{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Simon J
Simon J
Tilmeldt:
6. sep 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Ny med kat! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min kæreste og jeg har købt en kat gennem Inges kattehjem.

Vi fik hende hjem igår eftermiddags og gjorde som de sagde vi skulle gøre. Sætte hende ud på badeværelset alene og nogen tid efter komme ud og sætte sig sammen med hende.

Det gjorde vi så igår, men det var ikke nogen succes! Hun smuttede ud og løb ind i soveværelset og har stort set været der under sengen indtil nu, og er der stadig!

Igår aftes kom hun ud da vi sov. Vi vågnede fordi hun kradsede i kattegruset og sagde lyde.

For ca 30min siden var hun ude og spise og i sin kattebakke.

Hun søger selvfølgelig ikke kontakt med os endnu, men er der noget vi kan gøre for at gøre hende mere tryg?

Vi er begge vokset op med katte hele vores liv, men det har jo været vores forældres "ansvar" og klart at vi ikke husker hvordan katten var som lille smiley

Mange tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny med kat!
  • #1   13. maj 2011 Jesper..... Det i gør nu er rigeligt, har selv lige fået en kat hjem der gik 2 dage før hun kom ud og var blandt os .. det bedste er bare at lade dem selv komme frem:)

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #2   13. maj 2011 Skal vi gøre noget når hun kommer frem og siger miav? Det gør hun lidt, hun er lige gået forbi stuen og har sagt lidt lyde mens hun kigger på os, men prøver vi på noget, så smutter hun igen

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #4   13. maj 2011 Vi snakker og snakker når hun siger lyde! smiley

  • #5   14. maj 2011 Det er fint det I gør og når I så har gjort det nogle dage, så prøv, at tage noget lækkert med til hende, der hvor I sidder på gulvet smiley Hels noget der dufter meget feks. tun i vand smiley Bare husk, at hun ikke må få for meget af det, da det kan give dårlig mave smiley Hvis hun kommer nærmere, så kast lidt af "godbidden" hen til hende og så skal du se, når I har gjort det i nogle dage, så vil hun sikkert komme nærmere og nærmere for til sidst, at komme helt hen og spise af jeres hånd smiley Snak samtidig opmuntrende og stille til hende smiley Held og lykke med det og lad os endelig få en opdatering på, hvordan det går og hvordan I gjorde smiley

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #6   14. maj 2011 Mange tak for tricket. Det er super dejligt, at der er nogen der vil hjælpe smiley Hun vil gøre meget for mad den lille mis. Hun kom langsomt længere og længere ud, men så kom jeg til at ramme strygebrættet. Så for hun sammen og løb ind under sengen igen smiley
    Men det tog ikke lang tid for hun vovede sig ud til maden igen.

    Hun render og snakker lidt til os, så vi synes det går fremad.
    Nu kommer svigermor godt nok over til Melodi Grand Prix, så vi har aftalt ikke at råbe alt for højt, hvis Danmark vinder smiley


  • #7   14. maj 2011 Det sidste er en rigtig god ide, men er sikker på at det er der heller ikke fare for at de gør. smiley
    I har gjort det helt rigtigt. Tag evt en drillepind og leg "selv" med den og se om hun ikke bliver en smule legesyg.


  • #8   14. maj 2011 Tålmodighed-kærlighed-ro og masser af godbidder.

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #9   14. maj 2011 Det er bare så svært med den tålmodighed!!!!! smiley

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #10   14. maj 2011 Det er virkelig svært ikke at ligge sig ned på gulvet og snakke med hende og få kontakt/berøring.

  • #11   14. maj 2011 Ja ha-ha kender det.Men man må lade katten gøre det i sit eget tempo.

  • #12   14. maj 2011 Men det ender med en stillidsfuld og kælen kat tilsidst. smiley

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #13   14. maj 2011 Ja lige præcis!

    Vi er også blevet enige om at vi lader hende styre det fra nu af smiley


  • #14   14. maj 2011 Hvor gammel er hun ? Er hun sterilliseret ?

  • #15   14. maj 2011 **Hun søger selvfølgelig ikke kontakt med os endnu, men er der noget vi kan gøre for at gøre hende mere tryg?**

    Tja, Feliway virker på nogle katte, men jeg tror ikke det er nødvendigt udfra det I fortæller smiley Hun skal nok søge kontakt, når hun er klar.

    Mine katte tilbragte også det meste af de første par døgn i skjul. De kom lidt frem indimellem, men ved pludselige lyde fór de ind under sofaen, og blev der i timer. Selv om jeg godt ved, at det er normalt for voksne katte at reagere sådan, var jeg også bekymret :S

    Og forresten tillykke med hende smiley



  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #16   14. maj 2011 Eric N - Ja det er hun og hun er 10 mdr

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #17   14. maj 2011 Tinka - Okay, Hun har lige været inde i stuen til et lille stykke tun. Hun fik et lille chok og tog så meget i munden som muligt og smuttede smiley

    Kort efter var hun lige inde igen og snuse lidt, men fik et chok og smuttede ind under sengen igen.


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #18   15. maj 2011 Nu er hun begyndt at komme ud fra sit skjulested! Hun er meget opmærksom og vil gerne komme hen til en hvis der er tun. Hun siger fra hvis vi prøver at røre ved hende.

    Nu ligger hun under sengen igen og gemmer sig smiley


  • #19   15. maj 2011 Det går da fremad smiley Hun synes nok, at I stadig er nye og "farlige", men tun (og gerne andre godbidder) lyder til at være vejen frem smiley Evt. kan I prøve at håndfodre.
    Når I respekterer, at hun siger fra, så skal hun nok få tillid til jer efterhånden smiley


Kommentér på:
Ny med kat!

Annonce