{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.577 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Tilmeldt:
9. feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Bayvantic vet - FUCK {{forumTopicSubject}}

Jeg er knust.
Vi loppebehandlede begge vores katte i eftermiddags.
vi havde ikke set at det var et andet mærke vi havde fået købt - så jeg overvejede slet ikke at læse på pakken.

Begge katte er nu meget påvirkede, den ene ligger bare helt stille - og den anden har lagt sig i kattebakken . men den kan ikke rigtig finde ro. begges vejrtrækninger er meget hurtige smiley

Jeg har ringet til dyrelægen, og han bad mig vaske begge katte grundigt, og det har jeg gjort.
- Jeg er bare død bange, når jeg læser herinde om forgiftningen synes jeg ikke jeg kan se mange historier der ender godt, jeg er SÅÅÅ gal på mig selv smiley

Nej jeg er rasende på mig selv!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bayvantic vet - FUCK
  • #1   18. maj 2011 åh nej smiley Det er jeg godt nok ked af! Håber de kommer igennem det begge to smiley
    Stort trøstekram til dig


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #2   18. maj 2011 Mange tak - opdagede nu at den ene er begyndt at savle. øv altså

  • #3   18. maj 2011 håber og krydser alt hvad jeg kan for at de får det bedre smiley

  • #4   18. maj 2011 Jet fatter ikke det svar, dyrlægen gav dig. for det er IKKE nok at vaske kattene:

    Bayvantic indeholder indeholder permethrin, som er dødeligt giftigt for katte.

    Hvordan viser forgiftninger sig?
    Mellem 1 og 72 timer efter behandling med Permethrin (Bayvantic og Expot) starter følgende symptomer:

    Katten får udtalt forhøjet følesans.
    Der kan ses muskel sammentrækninger.
    En del af kattene begynder at savle.
    Temperaturen stiger.
    Diarre.
    Vedvarende epilepsi lignende kramper.
    <b>En del katte dør, trods hurtig behandling ved dyrlægen. </b>

    Hvad kan man gøre for at modvirke giften?

    Der findes ikke en specifik modgift, men hurtigt indsat terapi er nødvendig for at gøre sig håb om at katten skal overleve. Katten skal i dyrlægens varetægt vaskes i fedtopløsende sæbe (f.eks. opvaskemiddel).

    Umiddelbart derefter gives krampestillende medicin direkte ind i blodåren. Katten skal have rolige omgivelser de følgende døgn, mens den er i konstant væsketerapi.

    Der findes ingen officielle opgørelser over, hvor stor en overlevelsesprocenten er for katte, der har været udsat


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #5   18. maj 2011 Han sagde også jeg skulle vaske flere gange i opvaskemiddel - men jeg opdagede først noget var galt 4-5 timer efter de havde fået det.

    Jeg skyndte mig at vaske begge to flere gange - også har de egentlig sovet lige siden.
    Nu er den ene så vågnet lidt mere op - den savler en lille smule, men den ryster ikke (endnu)
    - den er tydeligvis meget påvirket, lige før gik den ind under dynen og tissede smiley

    Jeg har ringet til dyrelægen igen - han sagde at så længe det (kun) blev ved det, så kunne han ikke gøre meget andet end at holde øje med dem.
    Så han håbede det ikke udviklede sig yderligere - for så skulle jeg komme med det samme.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #6   18. maj 2011 Jeg kan slet ikke beskrive hvor gal jeg er på mig selv - havde aldrig troet at det var mig selv der skulle skade mine dejlige misser. smiley

    - puha, det er længe siden jeg har tudet så meget.


  • #7   18. maj 2011 Kattene skal i væsketerapi (lægges i drop) for at få skyllet lever/nyrerne igennem, så de hurtigere kan udskille giften.

    Hvilken dyrlæge har du ringet til?


  • #8   18. maj 2011 Hvor bor du?

  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #9   18. maj 2011 bor i skælskør - ringede til slagelse dyrehospital (det er ikke dem vi plejer at bruge)

  • #10   18. maj 2011 Øv, så er der 56 km til mine dyrlæger.
    De har altid åbent døgnet rundt.

    Hvordan har kattene det?


