{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør hun det ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere.

Jeg har lige et spørgsmål angående Bella.
Da vi fik hende da hun var 12 uger, havde jeg købt en katte seng til hende. Da hun havde været hos os og var faldet til begyndte hun at tisse i senge (først grave og så sætte sig for at tisse), vi anskaffede os på et andet tidspunkt en skobakke til våde sko, den begyndte hun også lige pludseligt at tisse i, og her i dag, kommer jeg rigtig glad hjem og viser Bella en nu hyggelig katteseng jeg havde købt til hende, og vi nusser i den og efter 1 timer kredser hun lidt i den og sætter sig så og tisser. Øv..
Hvorfor gør hun det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør hun det ???
  • #1   19. maj 2011 Hun tissede her i dag, imens jeg så på det smiley

  • #2   19. maj 2011 det lyder som om hun går på alle slags bakker med eller uden grus!?!
    aner ikke hvorfor. er hendes bakke med grus ordentligt ren? hvad har hun været budt af bakke inden flytning? hvor gammel er hun?

    lidt spændt på hvad folk gir' af bud, så følger lige med


  • #3   19. maj 2011 Ja havde godt tænkt at hun så det som en bakke, der er jo kant på en seng lige som på en bakke smiley
    Jeg skrifter hendes grus tit, og hun bruger multifitt diamonds tror jeg det hedder smiley
    Jeg ved ikke hvad hun har brugt af bakke da hun var lille. Hun er en huskat.


  • #4   19. maj 2011 altså katte kan have mange sjove idéer. nogen kan ikke lide en bestemt type grus, nogen vil lave i en og tisse i en anden. regner med sygdom er udelukket af dyrlæge. psykiske reaktioner kan også ende i urenlighed, men det lyder umiddelbart ikke som det.
    synes det lyder mest som om hun ville ønske sig en anden kattebakke end den hun har. er den stor nok. er den åben/lukket. prøv at ændre på den og se om hun bliver gladere for den


  • #5   19. maj 2011 Jeg tror du skal have fat i noget rigtigt grus / sand til hende. Prøv everclean eller Extreme Classic.

  • #6   19. maj 2011 Mariene: Jeg tror også det er fordi hun har en sjov ide med det. Hun gøre det kun med de tre ting og så et rensdyrskind engang,det er som om der ikke må komme nye ting ind, der ikke har været der før (selv om hendes første seng var der til at startede med)
    Ja altså hun er indekat og har fået sine vaccinationer, loppekure, kur mod øremidder, og ormekur, så nej der burde ikke være noget der, hun får også kun tør foder, dog engang imellem lidt lækkert af hvad vi nu har.
    Chicabee: Ja det kan godt være jeg skulle prøve det, men hun har jo aldrig ellers gjort det andre steder end de ovennævnte, så det er lidt mærkeligt?
    PS: tak for jeres gode svar


  • #7   19. maj 2011 Du siger du skifter tit, hvis du bruge det samme som mig ("krystal-grus"), hvor ofte tømmer du så for afføring? Jeg sørger nemlig for at fjerne afføringen med det samme, eller så snart jeg kommer hjem. Men han har så aldrig haft samme problem som din prinsesse smiley

  • #8   19. maj 2011 Ja det er nok det samme grus. Jeg skifter det hver 10.-14. dag og tager hendes afføring lige så snart hun har lagt den, for det lugter og hun bruger kun bakken til den når vi er hjemme .
    Ved ikke om hun bare ikke kan acceptere nye ting der kommer? (der mener jeg stationære ting, ikke mennesker og lignende)
    Håber du bare hun så kan trives med den nye der kommer om 10 dage smiley


  • #9   19. maj 2011 håber du finder frem til en bakke/bakker med et materiale hun bryder sig om. god jagt!

  • #10   19. maj 2011 Tak, men det burde bare ikke være det , da der jo kun ar været problemer de gange så kan jeg næsten ikke tro det er det ? Men tror jeg vil overveje en større bakke (:
    Og måske andet kattegrus .
    Tak for jeres råd.


  • #11   20. maj 2011 Jeg tror, at det grus du bruger er for hårdt for hendes poter. Det er meget blødere at skrabe og tisse i sengene og tisset forsvinder jo.

    Prøv at skifte til en mere finkornet grus eller sand og se, om det ikke hjælper.


  • #12   22. maj 2011 Tak for dit svar Mega.
    Jeg har nu være ude og købe en "stor" kattebakke til Bella, så kan den lille nye kat bruge killingebakken i stedet.
    Jeg har også godt tænkt at skifte grus, skal bare lige finde ud af hvad det så skal være for noget ?
    Har ellers lige købt 2 gange af det andet grus smiley huhu


  • #13   22. maj 2011 Lige et par spørgsmål:
    Hvor gammel er Bella nu og er hun neutraliseret?


  • #14   22. maj 2011 (fortsat)
    Er hun født og opvokset indendørs, eller var hun staldkilling?


  • #15   22. maj 2011 Altså Feline har tisset en gang i sin hængekøje på sit klatretræ lige da hun fik det.
    Og så her for en 2 uger siden fik hun sådan en tønde beklædt med stof med huller i og en mus osv. Og efter 5 min. satte hun sig og pissede i den også.
    Men det er kun de to gange hun har gjort det, hun bruger altid bakken og har aldrig haft problemer med den. Og nu leger hun i både tønde og sover i hængekøje uden nogen problemer. Så jeg fik lidt tanken om det var en slags markering. Sådan lidt "Nu tisser jeg lige, så de ved det er min".... Altså hun er enekat, men hun har lige sjove ideer indimellem:)


  • #16   22. maj 2011 Mega: Hun er næsten 10 måneder og er blevet steriliseret da hun var 6 måneder, og ja hun er inde kat ?

    Karina K: Ja eftersom Bella (7,9,13) heller ikke har gjort det flere gange end dem beskrevet tidligere, så kan jeg godt følge din tanke smiley


Kommentér på:
Hvorfor gør hun det ???

Annonce