707 visninger
|
Oprettet:
Splittet :-( {{forumTopicSubject}}
Hej KG'er.
Jeg har verdens dejligste kat Bella på 9 måneder.
Min kæreste og jeg besluttede os for snart 2 måneder siden at få en kat til, da Bella miavede meget ud af vinduet og måske kedede hun sig. Jeg den nye killing er betalt og skal afhentes den 29. maj.
Bella er nu begyndt at komme op til os på sofaen, slange sig på gulvet og blevet MEGET mere kælen end før.
Nu bliver jeg i tvivl. Vil meget gerne have den nye kat, men er så bange for Bella føler sig til side sat, men det er hun bestemt IKKE.
Nogen der kan få mig på gode tanker om den nye og Bella ?
Hilsen Sophia
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Så har Bella en kammerat når hun er alene hjemme, eller når der skal vaskes ører ;0)
Der er SÅ MANGE ting to katte kan gøre for hinanden, som vi bare ikke kan gøre efter...
Og nej, hun vil ikke komme til at føle sig tilsidesat..
I skal bare sørge for at gøre de samme ting som I plejer, når den lille nye mis kommer..
For hvis I begynder at opføre jer anderledes, vil Bella meget sandsynligt bebrejde den nye mis, og se sig gal på den..
Så mit råd er: Gør som I plejer, og lad være med at blande jer, hvis der bliver lidt tumult mellem de 2...
I starten vil der altid være en masse hvæsen og knurren, og de kan finde på at gemme sig i dagevis..
Men lad dem selv finde ud af det..
Hvis de kommer op at slås, så der flyver totter, skal I selvfølgelig bryde ind, men ellers finder de selv ud af det..
En sammenføring tager fra 2-4 uger, før de kan enes ordentligt :0)
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Med hensyn til sammenføring, har jeg læst om to forskellige måder. Enten at den nye kommer i et rum for sig, så den kan snuse rundt og så kan man sætte døren på klem så de kan se hinanden lidt og snuse til hinanden og derefter bytte rum. Ellers kan man bare åbne buret og lade den nye komme ud til den gamle ?
Hvad foretrækker i ?
okt 2007
Når de gamle er gået, åbner jeg lågen, og så får de små selv lov at bestemme hvornår de vil komme ud..
Sidst tog de 2 dage, før de bevægede sig mere end 3 meter væk fra kassen...
Og næsten 5 dage inden de begyndte at udforske resten af lejligheden :0)
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.704
Held og lykke med sammensætning
nov 2010
Lotte: Håber ikke der tager alt for lang tid før de bliver venner, det er svært med tålmodigheden.
Yvonne: Det lyder jo nemt, håber Bella er lige sådan over for den nye (: Tak ..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Held og lykke med dem begge
okt 2007
Da de havde været her i 2 dage lagde han sig hen til dem, og de fik lov at "sutte" på hans mave :0)
Det var rigtig sødt..
Men Misse tog en hel måned om at acceptere de nye medlemmer af familien..
Men i dag kan de slet ikke undvære hinanden :0)
nov 2010
Lotte: Jeg håber bare. Vi havde en kat her i 2 dage og den var meget skræmt og "lidt mærkeligt", så håber den nye killing på 12 uger er lige så nysgerrig som min Bella.
okt 2007
Nye dufte, nye lyde, nye rutiner, nye mennesker/dyr..
Det er altsammen meget meget overvældende for en lille mis..
Men bare tag det roligt..
Det skal nok gå fint, bare giv dem den tid de har brug for..
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Jeg havde tidligere to katte (den ene er blevet solgt, da han ikke trives indendøre) og min erfaring er, at katten som jeg beholdte blev mere rolig.
Katte er meget enspændere, og de to jeg havde, de havde glæde af hinanden som små men så snart de blev voksne ænsede de ikke hinanden og ham jeg har beholdt har slet ikke vist tegn på at mangle sin "kammerat".
Jeg siger det bare så du lige overvejer det er ekstra gang, for to katte kan også fordoble "problemet" - Det er altså ikke altid løsningen bare er, at få sig en til. Det var det i hvert fald ikke hos os, men alle katte er jo forskellige.. Du skal bare være indforstået med, at du godt kan få flere problemer med to katte end du har med den ene du har nu. (Antager den er indekat, hvilket min også er!)
Kh Janni
nov 2010
Charlotte: Tak , vi glæder os også meget
Janni: Nej det har du ret i, men jeg prøver nu alligevel, det kan jo være jeg er en af de mange heldige hvor det lykkeds
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 24
nov 2010
Splittet :-(