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #11   18. maj 2011 den ene kunne ikke finde ro - nu har jeg pakket ham ind i et tæppe, så nu ligger han her og er ved at falde i søvn - han viker kun påviket på den måde at området jeg puttede det på stadig klør . for han hoppede rundt hele tiden.

    den anden har jeg lukket ind i soveværelset - for han begyndte knurre og hoppe på den anden.
    men han ryster en lille smule nu, og savler lidt - han ligger helt stille på ryggen i sengen lige nu.


  • #12   18. maj 2011 Jeg ville altså tage til dyrlægen NU, for det nytter ikke først at tage til dyrlægen, når katten for alvor får kramper. At den ryster nu er et forvarsel.

  • #13   18. maj 2011 Uha jeg vil bestemt heller ikke vente mere. Min nabo mistede 2 katte og de blev vasket ca 20 min efter de havde fået kuren, da jeg kom ind og opdagede hvad hun havde brugt. De andre hun havde nået at give Bayvantic blev reddet efter 1½ døgn i drop hos dyrlægen.

    Desværre har jeg være forberedt på at nogle ville komme ud for dette her for tiden da Bayvantic jo reklamerer meget på tv i øjeblikket. Desværre siger de ikke højt og tydeligt at det IKKE må bruges til katte.


  • #14   18. maj 2011 Kan se, at Charlotte stadig er online smiley

    Håbede ellers, hun var på vej til dyrlægen, men det er nok ved at være for sent nu, hvis kattene skal reddes.

    Jeg går i seng nu
    (i guder, hvor er det bare frustrerende dette her).



  • #15   18. maj 2011 Ja jeg vil osse håbe at du er taget af sted. Venter spændt på nyt.

  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #17   18. maj 2011 Hej alle sammen .

    Vi er lige kommet hjem fra dyrelægen. - vi tog dog kun den ene kat med. da den fik det meget skidt og begyndte at krampe helt vildt.
    Dyrelægen sagde at han syntes vi skulle give den en chance - så indtil videre er den indlagt til imorgen - så ser vi hvordan det går.
    Men ja det var et meget grimt syn smiley - også er det min egen skyld :(!!

    Min store kat Jolly har det vidst okay - han jamrer en del, og man kan se at han er irreteret i nakken, han klør sig hele tiden.
    Han kan stadig ikke finde ro - men ellers er der ikke noget a se på ham.

    Så jeg går og fortæller mig selv at det nok bare er det sted i nakken det kom på der generer ham.
    - Men jeg frygter at han lige pludselig også begynder at ryste og savle.

    Men ja, det er meget væmmeligt det her - Jeg ved godt jeg skulle ha læst på den åndssvage pakke.
    Men jeg havde slet ikke tænkt på at det var første gang vi havde købt bayvantic.
    Øv - det er så ærgeligt det her.


  • #19   18. maj 2011 Det var det loppemiddel i micro dosis der var skyld i min maine coon måtte aflives.. Det er slet ik til katte, dyrlægen sagde de fik en del katte ind, der ik kunne reddes pga det loppe middel.. Min gik i krampe næsten et gøgn efter og fik meget dårlige odds hos dyrlægen, der skulle dobbelt dosis bedøvelse til at få hende til at sove og et pænt skud aflivnings væske.. Jeg ville smutte til dyrlægen hvis jeg var dig og absolut ik den dyrlæge der har solgt dig det, til dine katte.

  • #20   18. maj 2011 Hvilken dyrlæge har solgt dig det? gerne i en pb, da udhængning er forbudt.. Bor selv i Skælskør, så vil lige hører hvem jeg skal holde mig fra.. Bruger normalt gimlinge dyrehospital og de er kanon.

  • #21   18. maj 2011 go' bedring til de små pus smiley


  • #22   18. maj 2011 Jeg håber at begge dine katte kommer over det..

    Kristoffersen.. Nej det findes da ikke til både hund og kat.. og det står på pakken.

    men ja det kunne være en ide at skrive det med lidt større bogstaver..Må ikke bruges til kat.. plus.. tja personalet i forretningen burde vide det og måske sige det. når nogen køber det...


  • #23   18. maj 2011 Man kan nemt tage fejl, da der er ret mange mærker..


  • #24   18. maj 2011 Jesper, det sælges fordi det er til hunde og kun til hunde. Min nabo fik det udleveret i en af de store kæder, da de mente det var det billigste køb for hende, når hun havde mange katte. Der kører nu en retssag mod pågældende forretning.

