1.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjælp min kat tisser i hundesengen Hjælp min kat tisser i hundesengen

Ja som overskriften siger så tisser min ene kat hundenes senge - Nestor.
Det er meget forskelligt hvor tit og hvilken seng han tisser i. Vi har 4 hundesenge i stuen og jeg har smidt mange ud pga tis. Købte så helt nye senge til hundene men nu på 14 dage har han tisset i tre af dem. Det er en ret stor tår han efterlades så det er ikke bare markering, tænker jeg. Han er lidt sky over for os men kommer rigtig godt ud af det med de andre katte og er ikke rigtig bange for hundene.
Vi fik Nestor da han var ca 7 mdr. Han er af os blevet kastereret. Vi bor i hus på landet (to plan), så kattene har kattelem så de kan gå ind og ud som det passer dem. De har "eget værelse" i stueetagen hvor der er kattelem. Der har de huler og mad og en kattebakke også. Der er børnegitter i døren så de kan få fred for hundene hvis de vil (de sover og er nu mest i stuen)
Nestor har nok i alt tisset i 6 hundesenge og også to gange i min dyne.
Vi kan ikke have kattebakke i stuen da hundene vil gå i den.
alle råd søges - vi overvejer også at finde et nyt hjem til ham, da jeg tænker han måske ikke har det godt her, han stresser nemt og der er noget uro her

Undskyld det blev så langt og nok lidt indviklet

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min kat tisser i hundesengen
  • #1   14. mar 2011 Hej..
    Jeg ved at min kammerat har haft samme problem med at hans hun kat tissede i hunde kurvene og han flyttede hendes kattebakke også holdte det faktisk op...?? Det er sikkert ingen hjælp som sådan, men syntes da lige at jeg vil fortælle hvor lidt han gjorde for at det stoppede... Jeg har hørt at når katte gør sådan noget kan det være et tegn på at de er utilfredse med nogle ting?

• #2   14. mar 2011 Ja har jeg også hørt. Vi havde i en lang perrioede en bakke i rummet ved siden af stuen men det hjalp ikke og ingen af dem brugte den rigtig

• #3   14. mar 2011 hmm nej men så ved jeg ikke lige hvad du kan gøre... nogle gange ville det dælme være nemt hvis de kære katte kunne fortælle os hvad det er de er utilfredse med...uha det ville spare os for mange ting...

• #4   14. mar 2011 Ja meget...

• #5   14. mar 2011 Først og fremmest vil jeg høre om han er blevet undersøgt for urinvejsinfektion ?

Hvis en infektion kan udelukkes, vil jeg mene at det kan være stress. Du skriver at han stresser nemt og der er meget uro... Tror altså det er stress....

• #6   14. mar 2011 Altså han var ved dyrlæge for ca to mdr siden hvor han blev kastereret og ellers tjekket i hoved op r*v da han ikke hra været ved dyrlæge før vi fik ham og hun fandt ham helt rask.
    Tænker også selv det kan være fordi han stresser.
    Vil det hjælpe at finde et roligt hjem med kun andre katte eller ville du aflive ham for ikke at sende problemet videre?

• #7   14. mar 2011 Det kan alligevel ikke udelukkes at han kan have urinvejslidelse. Dyrlægen skal nemlig have en urinprøve for at kunne se om der er noget. Så med mindre du har afleveret en sådan, så kan det ikke udelukkes.
    Et råd du måske kunne have glæde af er Feliway til stikkontakt i stuen hvor sengene står, eller som spray som du så sprayer i hundesengene.
    Eller osse kan du i en periode prøve at lægge plastik over.
    Jeg tror ikke det hjælper at finde et andet hjem, når du beskriver at han nemt stresser, det vil bare stresse yderligere. Og så er det ikke en god ide at sende sorteper med til den næste ejer. Så er en aflivning at foretrække.

• #8   14. mar 2011 **Altså han var ved dyrlæge for ca to mdr siden hvor han blev kastereret og ellers tjekket i hoved op r*v da han ikke hra været ved dyrlæge før vi fik ham og hun fandt ham helt rask.**

Urenligheden kan sagtens skyldes stress eller utryghed i sig selv, men hvis ikke urinen er undersøgt kan urinvejslidelse ikke udelukkes. Urinvejslidelser er ofte forårsaget af stress, så jeg synes I skulle få hans urin tjekket for en sikkerheds skyld.

Hvis det "bare" er stress kan Feliway eller zylkene måske hjælpe.

Prøv forresten at skrive "urenlig", "urenlighed" eller "tisser" i søgefeltet. Der har været utallige tråde om emnet.

• #9   14. mar 2011 Lene - tænker jo bare han ikke har det optimalt som det er nu og kan ikke gøre vores hjem mindre stresset da det nok mest er hundene han stresser over og min kæreste og mig. Det er meget perrioede vis om vi kan komme til ham.

Marianne - Jeg har faktisk en feliway jeg vil prøve at sætte op, vi brugte den til de to katte vi havde da vi flyttede herud. Har ikke afleveret urintest men vil jeg da lige få gjort.
    Tænker også at hvis vi ikke kan få løst problemet må han aflives for vil jo ikke bare sende sorteper videre, det ville være synd.

• #10   14. mar 2011 jeg tænker på urinvejsinfektion

• #11   14. mar 2011 Han gør det ikke så meget mere som han har gjort og nu kun i hundenes senge i stuen, ikke andre steder eller senge andre steder.
    Men får lige ringet til dyrlægen i morgen og hører med urin prøve

• #12   14. mar 2011 Ja det vil jeg også anbefale... Jeg har prøvet at én af mine katte begyndte at tisse i dyner og diverse andre steder og jeg troede bare det var stress, fordi det startede på et tidspunkt hvor der var kommet nye katte osv. så alle var mere eller mindre stresset smiley Men Zindy forsatte med at tisse andre steder og tilsidst forstod jeg da hentydningen og var nede med en urinprøve og hun havde en infektion... Kan godt love dig for, at jeg fik dårlig samvittighed over, at jeg ikke havde fået tjekket det noget før smiley Men så blev jeg klogere af det smiley Det sker i hvert fald ikke igen smiley Så før du gør noget overilet, så få tjekket den urin og er der ikke noget der, ja så ville jeg nok heller ikke sende sorteper videre smiley

Kommentér på:
Hjælp min kat tisser i hundesengen

Annonce