Håber han klare den!! :'( urinveje, øv {{forumTopicSubject}}
Så skete der bare det jeg havde håbet på IKKE skulle ske. MIn hankat blev for nogle uger siden behandlet for en urinvejsinfektion, og har siden fået specialfoder, været lidt på kur og kom (så vidt jeg kunne se) over det.
MEN her da jeg skulle fodre til middag, ligger han inde under klatretræet (hvilket han ikke plejer). Kan straks se at der re nogt galt, så tager ham op, hvilket han hyler og hvæser en del over! SÅ er der ihvertfald ingen tivl om at den er helt gal, da han normalt er en utrolig kælen glad kat
Prøvede om jeg kunne få ham til at strinte (på vores normale sted i haven), men der kom absolut ingenting, hvilket ikke er et godt tegn
har ringet til vores dyrlæge, som ikke er hjemme endnu, men venter på hun ringer tilbage og siger vi kan komme (håber det bliver meget snart). Er bare SÅ bange for hvad status bliver efter det besøg
1000 tanker flyver jo gennem hovedet, og min stakkels Middi har det ikke ret godt
Ligger dog nu parat i transportkassen, og slikker sig lidt.
Håber godtnok ikke han skal aflives, men tænker at det værste jo sagtens kan ske (hvilket jeg har oplevet så mange gange før med dyr). Årh hvor er det irriterende!
Er der nogen af jer der har haft hankatte der er blevet opereret for urinvejslidelser/ krystaller/ sten i urinvejene, og hvis ja, hvordan gik det for dem mht. operationen og forløbet efter?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men jeg vil anbefale dig at købe tranebær-piller (fåes bl.a. i Matas) og give ham en halv 2 gange om ugen, Det er rigtigt godt til at hæve surhedsgraden i urinen og dermed godt til urinvejslidelser. Giv ham det sammen med det specialfoder du har fået.
Held og lykke og god bedring med ham.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Det vil jeg godtnok prøve, hvis han kommer over det her, hvilket jeg virkelig håber snart er tilfældet
feb 2011
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 23
Jeg kan dog ikke skrive så meget, da jeg ikke før har oplevet det! Men jeg læste dit emne, og ville lige lægge en lille kommentar!
jul 2007
Vi fik så to muligheder, enten operation for at fjerne gruset eller aflivning
Vores Middi blev hos dyrlægen da vi lige skulle have lidt tid til at finde ud af hvad søren der skal ske. Efter vi var kommet hjem, ringede dyrlægen heldigvis og fortalte at hun havde fået et karteter i ham, og det kan han gå med de næste 10dage, og så kan en operation så komme på tale der hvis der ikke er ændringer til det bedre.
Jeg har nu søgt nettet tyndt for at se hvad der står om den her skide sygdom...derved faldt jeg over en hjemmeside som tilbyder sygeforsinring til katte. Noget jeg nok skulle have haft lavet for lang tid siden (men sådan kan man jo altid være bagklog).
Jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at vide om de evt. kan tilbyde en forsikring på en kat der ikke er syg nu, men har været det.
Nogen af jer herinde der ved om det måske er muligt??
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
God bedring til missen og kram til dig.
jul 2007
Tak endnu en gang.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
"Tranebær tilskud kan desuden ikke anbefales til katte med nedsat nyrefunktion, idet tranebær indeholder benzoesyre, som katte har svært ved at omsætte - og som katte med nyrepåvirkning slet ikke kan omsætte."
Der er også to slags grus/sten hos katte, de dannes i henholdsvis urin med for høj og for æav pH. For at vide, hvilken slags din kat har, skal stenene undersøges, ud fra det kan man give den korrekte diæt.
God bedring
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
dec 2007
jul 2007
Må vidst lige have sppurgt dyrlægen hvilken form for sten det så er i vores tilfælde, syns jeg ikke lige hun nævnte noget om
Alice A
Årh, det lyder sørme godt. Vidste ikke om de var meget strikse i sådan et tilfælde, hvor katten har døjet med samme problem flere gange.
dec 2007
Held og lykke
Håber han klare den!! :'( urinveje, øv