{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Igen bekymret for Mille :-( {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er igen bekymret for Mille smiley

Hun har ikke ville spise vådfoder igår aftes , hertil morgen og heller ikke hertil aften ... Hun ligner virkelig en der gerne vil og har lyst men så snart hun stikker snuden derned til ligner hun en der er forkvalmet smiley

Hertil aften har hun lagt i kælderen hele aftenen , og lagt for sig selv ... hun har slet ikke rørt hendes tørkost hele dagen idag , dog har hun drukket lidt vand smiley

Jeg kælede for hende og synes jeg kunne mærke hendes mave var lidt hård , men de gange hvor jeg før har synes det og vi så har været til dyrlægen med hende , siger dyrlægen at hendes mave er fin... så den er nok ikke særlig hård smiley

Jeg har lukket kattelemmen for natten og så har jeg givet hende noget parafin olie , i håb om at det kan gøre en forskel ...
Da hun fik parafin olien, synes jeg det lignede at hun havde svært ved og synke smiley
Men om det er fordi det er lidt klistret det olie , skal jeg ikke kunne sige smiley

Er der nogle jeg ellers skal være opmærksom på?
Håber hun går i bakke i løbet af natten så jeg kan se der er lidt gennemgang ... og håber hun vil spise vådfoder imorgen tidlig igen ... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen bekymret for Mille :-(
  • #1   19. mar 2018 hvis hun ikke spiser i nat eller i morgen så bør du få en tid hos dyrlægen
    det er ikke sundt når de går i længere tid uden mad. hvis mine ikke spise 1 dag så er vi hos dyrlægen den næste. tør ikke andet


  • #2   19. mar 2018 Kvalme kan jo skyldes alt andet end forstoppelse. Kaster hun op?
    Hun lyder til at være lidt "flad" og når en kat er apatisk - gemmer sig og ikke vil snakke, så skal man tage det seriøst.
    Slut med parrafinolie og ring til dyrlægen i morgen og få en tid.
    God bedring til Mille.


  • #3   19. mar 2018 Okay , så vil jeg bestemt tjekke op på hende imorgen om hun har fået spist noget eller om det er det samme igen smiley

    Præcis og jeg bryder mig ikke om når hun pludselig virker anderledes på den her måde smiley


  • #4   19. mar 2018 god bedring med hende
    jeg skal også til dyrlæge på onsdag - igen


  • #5   20. mar 2018 Så stod vi op.. Mille har heldigvis spist sit tørfoder og drak os vand hertil morgen ...

    Jeg har mistanke om at Gry igen igen er efter hende og det er derfor hun opfører sig som hun gør..

    Hun begyndte og spise vådfoder imorges men så fordi jeg tabte noget, så var det nok til hun blev bange og skræmt , og ikke ville have mere ... jeg har lige optaget en video hvor Gry igen er efter Mille .... åh ha altså !!!!

    Ligger lige videoen ind .....!


  • #6   20. mar 2018 Har så lige fundet ud af at vores feliway friends er blevet tom... kan det virkelig være derfor at Gry igen er hård ved Mille ?? Det har jo faktisk gået rigtig godt i 3 uger snart. smiley

    Så må vi have købt en ny!


  • #7   20. mar 2018 det kan godt være det

  • #9   21. mar 2018 prøv at få gry leget træt. unge katte har mere energi. og især nu hvor hun mener at hun drille Mille.

    vandpistol... tjaaa hvis man gider at tørre op efter sig så er det sikkert en fin ide. hvis kattens ellers er bange for vand. har selv en som pænt sagt siger "vand.. og hvad så?" han er totalt ligeglad

    bedre er faktisk at lade noget hårdt falde på gulvet. sådan at de bliver forskrækket af braget. en tyk bog er godt. så får man afledt deres opmærksomhed fra hinanden til braget. samtidigt så er det ikke jer som gør noget i forhold til kattens mening
    det som kan være svært er at man skal jo ikke gøre dem bange for en selv. derfor er en høj lyd bedre.
    jeg bruger stemmen til det, men har så erfaring fra hestene, hvor jeg bruger stemmen/kropsprog hele tiden. noget kan bruges til kattene


  • #10   21. mar 2018 Har idag fundet synderen til rama skriget herhjemme og Mille ' s pludselige nervøsitet smiley

    Der er en ukastreret han kat der er begyndt og være i vores have smiley
    Han ser meget sølle ud desværre smiley
    Idag da vi kom hjem havde han åbenbart lagt på stolen som vi har til og stå i vores kælderskakt :\ og han skyndte sig og løbe da vi kom smiley

    Selvom han laver ravage og misserne er bange for ham har jeg SÅ ondt af ham , over at han er udenfor i det her vejr smiley

