{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

bekymret for killing :/ {{forumTopicSubject}}

Min kat fik tre killinger her d 22 juni, men efter et døgn døde den ene..
Nu, 7 dage efter, er den ene begyndt at åbne øjne. Den mijaver, og vil frem i verden.

Den anden er derimod meget sløv, bevæger sig ikke meget, og har gullig snask i hovedet, specielt ved øjnene så de ikke kan åbnes. Den vil ikke have jeg prøver at rykke det af, og jeg har prøvet at vaske det med vand og kamille the, men lige lidt hjælper det.. Oven i det så er det som om det ene øje er "kopieret" inde bag ved.. Det ser lidt slemt ud..

Kører til dyrlægen med dem imorgen, men vil skrive herinde da jeg er frustreret og bange for vi mister en baby til smiley

Har nogen af jer prøvet noget lignende? - Det kunne være rart med trættende ord..

Knus herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bekymret for killing :/
  • #1   29. jun 2011 Du må IKKE bruge kamilla the. Det har for det første ikke den rigtige PH værdi og der kan osse være noget meget småt fnuller i som kan genere øjnene og gøre det meget værre. Du skal bruge saltvand.
    Det er en god ide at du får dyrlægen til at kigge på den, er det øjenbetændelse, hjælper kun en medicinsk behandling, eller kan du i værste fald risikere den bliver blind. Øjenbetændelse kan osse være smitsom, så du skal være opmærksom på mormis og den søskende og evt andre katte,


  • #2   29. jun 2011 Er morkatten vaccineret?

    Det kunne lyde som en gang Herpes - det kan de blive blinde af - men det kan også været andet.

    Ofte er det på de små før de åbner øjnene Mycoplasma.

    Du skal bade og skylle øjet med saltvand fra apoteket - og så må vi se hvad dyrlægen siger ...


  • #3   29. jun 2011 Enig med Lis og prøv at give killingen lidt kaffe fløde med druesukker for enegi og hvis du vejer de små er det lettere at holde styr på at den lille ikke får nok

  • #4   29. jun 2011 Du må endelig ikke rykke noget som helst af - heller ikke bruge kamillete.
    Blød skorperne <b>forsigtigt</b> op med lunkent saltvand på en vatrondel og prøv så forsigtigt at åbne dens øjne.
    Kald mig Mads, om der ikke vil pible betændelse ud.
    Tryk så forsigtigt på området uden om øjnene og ind mod øjenåbningen og vask betændelsen af, når den kommer ud.

    Dette bliver du ved med, til der ikke kommer mere betændelse ud.

    Derefter kan du dryppe sterilt saltvand direkte i øjne for at skylle det sidste betændelse ud.

    Men tag under alle omstændigheder til dyrlægen i morgen, for der skal også gives øjensalve.


  • #5   30. jun 2011 Hvad sagde dyrlægen?

  • #6   1. jul 2011 Jeg tog til dyrlæge kort efter jeg skrev dette indlæg, da dyrlægen også var bekymret, så pakkede mor og babyer og tog afsted.
    Han trykkede blidt på det "hævede" øje, og der væltede bætendelse ud, og derefter trak han forsigtig det indtørrede snask væk fra øjnene..
    Begge killinger fik et skud pencillin, da den "raske" killing også var ved at få lidt betændelse..

    Fik at vide jeg skulle vaske/dryppe øjnene 2 gange om dagen med kamille the, og snart vil de være raske igen..

    Det skal siges at det er mine forældres katte, og passer dem mens de er i spanien, og da jeg også har eget hjem og dyr at se til havde jeg lavet den aftale med dem at jeg bare skulle ud til dem hver 2. dag.
    Men nu er jeg selvfølgelig derude de 2 gange om dagen, og killingen er i klar bedring (:


  • #7   1. jul 2011 Det lyder godt - bortset fra Kamille theen - den virker som gødning på bakterier - og der vil altid være små partiker i den der generer - derudover har den ikke øjets PH værdi.

    Saltvandsopløsning skal du bruge til at skylle øjet med


  • #8   1. jul 2011 Du kan købe små engangsampuller med sterilt saltvand på apoteket, hos Matas ell. en optiker. De koster ikke alverden for en pakke.

    Kamillete er til en øm hals og røde barnenumser - IKKE i øjne.
    De små partikler i teen er grobund for bakterierne og teen, som ikke har samme saltbalance som tårer, svier desuden i øjnene.

    Mærkeligt, at en dyrlæge kan anbefale det!


  • #9   1. jul 2011 Altså: Jeg véd godt at kamillethe frarådes af nogen, men jeg fik det også som råd af en dyrlæge for maaange år siden. Jeg har badet øjne på en vildkat i årevis og den blev ikke blind. Den blev 16 år, så det er da vist begrænset hvor farligt det er!
    Saltvand i øjne aarrhhh det svier vist! Spørg lige på apoteket først. Jeg måtte kun bruge deres opløsning til at vaske rundt om et sår med. Hvad med kogt koldt vand????


  • #10   1. jul 2011 Jeg bruger altså også kamille the til mine hestes øjne hvis de får betændelse eller hvis fluerne er for slemme ved dem, og det har altså fungeret fint.. og bruger det også selv hvis jeg får øjnbetændelse..
    Men er da villig til at prøve saltvand (:


  • #11   1. jul 2011 Apotekets saltvand HAR øjets PH værdi = svier ikke (samme som linsevæske)

    Kamille har IKKE = svier - m´å godt bruges til omgivelserne, men må IKKE komme i øjet

    Der er mange gamle gode husråd man har fundet ud af alligevel ikke er så gode ...


Kommentér på:
bekymret for killing :/

Annonce