{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Problemer med fertile katte. {{forumTopicSubject}}

Vores katte en hunkat og en hankat , De snakker helt vildt vi er ved at blive skøre i hovedet af det .. Og hun har lige været i løbetid .. Hvorfor snakker de så meget ??

Og her til morgen da jeg stod op, havde de skidt på gulvet ved siden af bakken og tisset i skabet hvor deres mad står ..Hvorfor?

Er ved at blive helt skør i hovedet .. Undksyld ordvalget men er ved at få grønne nosser af dem lige nu..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med fertile katte.
  • #1   28. jan 2010 sådan er fertile dyr - masser af snak - urenlighed af den ene eller begge arter, frustration osv.

• #2   28. jan 2010 Okay, men de er godt nok billig tilsalg lige nu ..

Men tak for svaret , hvad koster det af at få en hankat kastareret (ved ikk lige helt hvordan det staves) ca. ?

• #3   28. jan 2010 Ha, ha, jeg har også i perioder ngoen der er meget bliigt til salg:-)

Tror nok en kastration koster omnkring 800 på den klinik jeg bruger i hovedstadsområdet. Husk at få ham øremærket når han alligevel er i narkose

• #4   28. jan 2010 Okay , Hehe .. Men det er godt nok slemt , det ødelægger vores nattesøvn ..
    Det er godt nok dyrt . men nu bor vi i sønderjylland , tæt på grænsen og der vi købte vores hankat fra hun har været i tyskland ved en dyrlæge med alle hendes katte .. Så kunne være man skulle prøve at ringe der til ..

Hvad skalvi gøre med vores hunkat?

• #5   28. jan 2010 Hunkatten - den tager I også med - og får steriliseret. Drt koster på "min" klinik ca. 1300

For at få kattene over grænsen skal de være chippet, have pas og en rabiesvaccine der er mindst 21 dage gammel - så kan du jo regne på om det kan betale sig:-)

Det kan sagtens være det er billgere i Jylland end i Storkøbenhavn - du kan jo ringe rundt

• #6   28. jan 2010 Puha , det er dyrt . Men det må man jo tage med når man har kat .. smiley

Ja man skal en masse når man skal have kattene til tyskland .
    Men vil da lige finde ud af noget med manden når han kommer hjem , hvad vi gør .. smiley

Tak for hjælpen ..

• #7   28. jan 2010 Forresten , hvor langtid kan de blive ved med at snakke??

• #8   28. jan 2010 Ulla p :
    Okay , ved du hvad det ca koster ??

For vi har været inde ved dyrlægen i tinglev og de tog lidt over 500 kr bare for at se på vores ene kat da den havde øjnbetændelse .

• #9   28. jan 2010 Hvis snakkeriet er hormonbetinget tager det den tid det tager hornomerne at dysse ned.

Fertile hunner snakker mest mens de er i løbetid - hannerne når de vil ha' damer - og det vil de hele tiden.

Det dysser ned kort tid efter kastration. Hannen kan parre en fertil hun med genvist i 5-6 uger efter han er kastreret

• #10   28. jan 2010 Ulla P : Okay vil jeg da lige gøre .. Mange tak .. smiley

Lis : Okay , men nu må vi se hvad der skal ske med dem .. Men lige nu er de helt stille for har lige haft dem i bad så nu er de igang med at vaske dem .. smiley DEJLIG RO !

• #12   28. jan 2010 Krista N : Okay , kunne også være en mulighed, vi må vente et stykke tid og se hvad der sker . om hun bliver større eller hvad der kommer til at ske .. Men mange tak .. smiley

• #13   28. jan 2010 fint, jeg sletter lige mit indlæg, så jeg ikke ryger "på køl"

• #14   28. jan 2010 Bare i orden .. smiley

• #15   28. jan 2010 Prøv også at tjekke Dyrehospitalet Gråsten Sønderborg. Jeg er i hvert fald tilfredse med dem =)

• #16   28. jan 2010 Vores hunkat skal steriliseres og jeg har ringet rundt til 9 dyrlæger i området (sydsjælland) det koster imellem 750 kr og 1800 kr så et godt råd er at ringe rundt først, der kan være mange penge at spare.

• #17   28. jan 2010 Kristina K :
    Okay , ja det kan jeg hører at man kan .. Men vil lige vente tiden an og se hvordan de opfører sig længere henne .. smiley

• #18   28. jan 2010 Anja N : Det vil jeg da lige prøve .. smiley

• #19   28. jan 2010 Altså vil gerne have killinger , og har fået at vide at hvis jeg giver min hunmis p-piller kan det give problemer senere hen med at få killinger ..
    Jeg skal også lige have penge til det ..

