Min kat er hævet i huden omkring kloen...? Min kat er hævet i huden omkring kloen...?
Min ældre hunkat har i et par år haft lidt problemer med at holde kløerne, så det har jeg hjulpet hende lidt med. I dag tjekkede jeg lige og så så jeg, at hun i huden omkring den ene klo på forpoten (altså der hvor selve kloen sidder fast) er lidt hævet og hun var også lidt øm. Der så ikke ud til at være nogle sår eller lignende.
Jeg ved ikke rigtig hvad det kan skyldes?
Jeg vil naturligvis kontakte dyrlægen i morgen, men jeg sidder og er ret nervøs for hvad de vil foreslå. Det er en ældre kat og jeg er bange for om hun nu kan klare en evt. bedøvelse eller medicin. Ikke at hun fejler noget ellers, men det er ikke ret længe siden jeg mistede en kat pga. dårlige nyrer. Så det er IKKE en rar fornemmelse at skulle have hende her (som er mit kæreste "eje") til dyrlægen :0
Mvh. Rikke
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
Har lige badet poten i sæbespåner (ingen succes synes katten) og der kunne jeg se, at selve det øverste af poten (altså hvis man kigger ovenfra mellem kløerne) er hævet også, det er ikke kun klovolden, så måske hun har fået en rift eller noget i poten. Underligt nok er jeg lidt mere rolig nu, da det ikke lyder så meget som betændelse i klovolden og der stod nemlig et sted, at det kunne være en følgesygdom til noget værre som f.eks. sukkersyge eller kræft. Men det må da trods alt ske for mange katte, at de hæver omkring en pote og får lidt betændelse. Jeg er helt oppe at køre og kan bare slet ikke sove.... uha uha... de kære katte
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Gør man det, er der nemlig fri adgang for bakterier især fra kattebakken, så der kan opstå betændelse i klobenet.
I de fleste tilfælde skal tåen amputeres, for at betændelsen ikke breder sig i knoglerne.
Jeg ville runde dyrlægen, hvis jeg var dig.
Min kat er hævet i huden omkring kloen...?