    Jeg har den sidste uges tid været meget bekymret over de reklamer der har været vist i tv. Godt nok er det en hund, men jeg tror der er mange der ikke lige "ser" dette i farten og desværre lader sig påvirke af reklamen til at købe produktet til sine katte. Efter min mening burde der i reklamen siges højt og tydeligt at det IKKE må anvendes til katte. Bayer der laver produktet er klar over at der ind imellem dør katte, fordi de er blevet behandlet med Bayvantic.
    Så kan vi jo altid diskutere om brugeren af produktet skulle være mere opmærksom, men jeg er sikker på at der ikke er nogen der har gjort det i en ond mening og bagefter er meget ulykkelige over at deres kat/te bliver syge og måske dør. I dette tilfælde mener jeg så ikke der er nogen grund til at dunke nogen oven i hovedet, men vi bør i stedet advare alle om brugen af produktet.

    Charlotte rigtig god bedring til dine katte, jeg håber de kommer helt igennem det.


  • #25   18. maj 2011 *Kristoffersen* : Den du tænker på er det ikke advantage? Var lige i gemmerne og finde en pakke og kan se at det også er bayer der fremstiller det, men det er til katte.

    Du skal ikke bebrejde dig selv Charlotte, du havde ikke en jordisk chance for at vide at det er giftigt til katte og da slet ikke når det er en dyrlæge der har solgt dig det.

    Rigtig god bedring til dine mislinger, håber de kommer sig.


  • #26   18. maj 2011 I Huldrekatten som er bladet i Norsk Skovkattering, har der netop været en artikel, som er skrevet af en som også har givet det til sine katte. Her var det et apotek, som udleverede det. Som jeg husker det, var der både en kat som overlevede og en som ikke gjorde det. Men ingen tvivl om, at det ikke skal bruges til kat.
    Håber kattene har det bedre og klarer den.
    Knus


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #28   18. maj 2011 Ja - det burde være mere tydeligt hvilke konsekvenser det får, for katten hvis de for det..

    Vi har lige været afsted med jolly også (bare for en sikkerheds skyld)
    Han har det okay, han har slet ikke samme symptomer som den lille - han er bare lidt rundt på gulvet og lidt gnaven - forståligt nok.

    Vi var lige inde og se til den lille - det var et skrækkeligt syn, den lå bare og rystede.
    Jeg spurgte dyrelægen om han ikke syntes det var synd, og om at ikke skulle have fred - man han syntes vi skulle se tiden an. så det gør vi.

    Så nu ber jeg til at han klarer den og at jolly ikke får flere bivirkninger.

    Men ja, jeg er knust - og det er helt uvirkeligt at det er mig selv der har påført dem alt det her.


  • #30   18. maj 2011 det er faktisk så giftigt for katte at du IKKE må bruge det på din hund hvis du har kat.

    har selv arbejdet i en dyrehandel for flere år siden, og der var der et indslag i rabatten om at bruge de pippet str. til hund hvis man havde mange katte og så kom folk ind og bad om loppekur til 25 kg hund og min chef havde heldigvis set programmet og gjort os opmærksom på at vi skulle gøre meget opmærksom på at netop dette mærke var giftigt for katte.

    charlotte o
    håber misserne klare den, og at firmaet får gjort mere opmærksomt på at det er MEGET giftigt for katte. synes du skal skrive en mail og gøre dem opmærksom på at de skal skrive det mere tydeligt evt uden på pakken. sådan at der ikke kan være nogen tvivl fra hverken forbruger eller forhandler.


  • #31   18. maj 2011 Nej, nej, nej... Stakkels jer smiley Håber de klarer det begge to smiley

  • #32   18. maj 2011 Stakkels jer smiley Føler virkelig med jer og håber misserne klare den.. smiley smiley *trøsteknus*

  • #33   18. maj 2011 Eeeej hvor har jeg ondt af dig og dine små misser smiley

    Håber du og de klare den!!! smiley


  • #34   18. maj 2011 Jeg føler med jer! Jeg forstår simpelthen ikke at en fagperson har solgt det til dig! Rystende!
    God bedring med dem begge. Håber at de klarer den.


  • #35   18. maj 2011 Charlotte, ligger katten i drop og har den fået krampestillende medicin?
    - Hvor er den indlagt?
    - Gjorde du opmærksom på, at loppemidlet du købte, var til kat?


  • Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
    #36   18. maj 2011 Fuck man, fik helt kuldegysninger!!!

    Det navn må jeg hellere skrive mig bag øret at jeg skal holde mig langt væk fra.
    Håber dine katte klarer sig, sikke da en forfærdelig historie og kan ikke forstå din dyrelæges reaktion. Det er da helt indlysende at de katte skal have noget professionel hjælp.

    Håber på det bedste!!!


  • #37   18. maj 2011 Mon du stadig har pakken? Som du kan vise til dyrelægen og høre hvad det er for noget?

  • #38   18. maj 2011 Både min kæreste og jeg krydser fingre for og håber på det bedste for dine katte..

    Lad være med at være så vred på dig selv, jeg forstår godt følelsen - men selvom det er uhyre tragisk, så er sådan noget desværre det der sker nogle gange - sådan noget kan ske for selv den bedste.. Det er et frygteligt uheld - og jo ikke på nogen måder noget du har gjort med overlæg.
    Det hjælper ingenting nu at du dunker dig selv i hovedet - brug energien på at være der for dine katte i stedet..
    Det er for dårligt at du ikke blev gjort opmærksom på det - og det er for dårligt af firmaet at de ikke tydeliggør at loppemidlet er så giftigt for katte - især når det er en historie som gentager sig selv igen og igen..

    De bedste tanker og god bedring herfra..


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #39   18. maj 2011 Det er fordi der er permethrin i det middel til hunde - og det er meget giftigt for katte, da de ikke kan optage/udskille det i deres lever.

    Har lige snakket med dyrelægen - den lille ryster lidt mindre nu - så dyrelægen ser lyst på det. så jeg håber at det går meget bedre imorgen tidlig.
    Jolly som er herhjemme har spist lidt, men han er stadig meget påvirket, og han jamrer en del.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #40   18. maj 2011 - Og mange tak alle sammen, sætter pris på alle de varme tanker

  • #42   18. maj 2011 Pyyyha, det er slet ikke til at bære at tænke på de stakkels katte smiley . Jeg håber inderligt, at de kommer sig uden mén.

    Behandler dyrlægen den kat, der er indlagt, eller lader han den bare ligge og ser tiden an eller hvad? Og hvorfor bliver den anden kat ikke behandlet?


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #43   18. maj 2011 Ja han behandler den lille - den får noget drop, og noget mod kramperne.

    Ham herhjemme har fået et skud binyrebarkhormon da vi var ved dyrelægen -
    Dyrelægen troede ikke det var nødvendigt at indlægge ham også.
    Det skal også lige siges at Jolly som er herhjemme nu, han fik væstentligt mindre end misseren som er indlagt - Så vi håber at Jolly ikke udvikler yderligere bivirkninger.


  • #44   19. maj 2011 Hvordan går det idag ?

    Lisbeth jeg kan ligesom dig heller ikke se nogen steder, at det er en dyrlæge der har solgt det til hende i det her tilfælde. Nogen må blande tingene lidt sammen smiley

    Håber på snarlig opdatering smiley


  • #45   19. maj 2011 Det på et apotek kuren er købt..
    Hvordan har de små det i dag ?


  • #46   19. maj 2011 Åh nej, ikke igen. Det er bare sådan noget der ikke må ske smiley pyha, hvor jeg føler med dig. Håber dine små misser klare den.
    Hvad er status pt.?

    Når det er sagt, så forstår jeg altså ikke at det firma ikke snart får sat en KÆMPE-STOR advarsel på de produkter, så man ikke er i tvivl om at det er dødsensfarligt for katte?!
    Syns godtnok det er ofte man høre om katte der bliver forgiftet....og det kan da ikke være rigtigt at firmaet bag produktet ikke overvejer at lave lidt om på grafikken på æskerne...........når det nu er så tit der sker uheld.


  • #47   19. maj 2011 Advantage og Bayvantic-pakkerne er for lette at forveksle, og jeg håber, at producenten meget snart tager problemet alvorligt. Selvfølgelig skal dyreejere læse indlægssedler og være opmærksomme, men det sker for tit at nogen ikke er det (og det er med garanti kun en brøkdel af tilfældene, vi hører om).
    Det ville være godt, hvis dyrlægerne kunne opfordre producenten til at ændre de pakninger + tydelig advarsel på hver eneste pipette, så KAN ingen da vel overse det.