• #20   28. jan 2010 Ja okay , men har fået så meget input af alle lige nu , så skal lige overveje hvad der er bedst smiley Vil jo ikk gøre noget som jeg kommer til at fortryde senere ...

Men må lige snakke med manden om hvad vi skal gøre om hvordan og hvor ledes .. smiley

• #21   28. jan 2010 Jeg kan se din NFO ikke er ret gammel så det ville ikke være godt for hende allerede at få killinger nu!

• #22   28. jan 2010 Nåe okay , Tak for rådet ..

• #23   28. jan 2010 Det er bedst at vente til hun er tæt på de 2år.
    NFOén er langsom i sin udvikling som MCOén og det tager hårdt på en missemor at få killinger...
    En MCO og NFO er først færdig med at vokse når de er mellem 3 og 4år

• #24   28. jan 2010 Nåe okay , vidste jeg ik , men ved jeg nu .. Tak for info ..

• #25   28. jan 2010 Det var så lidt smiley

• #26   28. jan 2010 Og der er jo næsten ingen killinger til salg salle steder, så få endelig lavet nogle flere ...... ! smiley

Nej, kom du afsted med dem begge i en fart, du bliver hurtigt træt af deres strinten, og p-piller kan give kræft senere hen....

• #27   28. jan 2010 Man ødelægger ikke deres udvikling ved at de får killinger allerede som 1 årig, det er en normalt alder at parre i. Men når det er sagt, så vil jeg også sige at det måske ikke er for smart at få killinger nu, der er så mange til salg... Og hvis du mener det er dyrt at få dem neutraliseret, så skulle du prøve at have killinger smiley Det er nemlig dyrt..

• #28   28. jan 2010 Nej vil heller ikk mene at det ødelægger deres udvikling , det hører vel med til deres natur ??
    Jamen vi har længe snakket om hvad vi gør hvis vi for killinger ..

Hehe , ved godt der er mange killinger tilsalg .. smiley

De har kun tisset inde i skabet .. 1 gang .

• #29   28. jan 2010 maria P- Nej sikkert ikke med det har de nu engang BEDST af! smiley

Hvis hun nu VIL have killinger på hende´s hunkat så er det beder at dele sin viden omkring racen, end bare at sige `du kan bare gøre det som 1årig`!
    Dem jeg kender/snakker med der opdrætter MCO og NFO ville sige præcis det samme omkring aldre!

• #30   28. jan 2010 Jeg siger bestemt ikke at hun bare skal gøre det.... Jeg siger bare at det er forkert at de skal være 2 år..... Jeg synes alle skulle holde igen med killinger.............. og jeg mener at amn skal samle sig noget viden om hvordan det er, hvad der kan ske og så sørge for at have en god kredit i banken klar..

• #31   28. jan 2010 Maria- Er helt enig smiley
    Og jeg har på INTET tidspunkt brugt ordet SKAL men at de har BEDST af at vente...

Dette er hvad en opdrætter herinde fra af NFO skrev til mig:

Hej Randi

Jeg vil sige, at man skal være meget opmærksom på kattens modenhed. En hunkat på 1½ år kan sagtens være moden til at få killinger, hvor en anden først er det ved 2 års alderen, så det afhænger meget af hunkatten.

Fysisk skal katten - efter min mening - være over 1½ år og meget gerne 2 år inden hun får killinger.

Men du har helt ret i, at det er meget forskelligt fra race til race smiley
    En NFO er jo blandt de store racer, og skal derfor have lov til at udvikle sig, hvor imod en ABY er en lille race, så der er ikke så megen tyngde der skal bygges op smiley

Håber du kan bruge det til noget smiley

• #32   28. jan 2010 Det kan jeg ikke....... Fordi nogle er af den mening, er der mange andre der er af en anden holdning..

Min og en del andres holdning er, at det er bedst at gøre det tidligt, det ikke er sundt for katten at være i løbetider fra den er 7-8 måneder til den er 2 år... og det er usundt at bruge p piller. Men vi er mange herinde og alle har sine holdninger omkring det, så er det jo kun godt vi ikke behøver at blive enige om alt smiley

• #33   28. jan 2010 Nej, heldigvis smiley
    Men som sagt så har jeg ALDRIG brugs ordet DE SKAL VÆRE 2ÅR nogen steder! Men hvad mange mener lige præcis disse to racer har bedst af! smiley

Så er du og nogle andre af en anden mening og det er jo fint, fint...

