{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

min hunkat tisser på min venindes tøj {{forumTopicSubject}}

jeg har en kat som er halvandet år og er steriliseret men hun pisser på min venindes tøj, hva kan jeg gøre for at undgå det og hun skider inde ved mig selv plus hun åbner døre tit.. hun skider udenfor katte bakken.. RÅD ØNSKES TAK.. ellers så er alternativet at jeg vil sælge hende eller give hende et nyt hjem..


Kommentarer på:  min hunkat tisser på min venindes tøj
  • #1   9. apr 2011 1. At sælge hende løser ikke problemet for hende, kun for dig.

    2 Hvor mange bakker har du, nogle katte vil kun gøre det ene i en bakke.
    grus, stres


  • #2   9. apr 2011 vi tømmer kattebakken to gange om dagen og alligevel gør hun det.. så forstår det ikk helt.. kattebakken står på badeværelset.. hun har adgang til den hele tiden..

  • #3   9. apr 2011 Måske skulle du prøve at købe en kattebakke mere. Jeg har en neutraliseret huskat og hun vil have en bakke til bummelum og en bakke til at tisse i...

    Hvis problemet ikke bliver løst og du vil af med hende, så husk at informere nye ejere om problemet ellers vil du sende katten videre til en grum skæbne, da ingen vil have en kat der er urenlig og så vil hun blive flyttet igen og igen og igen.... Det vil være synd for katten, så er det bedre at give hende fred smiley Held og lykke med det hele smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   9. apr 2011 Er hun blevet undersøgt for urinvejsinfektioner,? Det kan meget vel være problemet eller hun er stresset og prøver at fortælle det på den måde. smiley

  • #6   9. apr 2011 Hvis sygdom og stress er udelukket hos dyrlæge, så vil jeg anbefale dig 2 kattebakker, en overdækket og en der ikke er. Nogle katte kan få den ide at de ikke vil besørge i en lukket, sådan fik een af mine det. Nu har jeg begge dele og ingen uheld.
    Hvis det kun er din venindes tøj kan det tænkes at din kat ikke kan lide hende. Men for at hun kan tisse på det, lyder det som om tøjet ligger smidt på gulvet eller hen over en stol eller lignende.
    Du kunne prøve Feliway til stikkontakt i en periode og se om det hjælper.


  • #7   10. apr 2011 Det er din opgave som kattens ejer, at finde ud af, hvad det er, der stresser katten, eller om det er fysisk sygdom der er årsag til urenligheden. Blot at sende katten videre er ikke ok - hverken over for kat eller ny ejer.

    Der må være råd fra andre tråde, du kan bruge (Skriv "tisser" eller "urenlig" i søgefeltet)

    og her er nogle links:

    http://www.inges-kattehjem.dk/?Urenlighed#Urenlighed
    (link fjernet)
    http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html


  • #8   10. apr 2011 Tag katte lemmen af...

  • #9   11. apr 2011 Mette, har du fundet ud af noget, der kan forklare, og forhåbentlig løse, problemet ?

  • #10   13. apr 2011 tinka d: ikk endnu.. min egen dyrlæge kommer med den ene diagnose efter den anden så nu vil jeg ha en andens mening så kontakter fredag..

  • #11   14. apr 2011 Ærgerligt at du ikke har kunnet finde noget på links eller i forum som du kunne bruge. Håber at en ny dyrlæge så kan finde ud af noget.

    Du har vel prøvet at fjerne toppen på bakken og/eller ekstra bakke?....
    Nyt grus?
    Og der står ikke madskål nær bakken, vel?...

    Hvilke forskellige diagnoser er det dyrlægen stiller?


Kommentér på:
min hunkat tisser på min venindes tøj

Annonce