    Vi har lukket kattelemmen i nat da Mille slet ikke har turde og komme ind hele aftenen (vi har været i byen fra kl 15-22, )... så hun kom først da jeg kaldte på hende smiley og katte lemmen er i døren ved siden af vores kælderskakt ... sølle Mille ... smiley

    Kan forstå på en af vores facebook sider for byen hvor vi bor at katten kommer meget vidt omkring i hele byen smiley og ingen vil kendes ved den som ejer smiley


  • #11   22. mar 2018 tænkte det nok
    det kan bare skabe en del ufred imellem ens katte

    men det er synd for hankatten. og især nu hvor det igen bliver frost og sne. måske man burde få kattens værn ud? han fortjener det ikke at være bad-cat


  • #12   22. mar 2018 Det er der absolut ingen katte der fortjener, men den skal da fremlyses i byen - sedler op og så skal den have mad og ly indtil da.

    Håber at der falder ro på igen nu hvor årsagen er fundet smiley


  • #13   23. mar 2018 Opdatering på fremme mis:

    Udfra facebook gruppen har han været i byen i 1 år , uden nogen vil vedkende sig ejerskab af ham.. nogle fodre ham hist og pist og andre jager ham væk når han besøger dem i haven... smiley
    Synes det er synd smiley

    Overveje og forsøge og fange ham og så ringe til dyrenes beskyttelse mht om de kan hjælpe for han har det ikke godt smiley


  • #14   24. mar 2018 Hvis du selv fodrer ham og kan lokke ham til dig, så snak med dyrlægen om du kan få en beroligende tablet og når den er indtaget indenfor, kommer han ikke ud igen. Så køre du til dyrlægen og lader ham afgøre om den skal aflives.
    Så nemt kan det gøres.
    Men når den har en fodervært, så tag da fat i en af dem og få en snak om de vil være med til ovenstående. Det kan jo også blive en genudsætningskat hos en af foderværterne.


  • #16   24. mar 2018 Lotte:
    Lige præcis , har desværre indfanget mange katte hos mine forældre på denne måde.. DB er heldigvis meget large når man fortæller at katten ser skadet ud..
    har sågar afleveret den sødeste kat som trængte til en rengøring og loppe kur osv men da de tog blodprøve havde den katte syge så den måtte aflives smiley

    Han har ikke været her idag men naboen har set ham.. han sov på vores stol i kælderskakten igår
    smiley

    Så ser an til mandag og har jeg set ham her i weekenden vil jeg ringe til DB og snakke med dem smiley


  • #17   24. mar 2018 De har ikke hjulpet her hos os fra DB men været meget afvisende på trods af betalende medlemskab hos dem. De problemer jeg røg ind i med KV var at vi ikke er matrikel ejere her. Selv om jeg ikke fatter hvad de regler skulle betyde hvis vi gerne vil betale og hjælpe en kat. Når du bor i hus kan du lave en aftale med KV for så er i jo matrikel ejere . Det koster her på Fyn 600 kr og 250 for hver gang de kører ud. Jeg er løbet ind i den der underlige regel med matrikel ejer problemet før hos KV. Det var i Odense, hvor der holdt så mange katte til ved en skole. Det har i jo heldigvis ikke problemer med.

  • #18   24. mar 2018 Britt : ej hvor vildt at i har så mange
    Problemer smiley troede da at de arbejdede for dyrenes skyld smiley

    Altså jeg har de 4 gange jeg har skulle indfange en kat hos mine forældre som var syg/skadet, ringet til DB fortalt om situationen (som regel har katten holdt til i omkring 1 mdr og er blevet mere og mere syg), også laver vi en aftale om at jeg indfanger katten og kører til nærmeste internat og får den afleveret..

    1 gang har vi selv valgt og betale 650 kr for en aflivning hos vores egen dyrlæge da vi selv havde fodret på katten og det synes vi ikke vi ville være fair at DB skulle "betale for aflivning"..



  • #19   24. mar 2018 hvis man hører til de kommuner som kv har aftale med, så koster det ikke noget når det "bare" drejer sig om herreløse katte som skal indfanges
    kun når det drejer sig om genudsætning
    men man skal huske at ringe til kommunen, teknisk afdeling. for så er det gratis

    DB giver jeg ikke en dyt for. jeg har hørt alt for mange dårlige ting om dem. ulempen ved at være på internat. man møder mange. og mange har haft dårlige oplevelser med DB. især det med hvis man begynder at foder vildkatten, så regner de katten som værende ens egen, og dermed ikke længere er herreløs.


  • #20   24. mar 2018 Har intet og sætte på DB her i Nordjylland men det er jo en smags sag smiley

  • #21   24. mar 2018 Her har jeg også dårlig oplevelse med DB, en svane der lå midt på vejen og bilerne måtte køre rundt om den, den skulle nok klare sig selv smiley selv med mange henvendelser til dem, der var så en der ringede et andet sted hen og de hentede den.

Kommentér på:
Igen bekymret for Mille :-(

Annonce