{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Bekymret for den ene killing! {{forumTopicSubject}}

Som jeg tidligere har skrevet, så fik min hunkat killinger for 3,5 uger siden. Af ukendte årsager begyndte hun kort tid efter at afvise dem, og den sidste uge har hun helt nægtet at have noget med dem at gøre. Det betyder at jeg må agere misser, og det går da egentlig også meget fint. De små mislinger vokser og tager på som de skal, og de er super livlige.
Nu kommer vi til mit problem.. Igår opdagede jeg da jeg vaskede dem bagi efter de havde spist, at den ene hankillings kønsdel virkede rød og en smule hævet, og idag synes jeg at det er lidt værre. Det virker også til at gøre ondt på ham når jeg vasker ham. Kan nogen sige mig, hvad det måske kan være?
Derudover synes jeg at de generelt er mere beskidte end hendes tidligere kuld - kan det være fordi missemor ikke er der til at holde dem rene hele tiden?
Til sidst vil jeg lige høre, om der er andre herinde, der har måttet agere missemor, og om det er normalt at killingerne miaver rigtig meget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret for den ene killing!
  • #1   7. okt 2015 Killinger miaver oftest, når de er sultne. Hvad får de at spise og hvor ofte?

    Kommer de af med afføring og tis?


  • #2   7. okt 2015 De får mælkeerstatning ca. hver 3. time, og de spiser til de er mætte - ca. 7-10 ml. hver.
    Ja, de kommer af med både det ene og det andet, og jeg kan også se at de selv er begyndt at kunne komme af med det nu, så jeg satte en kattebakke hos dem igår - som også allerede har fået et par små tissetårer, så det er jo meget fint.
    Det er heller ikke fordi de miaver hele tiden, men de bor ude på badeværelset, hvor der er dejligt lunt, og så snart de hører døren gå op, begynder de at miave til den store guldmedalje.


  • #3   7. okt 2015 1. De får længe ikke nok mad !!! De er sultne.

    2. De har brug for at få tilbudt vådfoder nu.

    3. De er gamle nok til at gå på kattebakke.


  • #4   8. okt 2015 de er så store nu at de godt kan begynde at spise selv.
    jeg har selv brugt rc baby cat til mine.har flasket 6 op fra 11 dage.
    tilbyd dem vådfoder og evt begyndt at give dem tørkost som bare står fremme.her er rc babycat rigtig godt fordi det er nogle bitte små tørpiller

    begyndt at trappe ned for mælken. de skal over på rigtig kost nu

    og selvfølgelig snakker de - du er jo madmor smiley og katte elsker bare mad, lige meget for gamle de er


  • #5   8. okt 2015 I den alder drak mine mellem 20 og 30 ml. pr. gang, hvis de ikke fik andet end modermælkserstatning.

    Så find dig noget godt killigevådfoder og start hurtigst muligt.

    Hvor meget vejer de?


  • #6   8. okt 2015 Hej igen. Øv, den killing jeg var bekymret for, døde i nat smiley Det er uhyggeligt at det kan gå så hurtigt. Han var jo egentlig frisk nok og spiste fint smiley
    Jeg har sat killinge våd foder ud til dem, men indtil videre virker de ikke interesserede. Den røde var dog lige henne og slikke lidt på det, men de andre er ligeglade.
    Jeg har aldrig skulle agere missemor før, så jeg gør jo bare som jeg kan læse mig frem til. Jeg har læst - vistnok på netdyredoktor - at killinger skal have mad hver 3. time, og at de i den alder spiser 5-10 ml per gang, og nogle gange mere. Så det er jeg gået ud fra. De sidste 4 killinger virker dog også sunde og raske, de er livlige, er begyndt at lege lidt, spinder og vil meget gerne kæle og putte.
    Jeg gør hvad jeg kan smiley


  • #7   8. okt 2015 Ja, den mængde spiser de, når de er små. Men nu er de altså meget større. Og derfor skal de have meget mere. De fleste killinger skal have hjælp til at finde ud af, at vådfoder kan spises. Det gælder om at mose det lidt i starten og evt. blande lidt modermælkserstatning i. Kom lidt på en finger og i munden på killingen.

    Mormis lærer dem det ved selv at spise af det, men det gør vi mennesker jo ikke rigtig i. smiley


Kommentér på:
Bekymret for den ene killing!

Annonce