6.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

5 uger gammel killing!! 5 uger gammel killing!!

Har fået en lille moderløs killing hjem i dag, vil skyde den til at være omkring 5 uger, har modermælkserstatning og killingefoder, men kan ikke få den til at sutte af flaske, men den spiser glædeligt foder opblødt mælkeerstatningen, men der står flere steder det er meget vigtig den får flaske, så den ikke får adfærdsproblemer senere, nogen der har nogle gode råd???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 uger gammel killing!!
  • #1   27. jun 2011 Jeg har købt killingefoder ved dyrlægen, samt KW mælkeerstatning, der står frisk vand til den i en lille skål, med lave sider, så den kan nå, har blødt foderet op i erstatningen, samt giver den noget i en lille sprøjte, så jeg er sikker på den får nok, jeg massere dens mave, lige over navlen, samt køre med en fugtig vattot bag i, så den tisser, den har dog ikke haft afføring endnu.

• #3   27. jun 2011 Jeg har søgt en amme, og har kontaktet samtlige internater og kattehjem, der er overfyldt.

• #5   27. jun 2011 Hvis den gerne vil spise det opblødte killingefoder så er det fint. Det er omkring 5-6 ugers alderen de kan spise. Det er svært at komme af med katten til et internat, de er overfyldte og katten blir måske afleveret.
    Vil du beholde den selv?
    Synes det er godt du har taget den hvis den ikke har mor eller søskende. Selvf ville det være bedst hvis den er hos sine søskende så den lære katteadfærd.
    Bare giv den masser af omsorg, og vej den, så du er sikker på den tager på, og giv ormekur.

• #6   27. jun 2011 Ja har snakket med dem i telefon, de rådet mig til at flaske den op og så evt finde en legekammerat til den, da mine egne katte er voksne.

• #7   27. jun 2011 afleveret = aflivet

• #8   27. jun 2011 Hvor bor du henne ad i landet? Der er mange der har killingerne nu, så måske er der en som kan tage den ind i sit kuld.

• #9   27. jun 2011 Vil gerne beholde den selv, har mulighed for det, da jeg bor ude på landet. Men er bare nervøs for om den får nok, da den ikke vil sutte på flasken, men den spiser fint det opblødte foder, men den har ikke haft afføring i de 6 timer den har været her, men har tisset.
    Jeg har så givet den lidt erstatning i en lille sprøjte ved siden af, så jeg var sikker på den fik væske, når den så har spist, kravler den lidt rundt og sover så igen.

• #10   27. jun 2011 Jeg bor ved Frederikssund i Nordsjælland.

• #11   27. jun 2011 Det mest optimale ville jo være at finde en amme og så når den var 12 uger, så få den hjem igen, så den også blev opdraget af moren og blev præget af de andre killinger.

• #12   27. jun 2011 Tror ikke du skal være så nervøs, den spiser jo, du har kun haft den i kort tid. Sys først du skal blive nervøs hvis den slet ikk tager på i vægt over tid. Det er jo ikk sikkert den skal lave pøller endnu.
    Og ellers så ring til en dyrlæge imorgen, så ved du præcis hvordan du skal gribe den an.

• #13   27. jun 2011 Har vejet den, så jeg kan holde øje med om den tager på i vægt. Ringer til dyrlægen i morgen under alle omstændigheder, for den skal nok have ormekur, var der en der fortalte mig.

• #14   27. jun 2011 Killinger skal have ormekur når de er 3 uger, 5-6 uger og igen inden de kommer hjemmefra.

• #15   27. jun 2011 Da vi havde plejekillinger for Inges Kattehjem sidste år kunne de to killinger der var 4 uger gamle sagtens selv komme af med afføring. De var endda renlige og sked kun i bakken...

• #17   27. jun 2011 Men så held og lykke med den, det skal nok gå. Har selv en kat som er vokset op uden sin mor og søskende, og var totalt underernæret, og han har det super fint i dag smiley

• #18   27. jun 2011 Så skal den helt sikker have ormekur, og så kan dyrlægen lige lave en tjek på den også.

• #19   27. jun 2011 Susanne S tilbyder at tage den ind til sin missemor, der har killinger på ca 5 uger... Måske du skulle tænke dig om og gøre hvad der er bedst for killingen og ikke hvad du har lyst til og så få den tilbage når den er 12 uger, som loven også foreskriver smiley

• #21   28. jun 2011 Undskyld havde ikke set at Susanne havde skrevet, det har intet at gøre med hvad JEG har lyst til, men hvad der er bedst til den lille, så lad vær med at skrive sådan til mig, jeg gør mit bedste!!!

Susanne.. Har du et tlf.nr jeg kan kontakte dig på?? smiley

• #22   28. jun 2011 Den vejer 496gr:)

• #23   28. jun 2011 Så er den lille killing kommet ned til Susanne smiley Og alt gik godt smiley

• #24   28. jun 2011 Det lyder virkeligt rigtig godt og undskyld hvis jeg på forhånd dømte dig til, at gøre hvad jeg troede du havde lyst til... Jeg ved ikke hvorfor, men sådan havde jeg bare opfattet det smiley Og det er selvfølgelig min fejl... Det glæder mig rigtig meget, at du tænker på killingen frem for dig selv smiley Sådan gør en ægte katteelsker smiley

Kommentér på:
5 uger gammel killing!!

Annonce