{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!? min kat flænser tapet.
  • #1   28. maj 2011 tag den væk derfra og sig NEJ og sæt den hen til kradsetræet hvor det er tilladt. Sprøjt baldrian på kradsetræet og hav meget gerne flere.

• #2   28. maj 2011 Hun gør det desværre bare kun når jeg ikke er til stede... baldrian? Er det det som tillokker dem?

• #4   28. maj 2011 ja Baldrian elsker katte,

• #5   28. maj 2011 Winnie: forstår vist ikke helt hvad du mener?

• #6   28. maj 2011 Det gjorde mine katte også i en meget lang overgang, og de var nærmest talt umulige til at få til at stoppe med det. De stoppede dog på en og samme dag, da jeg købte dem et af de dersens kradsetræer der kan stå midt ude på stuegulvet og er en rundt søjlepæl der går op i luften. Sæt et eller andet sjovt stykke legetøj fast til toppen, og sprøjt det stykke legetøj med noget baldrian. Det løste problemet hos mig, på en enkelt dag.

• #7   28. maj 2011 Jeg tror det mine katte ønskede var noget de decideret talt kunne grive fat om og "flænse". Tapetet flænser, og derfor synes de det er sjovt. Så prøv og giv dem en sådan stolpe som jeg lige har beskrevet, og sæt noget legetøj fast i toppen.

• #8   28. maj 2011 Sørg først og fremmest for at aktiverer din kat.
    Katten afsætter feromoner når den hvæsser kløer og dette foretrækker den at gøre midt i sit territorium, så sørg for der er et kradsetræ der. Det duer ikke, hvis man sætter et i en afsides krog.
    Og så kan du sprøjte feliway på hvor katten kradser, da den vil snuse til det og tænke, der har jeg været.

Håber det hjælper smiley

• #9   28. maj 2011 Sæt et stykke sisaltæppe på det sted, katten bliver ved med at kradse.
    Ser ikke engang så dumt ud og da det tit begrænser sig til et bestemt sted, Er nok ikke rigtig en løsning, men mere en kapitulation, som jeg gerne indgår med min kæreste eje.

• #10   28. maj 2011 Puuha! Så skal jeg i hvert fald ud at købe sisal tæppe i metervis!
    Jeg er kapituleret, for de gør det tydeligvis for at provokere, så jeg har opgivet!

• #11   29. maj 2011 De gør det helt sikkert ikke for at provokere, det er menneskelige følelser, en kat tænker ikke- nu vil jeg provokere min ejer og ødelægge tapetet. Den gør det af en anden grund, der er vigtig for den. Det kan som sagt skyldes at de mangler noget stimulering eller det for dem er naturligt at kradse i deres territorium og skal tilbydes bedre alternative steder, som også er midt i deres territorium. Og prøv feliway.
    Og negativ opmærksomhed er jo bedre end ingen, hvis man keder sig, så de kan jo sagtens ha fundet ud af, de får opmærksomhed ved at kradse.

• #13   29. maj 2011 Nej provokation er det bestemt ikke, men det kan være tillært forstået på den måde at katten får en reaktion fra dig når den gør det. Jeg har især en der "demonstrativt" hopper op på reolen og kigger direkte på mig, mens den vælter et eller andet på gulvet. Jo så får den min opmærksomhed, hvilket var det den ville til at begynde med. En anden ligger sig på tv'en og lader halen falde ned over skærmen, så jeg ikke kan se, det jeg nu vil se. Ciddi lægger sig lige foran min pc-skærm når jeg sidder her og hun mener at nu har jeg siddet længe nok. Hun ligger der ellers aldrig. Men fælles for dem alle er at de får min opmærksomhed.
    Så prøv at overvej om det er det ene eller andet der ligger bag, når katten går det. Det er osse muligt at den har stort behov for at afmærke sit hjem/territorium og der kan Feliway måske være en hjælp. Ellers kan du forsøge dig med de forskellige midler af dufte som katte ikke kan lide og sprøjte på der hvor den ikke må kradse og noget den godt kan lide på kradsetræet. Hav meget gerne flere kradsetræer.

Kommentér på:
hjælp!? min kat flænser tapet.

Annonce