    Og så håber jeg sådan, at trådstarters katte har det bedre nu.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #48   19. maj 2011 Hej alle sammen
    - lige en opdatering.
    Så er den lille kommet hjem fra dyrehospitalet - og den har det efter omstændighederne godt. Han er stadig lidt groggy, men det lader til at hab klarer den.
    - Jolly har det også godt. smiley
    Så vi har været heldige må man sige. Og jeg er færdig med at proppe noget som helst i nakken på nogen af mine dyr.
    - da jeg opdagede at de var syge, har jeg jo rodet lidt meget med dem osv. (badet, krammet og nusset) og jeg kunne mærke dagen efter at jeg selv havde fået lidt af midlet i hovedet.
    Jeg vaskede og vaskede, men jeg kunne ikke få det af.
    Og jeg har aldrig oplevet sån en brændene, svigene fornemmelse i mit ansigt.
    - så hvis misser + hunde bare har lidt samme fornemmelse så føler jeg med dem. smiley

    Men nu har jeg et andet problem - eller den lille er kommet hjem, kan den store ikke kende den.
    Den er hvertfald meget sur og hvæser meget efter den - og hvis den lille sætter i løb så løber jolly efter og vil overfalde ham.
    Jeg ved faktisk ikke lige hvordan jeg skal håndtere dette. smiley


  • #49   19. maj 2011 HVor er det dejligt at høre. At den hvæser er fordi at den lille ikke lugter og opføre sig som den plejer, så det skal nok komme igen.

  • #51   19. maj 2011 Hvor svært kan det være der står HUND på pipetterne?

  • #52   19. maj 2011 det er åbenbart ikke så ligetil Lis, der ser vi jo desværre igen og igen. Problemet for mig er at det er kattene det går ud over.

    Lisbeth ideen er god nok, men jeg har hørt fra et par dyrlæger at firmaet har betalt bøder, men det er åbenbart billigere end at ændre på det. Sådan er det jo desværre ofte. Jeg var slet ikke i tvivl om at der ville komme en masse af disse tilfælde da reklamen kom så massivt på tv. Faktum er at man køber det man kan huske at man har set eller hørt om. Jeg synes der burde stå med rødt at det ikke må bruges til katte og ikke bare en lille tekst et tilfældigt sted.


  • #53   19. maj 2011 Dejligt at høre misserne klarer det smiley


  • #54   19. maj 2011 Lis.. Tja hvor svært kan det være,, faktisk meget, for alle de andre loppemidler til hund, kan bruges i små mængder til KAT.

  • #55   19. maj 2011 Hvor er jeg glad for at høre, at misserne klarer den.. smiley

  • #56   19. maj 2011 Hold fast hvor er det godt misserne kom sig over uheldet! smiley Har krydset fingre, tæer, arme og ben hele dagen! smiley

    Jeg har personligt skrevet til firmaet for at høre om de ikke burde overveje at sætte en meget mere tydelig advarsel på deres produkter. Måske i andre skulle overveje at gøre det samme, så de kan se at der virkelig er en problem her smiley


  • #57   20. maj 2011 "Lis.. Tja hvor svært kan det være,, faktisk meget, for alle de andre loppemidler til hund, kan bruges i små mængder til KAT."

    NEJ - Expot (loppemiddel til hunde) indeholder også Permethrin og er lige så farligt for katte som Bayvantic.



  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #58   20. maj 2011 Kan godt forstå i tænker hvordan det kan lade sig gøre at jeg gør mine egne katte syge.

    Vi har altid brugt frontline til hunde på både hunden og kattene og det har altid virket.

    Så da jeg tog pakken op af skuffen i tirsdags, der så jeg slet ikke at det var en anden vi havde købt end vi plejer.




  • #59   20. maj 2011 Charlotte, du skal ik ha skyldfølelse, det jo ik bevist gjort og heldigvis endte det godt.. Der er rigtig mange der bruger hunde loppekur til hund, på deres katte, især folk med mange katte, da det billigere, da en pipette dækker flere katte.

  • #60   22. maj 2011 Beanmor **Jeg kan ikke se firmaet bør gøre mere. Der står tydeligt i brugsanvisning, at det ikke må bruges på katte. Og produktet er tydeligt afbilledet med en HUND!!**

    Ja, der er billede af hund - det er der også på den Advantage, jeg bruger til mine katte. Det er nøjagtigt samme indholdsstof/opløsning, som i Advantage til katte (jeg har tjekket og dobbelttjekket - og gør det ved hver ny pakke), men anden mængde pr. pipette .... og til en anden mililiterpris.

