{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Alex M
Alex M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Katte problemer {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg har et problem med vores 4 årige kastreret hankat. Den har efterhånden i lang tid begyndt at sætte duftspor op rundt i huset. Altså den tisser striber op ad møbler osv. I starten gjorde den det, de samme steder, men nu gør den det overalt i huset. Både ude og indenfor. Den er også begyndt at slås noget mere med andre katte, og begyndt at blive en smule mere agressiv end den plejer. Han slikker sig også hele tiden på maven ved bagbenene, så næsten alt pelsen går af! Ellers er han allertiders kat!

Min mor truer med at aflive ham hvis vi ikke gør noget ved problemet. Hvad skal vi gøre. Jeg håber virkelig I kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh. Alex

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte problemer
  • #1   29. maj 2011 Det hele sammenholdt kunne det tyde på at den havde "selvværdsproblemer". Det kan være der er kommet en ny kat, der er meget dominant og derfor afmærker den helt tosset overalt. Der kan osse være sket et eller andet hjemme hos jer der har udløst adfærden.
    I bør osse få den tjekket for urinvejslidelser, det er det nemmeste at behandle, især hvis det "kun" er blærebetændelse. Prøv evt Feliway til stikkontakt, det kan have en effekt, hvis det er nervøsitet.

Husk når i vasker af der hvor han har strintet, så må i IKKE bruge noget med salmiak i, det får dem kun til at tisse endnu mere. Brug noget andet sæbe og eftervask enten i Rodalon eller eddikevand, det tager den sidste rest af tisse-lugten.

• #2   29. maj 2011 Det lyder til at katten er stresset - sandsynligvis pga. de andre katte udenfor. Prøv at anskaffe en Feliway duftspreder. Måske kan Zylkene også være en hjælp. Begge dele kan købes hos dyrlægen som også kan vejlede om det.

Hypersoigneringen kan også skyldes at det klør på ham - pga. allergi eller andet, men mit gæt er stress. Dog altid en god ide at få en kat med adfærdsændringer undersøgt hos dyrlægen. Aggression skyldes forresten meget ofte smerter.

PS: Endelig ikke skælde ham ud for at strinte, det ville være synd og ville også gøre ham endnu mere stresset, og forværre adfærden. Vask strintesteder af med rodalon + meget vand (rodalon er giftigt). Og håb på, at Feliway eller Zylkene kan føre til mindre strint.

Håber da at din mor kan se rimeligheden i at hjælpe katten til at stresse af, samt få ham undersøgt for sygdom/smerter, i stedet for at gribe til aflivning smiley

• Alex M
    Alex M Tilmeldt:
    mar 2010

#3   1. jun 2011 Mange tak for svarene. Jeg prøver at finde ud af noget. Jeg forstår bare ikke hvorfor den strinter så meget rundt omkring når den allerede er kastreret. Kastrerede katte plejer ikke at have den slags problemer. Men der kan jo selvfølgelig være sket et eller andet for vores kat, som har stresset den så meget som den nu er.

• #4   1. jun 2011 Kunnne den være hormonforstyrret?? På hormonforstyrrelserne herhjemme hjalp Zylkéne. Kan anbefales!

• Alex M
    Alex M Tilmeldt:
    mar 2010

#5   4. jun 2011 aner det ikke...

Kommentér på:
Katte problemer

Annonce