjælpe at finde et roligt hjem med kun andre katte eller ville du aflive ham for ikke at sende problemet videre?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Et råd du måske kunne have glæde af er Feliway til stikkontakt i stuen hvor sengene står, eller som spray som du så sprayer i hundesengene.
Eller osse kan du i en periode prøve at lægge plastik over.
Jeg tror ikke det hjælper at finde et andet hjem, når du beskriver at han nemt stresser, det vil bare stresse yderligere. Og så er det ikke en god ide at sende sorteper med til den næste ejer. Så er en aflivning at foretrække.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Urenligheden kan sagtens skyldes stress eller utryghed i sig selv, men hvis ikke urinen er undersøgt kan urinvejslidelse ikke udelukkes. Urinvejslidelser er ofte forårsaget af stress, så jeg synes I skulle få hans urin tjekket for en sikkerheds skyld.
Hvis det "bare" er stress kan Feliway eller zylkene måske hjælpe.
Prøv forresten at skrive "urenlig", "urenlighed" eller "tisser" i søgefeltet. Der har været utallige tråde om emnet.
dec 2010
Marianne - Jeg har faktisk en feliway jeg vil prøve at sætte op, vi brugte den til de to katte vi havde da vi flyttede herud. Har ikke afleveret urintest men vil jeg da lige få gjort.
Tænker også at hvis vi ikke kan få løst problemet må han aflives for vil jo ikke bare sende sorteper videre, det ville være synd.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
dec 2010
Men får lige ringet til dyrlægen i morgen og hører med urin prøve
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Hjælp min kat tisser i hundesengen