• #34   28. jan 2010 Jeg blev rådet af min dyrlæge at vente med killinger på min mc til hun var et par år netop pga deres langsomme vækst så Randi jeg har hørt det samme smiley skal lige siges at jeg havde en smutter med en af mine katte da hun var et år og der var stor forskel på hendes håndtering af killingerne end de andre som var 2 år, så mine skal være 2 år før de får killinger altså mine mc katte smiley

• #35   28. jan 2010 Heidi- Det er også første gang jeg høre en af den mening at det er fint for disse to racer allerede når de kun er 1år smiley

Men sådan er vi jo så forskellige smiley

• #36   28. jan 2010 maria P - der kommer an på racen.. Européen er det normale ikke 1 år, men 1,5 år

• #37   28. jan 2010 Det var jo Mco og Nfo der var tale om.Men som sagt det er forskelligt hvad vi synes er rigtig. Jeg har bare talt med flere opdrættere der har sagt at 1 år var fint. Og har selv parret en hun kat som 1 årig og alt gik fint. Og katten fortsatte sin vækst efter det. Hellere parre "tidligt" og så neutralisere "tidligt" Efter min mening..

• #38   28. jan 2010 maria P : Jeg har nu også den holdning , for hvis man nu skal sige at katten skal holde sig fra p-piller , så er det da bedst at de får killinger tidligt også bliver neutraliseret bagefter ..

Jeg har den holdning , Og hvis min kat blive gravid nu , så må jeg tage den derfra .. Kan jo ikk sterilisere min kat nu, for så kan det ikk få killinger senere hen .. Ikk at den skal have killinger , men sker det så sker det ..

Også er jeg ligeglad med at folk skriver om det er synd for dem . Det synes jeg nu ikke , sådan havde det også været hvis de havde været ude i naturen !!!

• #39   29. jan 2010 Da min mc fik killinger her i sommers var hun kun 1 år og hun opførte sig som en teenager, jeg var glad for at en af mine andre katte tog over og passede dem for hun gad ikke selv, mine andre har været 2 år før de har fået killinger og de har 100% været klar til det... det er jo bare min erfaring...

• #40   29. jan 2010 NFO og MCO er meget lig hinanden!

• #41   29. jan 2010 Heidi O : Okay , men alle katte er jo forskellige .. Men nu må vi se hvad der sker ..

Randi : Ja de ligner meget hinanden på mange punkter .. smiley

• #42   29. jan 2010 Hvis vi får killinger , så ved vi godt hvad vi vil gøre med dem , så det er ingen problem der .. !!

• #43   29. jan 2010 Britt- Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forstå det du skriver?
    For mig lyder det som om du syns jeg er dum??? Og nedgørende!
    Men jeg ved da godt der er mange killinger til salg! Men hvis hun VIL have killinger på sin hunkat, uden at få den testet for dvs. ting og sager! så kan jeg ikke gøre noget som helst ved det!!!!

Hvis hun ikke har råd til at få den neutraliseret så ved jeg da SLET ikke hvordan hun vil få penge til at have et kuld killinger!?

Men jeg ejer ikke hende´s katte så jeg kan ikke fortælle hende hvad hun skal gøre med dem...
    Andre har allerede skrevet at der er nok killinger derude så hvorfor skulle jeg sidde og gentage det endnu en gang???

• #44   29. jan 2010 Britt- Oki, ja jeg ved ikke hvad gg betyder? Hehe... Smart computer/sms tegne er jeg ikke lige fortrolig med smiley

Men jeg sidder også og ryster på hovedet når jeg sidder og ser på nogen af de annoncer der er herinde!
    Små mislinger der hverken er blevet vacc. sundhedstjek eller noget som sælges til 1000-1500kr. smiley Det ser jeg også som man bare skal tjene mest muligt på disse killinger! Og er ligeglad med hvad der så eller kommer til at ske dem! Det er rigtig trist! smiley
    Også annoncer hvor der står killingen koster 1300 med vacc. og ønskes det ikke er prisen 1000... Hmmm...

Hvad er det for en ny lov? Ved kun der er kommet en med at killinger skal være 12uger inden de må tages fra moren...

• #45   29. jan 2010 Hvem siger at jeg vil have penge for mine killinger hvis det er at vi får det .. ??

• #46   29. jan 2010 Randi K, det er den nye kattebekendtgørelse. Mon ikke der er et link herinde.. Kigger lige.

• #47   29. jan 2010 (link fjernet)

Her er et link til bekendtgørelsen.

• #48   29. jan 2010 Og britt.
    jeg er faktisk ikke helt sikkert på fortolkningen mht hankatten. Så vidt jeg læser det, går den kun ind under, såfremt man har en hankat som laver 3 eller flere kuld. Så læser jeg det også som om det er 3 kuld i eget hjem. Om han bliver lånt ud eller ej, det får JEG som opdrætter jo ikke et kuld killinger af smiley -Men det er blot fortolkning, og en hel anden sag en trådstarters oprindelige emne.

Kommentér på:
Problemer med fertile katte.

Annonce