{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Dårlig mave :( {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Mine misser er syge. Den store HB på lidt over et år kaster op og laver tyndt på gulvet. Han ka ikk nå i kattebakken. Den lille hun MC på 6 mdr kastet op i morges og det er det eneste med hende. De har begge været til dyrelæge inden for de sidste to mdr. De er vacineret, ormekur osv. De leger, spiser, drikker og kæler som altid. Dyrelægen forslår varmen ? Men er det ikke lidt voldsomt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave :(
  • #1   29. jun 2011 Nej det syns jeg bestemt ikke det er, hvis de koster op og ikke engang kan nå på bakken for at skide, så syns jeg også bare du skal komme afsted med dem...
    Det lyder ikke særlig godt! smiley

• #2   29. jun 2011 Det kan sagtens være varmen der har indflydelse på maverne. Men du skal sørge for at de får rigeligt med vædske, skær ned på tørkost og giv dåsemad, af god kvalitet. Du kan osse prøve at se om de vil have cremefraische. Ellers er det en rigtig god ide at have Zoolac hjemme.

Ikke bare til dig, men til alle andre så er det en rigtig god ide med en katte-hjælpekasse. Hvor man har diverse ting i, hvis uheldet skulle være ude. Fx Zoolac, Capstar, andet loppemiddel, pipetter med saltvand, klorhexidin osv osv.

• #3   29. jun 2011 Har du været på f.eks. udstilling inden det startede?

Spørger fordi jeg har hørt om lignende tilfælde - udek´lukker ikke det kan være varmen - men det kunne jo også være det var noget helt andet ...

• #4   29. jun 2011 De har det bedre nu. Der har ikke været så meget nu her og de har været ude og virket fine. Min han HB har godt nok lavet tyndt en gang uden for. Men det var næste igenting. Har lagt is i deres vandskål nu, købt en blæser og giver dem Vådmad nu. Har ikke ture da jeg ikke viste om det var godt for maven. De får og har alle dage fået Royal canin. Den lille MC pige får MC killingefoder til MC og min Han HB får til kastrerede. De får begge den lysebrune Vådmad til pelsen. Ca en halv pose om dagen hver, efter aftale med dyrelægen smiley

Jeg har ikke været til udstillinger. Synes ikke der er noget der har ændret sig i deres hverdag, ud over vejret.

Tak for rådene smiley forsætter det eller bliver de sløve så er det direkte til dyrelæge. Det har jeg aftalt med min dyrelæge smiley

• #5   30. jun 2011 Kathrine H. Zoolac, standser tynd mave, med mindre der er noget andet der ligger til grund, fx tarmbetændelse. Capstar er et loppemiddel, en pille, der dræber alle levende lopper i løbet af få timer, dette sammen med spot on produkt er efter min mening den optimale loppekur, hvis man skulle være uheldig at få de små bæster indenfor dørene. Saltvand er godt til øjnene, hvis der opstår småproblemer, saltvand i lidt større flasker kan osse bruges i forbindelse med sår. Klorhexidin er rensende, hvis katte skulle have fået småskrammer og lign. Det fåes som vædske og pulver, jeg har begge dele. Og så glemte jeg parafinolie som er det eneste rigtige at give mod hård mave.
    Priserne kan jeg ikke huske, men det koster ikke det vilde, køb nogle af delene og anskaf resten lidt efter lidt.
    Du kan sammeligne det med en falck-kasse til mennesker.

• #6   30. jun 2011 Vædskemangel er det værste i denne situation, så "nap" dem i nakkeskindet, falder skindet ikke ned med det samme, så har de sandsynligvis vædskemangel og så er det bare om at komme afsted til dyrlægen.
    Du kan koge nogle poseris, dobbelt så længe som til os mennesker, og noget kogt kylling. Bland det sammen med noget af vandet fra kyllingen. Det kan osse standse den bløde mave og har ikke indflydelse på andet.

Kommentér på:
Dårlig mave :(

Annonce