{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Skal de aflives eller...? {{forumTopicSubject}}

Åh det er svært det her...

Vi bor på et lille landsted hvor vi har vores dyr (hunde, heste, katte, geder m.m.), men vi skal desværre flytte om kort tid og kan desværre ikke have kattene med det nye sted.

Jeg har set hvor mange katte der bliver kastebolde (jeg har selv 2 pt. der er omplaceringskatte, (den ene har skiftet hjem en del gange) og har haft flere) og det ønsker jeg bare ikke for vores.
Jeg ved man kan (skal?) tro på det bedste i folk, men når nu jeg selv har haft et antal katte der har skiftet hjem igen og igen inden de kom til os - og ikke er kommet videre - så er jeg noget i tvivl om hvorvidt jeg "tør" sende vores videre.

Egentlig er jeg jo mest til at aflive dem så jeg ved de kommer herfra på en "ordentlig" måde, men for dælen hvor er det svært.
I går kom den ene kat og lagde sig på mine lår og jeg begyndte bare at tude ved tanken om at hun måske snart skal forbi dyrlægen.

For hvem vil have 3 voksne katte og 3 på 1 år når nu det bliver killingesæson og folk hellere vil have en lille nuttet 12ugers?
Internat er ikke en mulighed - vi har selv haft taget kat fra internat som var kommet retur igen-igen fordi den "ikke lige passede ind hos familierne".

Er jeg rigtig tarvelig hvis jeg får aflivet 6 raske katte eller er det at tage ansvar som katteejer og sørge for at de ikke bliver smidt rundt til forskellige hjem og uvisse skæbner/tilværelser?

Jeg har jo nok taget min beslutning, jeg skal bare lige erkende det.

Gode råd, inputs og idéer modtages gerne, blot det er i en sober tone - da det er svært nok i forvejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal de aflives eller...?
  • #1   5. apr 2011 Er det ok jeg spørg hvorfor i ikke kan have dem med? Hvis der må være geder, hunde og heste? smiley

  • #2   5. apr 2011 Der må kun være hunde, de andre dyr skal ikke bo på adressen.

  • #3   5. apr 2011 Ok, læste det som om alle de andre dyr gerne måtte være det nemlig smiley
    Men jeg syns den er svær, hvis jeg kunne finde hjem til dem (eller bare nogen af dem) hos nogen jeg kendte, så der var mulighed for at holde kontakt, så havde jeg gjort det....
    Jeg ville heller aflive mine, end at give dem til et sted jeg ikke var sikker på de ville få det godt...


  • #5   5. apr 2011 Det lyder da mærkeligt, at der kun må være hunde og ikke katte.
    Hvad er årsagen til det?


  • #6   5. apr 2011 Vi kender ingen der kan tage dem - så havde vi klart valgt den løsning. smiley
    Så ja, den er rigtig svær. Det er jo sunde raske katte, men jeg er ikke meget for at sende dem ud i det "uvisse".
    For hvis ny ejer pludselig heller ikke kan have dem mere, hvad sker der så?

    Men som sagt må vi kun have hundene med, hestene skal opstaldes ude og gederne ryger i fryseren.


  • #7   5. apr 2011 Nana O - Sådan har jeg det også selv, men indimellem sker der ting man ikke selv er herre over - dyr eller ej.

    Mega - Det er desværre betingelsen det nye sted. Og enten var det der (hvor vi kunne have hundene med) eller et sted hvor vi ingen dyr kunne have overhovedet.



  • #9   5. apr 2011 Lone J - det er 6 katte ialt. Ikke blot "et par stykker".
    Vi har prøvet at søge hjem til dem i vores "kredse".
    Jeg er som skrevet meget skeptisk over at sende dem ud til fremmede hvor de risikerer at blive sendt videre og videre...


  • #10   5. apr 2011 Hvor kommer du fra og er det ude, inde eller staldkatte ? smiley
    Kender evt. en som kan tage imod dem smiley


  • Chanelle W
    Chanelle W Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   5. apr 2011 Hej Lan - åh hvor jeg ved hvordan du har det.. smiley har selv 3 katte slået op i annoncer her.. de 2 af dem sammen - de er uadskillige, og en ældre herre på 11 år... og jeg, som du, tror heller ikke det er så nemt at finde nogen der vil (kan) overtage ældre katte. Mange går jo efter de nye 12 ugers - det har jeg selv gjort.. har haft mine fra de var 8-10 uger gamle. Vi har allergi i familien og vi har lige fået en datter, så j eg tør ikke rigtig at beholde dem, men aflivning ligger langt fra mig, og så alligevel ikke, det er bare tanken om at ende deres liv jeg slet slet ikke kan med smiley Men som du skriver så er der ting i livet man ikke er herre over, man kan ikke altid vide hvor man er, når man anskaffer sig en kat, 15 år ud i fremtiden, man kan håbe den kan følge én hele dens liv, men man ved det jo ikke... Men jeg tænker også lidt som du, ved aflivning ved jeg de får "fred" og bliver ikke kastet rundt, de kommer hen et sted hvor de har det "godt"... stakkels dig!

  • #13   5. apr 2011 Chanelle; det kan faktisk være sundere at vokse op med dyr, hvis man har tendens til allergi, da man opbygger en vis modstandskraft i sit immunforsvar - så jeg ville bestemt ikke skille mig af med dyrene af den grund, men se det an først! :o)

    (Og undskyld, at jeg lige er off topic, @ LAN - jeg håber virkelig alt det bedste for jer og jeres dyr!).


  • #14   5. apr 2011 Tak for alle kommentarer og hilsner - både her og i pb'er.
    De fleste varmer, så det er jeg glad for. smiley

    Vi ser lige tiden an den kommende måned og så må vi se hvad det ender ud med.


    Therese - Det er helt i orden!! :o)


  • #15   5. apr 2011 Håber du finder en løsning.. Du må evt. lave annoncer alle steder du kan finde, og håbe på nogle gode og blivende ejere.

  • #16   5. apr 2011 hvor bor i henne ???

  • #18   5. apr 2011 "og det er aldrig synd for en kat at være død, men det kan være synd den er i live."

    Jeg giver dig så inderligt ret


  • #19   6. apr 2011 Tak for de sidste indlæg også. smiley

    Beanmor - Ja, det er det da. Det er jo vores valg og jeg har talt med dyrlæge (ang. pris hvis/når det blev akutelt) og de kunne godt følge mig, da der er katte nok i verden og ikke alle lever en god tilværelse.

    Malene Sørensen - Det er den sidste måde jeg vil finde hjem til mine dyr på; det er lige præcis der de risikerer at havne hos de forkerte.
    Har vi skulle af med dyr er de kommet til nogle vi kender eller max 3 led ud, så vi stadig har haft kontakten. smiley


    Felis - "men hold fast hvor vil du ha' det hvis du sender dem videre og så finder ud af, at de bliver kastebolde eller ikke behandles ordentligt på anden vis.."
    TAK!! Det er jo lige præcis den følelse jeg sidder med. Jeg vil hade mig selv for at ha givet dem videre og så evt. opdage at de har det skidt eller har fået nyt hjem igen-igen.


    Ikke at alle der tager katte ind ikke er gode ved dem, men jeg synes godt nok der er mange katte der bortgives (nogle flere gange). smiley


Kommentér på:
Skal de aflives eller...?

Annonce