    Producenten ved godt at mange bruger ”Advantage til hund” til deres katte, og kan heller ikke undgå at være bekendt med, at der desværre sker forvekslinger mellem loppemidlerne.

    Ja, folk kan bare læse (hvis de altså kan det) på pakken og indlægssedlen …. og gøre det hver gang! inden de påfører deres dyr midlet. Men det er jo desværre ikke alle, der gør det, og så er det altså kattene det går ud over! Så af hensyn til de katte, hvis ejere ikke er påpasselige nok, burde producenten mærke Bayvantic så tydeligt, at selv idioter kan se, at det IKKE må bruges på katte.

    Charlotte, det glæder mig meget, at dine katte har overlevet den slemme omgang. Forhåbentlig har de det helt godt igen.
    Forresten godt, at du har fortalt historien her til skræk og advarsel.


  • #62   22. maj 2011 Jeg er fuldstændig enig med Tinka. Der burde stå med fede røde typer IKKE TIL KAT hen over Bayvantic. Så kan der ikke være nogen tvivl. Der er osse mennesker der er ordblinde og ikke kan læse alt det der står på sådan en indlægsseddel.
    Ligeledes burde de osse i reklamen på tv, gøre det fuldstændigt klart at det ikke må bruges til kat. Det fremgår slet ikke.


  • #63   22. maj 2011 Marianne N
    Præcis! smiley


  • #66   22. maj 2011 Det holder i hvert fald ikke, som det er nu. Og der er altså nogen der ikke læser så godt, det skal vel ikke gå ud over kattene. Det er muligt at du og jeg og andre har styr på den slags, men det er der altså ikke alle der har. Og det lige nøjagtigt det mærke det er galt med HVER gang.

  • #69   23. maj 2011 Lotte **Tjjaah, hvis folk nu bare holdt op med at bruge ting der er beregnet til hunde, til kattene - så var problemet løst.**

    Problemet kunne også bringes nær løsning ved at firmaet afstemte priserne på Advantage til hunde og katte ... Brug af Hunde-Advantage til katte (og deraf de tragiske fejltagelser) sker vel overvejende pga at man ikke gider betale 3 gange så meget for nøjagtigt samme vare.


    ** Og når man køber loppemidler - så siger man vel til ekspedienten hvilket dyr man køber til??**

    Jeg gør ikke. Jeg beder bare om at få Advantage til mellemstore hunde.
    (har dog forinden ringet til Bayer - livrem og seler)


    ** Det er som om, at alle mener at "nogen andre" må have/tage ansvaret for alt, og sådan virker verden bare ikke...**

    Næ, det er ikke alle, der mener det. For mig er det total uinteressant, hvem der har ansvaret (eller skylden om man vil). Det, der interesserer mig, er at undgå, at katte bliver forgiftede. Og det synes jeg også, producenten burde interessere sig for. Man kan mene, at den advarsel der er på midlet nu burde række, problemet er, at det gør den åbenbart ikke.


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #70   23. maj 2011 Jeg har også kontaktet Bayer health care, og jeg fik en lang snak med deres "dyrelæge" derinde.

    Hun fortalte at de godt kendte til problemet, så jeg spurgte hende om det ikke var muligt at det skulle fremgår tydligere på pakken hvor giftigt det egentlig var for katte.
    - Hun fortalte at det ikke var noget de selv bestemte, de måtte selv bestemme hvad der ellers var på pakken, men de måtte ikke bare sætte en trekant med en kat og et kryds over. - hun forklarede mig at der blev optaget raporter som blev sendt ind til en myndighed, som derefter tog stilling til hvordan det skulle være.

    - Hun fortalte dog også at hvis kattene bliver behandlet rigtigt, så var det sjældent det er dødeligt for dem.
    Det var dog et krav at de blev indlagt og behandlet rigtigt - men mange lod deres kat aflive fordi mange dyrelæger ikke helt ved hvad de skal stille op, og det ser voldsomt ud.

    Hun sagde at det var en "bølge" der skulle overstås, så selvom katten rystede og havde det meget skidt, så skulle den have tid, krampestillende og væske - så burde alle raske katte kunne klare det.

    - Så hvis i en dag hører om andre der laver samme fejl som mig-
    Så skal de afsted til dyrelægen med det samme - og hvis dyrelægen kender til det, så ved han/hun at de kan overleve det.
    Hvis min dyrelæge havde sagt til mig den nat at oddsene var dårlige, så havde jeg nok ladet den aflive på stedet.
    - Så måske dyrelægerne også er uvidene omkring dette, og det er synd for vi følger jo deres anvisninger.


  • #72   23. maj 2011 Ja jeg er bestemt heller ikke enig. Min nabo skulle have loppemiddel til kat og fik af ekspedienten udleveret Bayvantic. Det ses og høres heldigvis på overvågningsbåndet, hvilket er rigtigt godt, da der i øjeblikket køres sag mod pågældende dyrehandler/kæde. Det er nemlig ikke første gang de udleverer det forkerte. Selv om jeg, ved et tilfælde, hurtigt får vasket de første og transporteret de berørte katte til dyrehospitalet, hvor de fik kvalificeret behandling, døde den ene store killing altså. Jeg tvivler meget på at det er rigtigt at Bayer ikke må påklistre et mærkat på pakken eller i hvert fald på indlægssedlen, men noget skal de jo sige.
    Jeg er fuldstændig enig med Tinka i at det er kattene det går ud over og det må have prioritet hos Bayer. De er jo bekendt med problemet. Ud fra dette burde de så lave æskerne anderledes og utvetydige.


  • #75   3. jun 2011 Hej Kathe R : Velkommen herinde smiley Jeg synes det hele du skriver er korrekt lige med undtagelse af, at ADVANGAGE til hunde ikke er billigere, når du har mange katte smiley Hvor jeg før brugte Frontline Combo Vet. og har gjort det i ca 6 år, købte jeg loppemiddel for mere end 600,- kr. i mdr. Så fik jeg dette råd med ADVANTAGE til hunde på 25 kg. +...
    Du giver ca 200,- kr. for 4 doser a 4 ml og en kat skal have 0,1 ml pr. kg. kat... Så 2 doser af den til store hunde koster mig ca 100,- kr. pr. mdr. til 12 katte. Hvis jeg skulle købe den i kattedoser, ville jeg komme af med ca 600,- kr. pr. mdr. Er vi enige om det regnestykke eller ??


  • #76   4. jun 2011 Det samme gør jeg Yvonne, men når man bruger loppemidler på den måde, skal man være meget obs på koncentreringen af midlet. Det er ikke alle midler, man kan bruge på samme måde som Advantage.

    Bruger man f.eks. Stronghold (virker på både lopper og indvoldsorm), er koncentreringen af det virksomme middel dobbelt så stor til større hunde som til katte, hvorfor man så kun bruger 0.5 ml pr. kg. kat



  • #78   4. jun 2011 Jeg gir dig fuldstændig ret Mega smiley Jeg tjekkede også 117 gange inden jeg benyttede mig, at dette råd, da jeg netop har stor respekt for at komme til, at fejlmedicinere smiley

    Jeg har aldrig gjort det med andet en Advantage smiley


  • #79   4. jun 2011 Hvis jeg skulle få lopper og lign. vil jeg osse købe det til hunde. Men jeg mener osse at man skal have stor erfarring i hvad der er skidt eller direkte skadeligt/farligt for kattene, INDEN man begynder på den slags.

  • #80   5. jun 2011 Undskyld mig, men i fredags var jeg ude og købe loppemiddel.
    Efter denne debat forlangte jeg at SE æsken med Bayvantic.
    Det var udelukkende for at se hvordan det er skiltet på pakken at det ikke må bruges til katte.
    Jeg forstår ikke at man kommer til at købe det til katte, for det står øverst bag på pakken at det IKKE må bruges til katte, billeder med streg over en kat, så det er ikke engang med tekst!!
    Når jeg køber et nyt middel - dengang jeg skiftede til Advantage, kiggede jeg da på pakken for at studere dosis og bivirkninger.
    Hvorfor gør køber og forhandlere ikke den slags? Så ville alle problemer være løst og denne tragiske hændelse ville være undgået.
    DET ER MENNESKELIGT at fejle og det hele er måske gået lidt stærkt, men producenten har da sit på det rene!


Kommentér på:
Bayvantic vet - FUCK

Annonce