{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Bekymret for ingenting (dyrlægbesøg) {{forumTopicSubject}}

Sorry den underligt overskrift, men kunne ikke lige greje den så den passede til indholdet..

Kender i det, at man skal have ens katte til dyrlægetjek og så går man bare og er bekymret for alt og intet...
Jeg skal have alle tre til dyrlægen i morgen hvor de skal vaccineres og lige have et tjek fra top til tå...
Det er jo ingenting, men alligevel går jeg og pylrer om mine små guldklumper som om jeg aldrig ser dem igen... Jeg kan bare ikke lide det.

Er det bare mig der er lidt for meget af en hønemor, eller er der også andre derude der bekymre sig over ingenting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret for ingenting (dyrlægbesøg)
  • #1   13. apr 2008 Forstår dig godt Janni ;o)

    Jeg har også været udsat for *ubehagelige* oplevelser ved dyrlægetjek..

    Men ved du hvad,hvor er det godt at vi tager de tjek og får be/afkræftiget sygdomme og der blir gjort noget ved det i tide.Det gør os til ansvarlige dyreejere...

    Mange der kunne lære af det !!

    Held og lykke i morgen med misserne;o)


  • #2   13. apr 2008 Uha.. jo det kender jeg alt for godt... men nu bliver jeg også kaldt pyllermor, men det jeg det godt med....

    for det betyder jo bare at vi elsker vores dyr


  • #3   13. apr 2008 Tak skal have du Gitte.. og ja selvfølgelig går alt vel... det skal det jo gøre.

    Og helt bestemt det er om at få fanget tingene i tide, så hellere være nogle skridt foran altid.

    Hvad er det for ubehagelige oplevelser du har haft ved dyrelægetjek?


  • #4   13. apr 2008 ja, det kender vi alt for godt til, vi pusser og nusser også om kattene inden de skal til dr dyr og vi har osse altid sørget for alverdens lækkerier til misserne når de har været ved dr dyr

  • #5   13. apr 2008 Ej hvor er det rart at høre... følte mig faktisk lidt fjollet før da jeg var ude for at nusse ekstra om misserne med en stor potion dåsemad...
    Er glad for jeg ikke er ene om at have det sådan

    Knus til alle jer kattetosser *sg* i er sgu lige så skøre.. og skønne som mig smiley


  • #6   13. apr 2008 En af mine missepiger fik konstateret svær mundbetændelse og meget tandsten.Øv,jeg blev så ked af det,tænk at jeg ikke havde lagt mærke til det..Det gør jeg så nu;o)

    Hun måtte i narkose og have renset tænder ..

    Ellers så har der været småskavanker,som har været kureret nemmere.
    Derfor,at det er så vigtig med det årlige tjek af vores skattebasser;o)



  • #7   13. apr 2008 Årh.. tænk sig en gang det har jeg næsten også været udsat for.. havde lykkeligvis glemt det (måske det er en årsagerne til jeg er så pylret før et dyrlæge besøg)
    opdagede min gamle kat manglede en fortand... og fik hende så hevet med til dyrlægen og hendes tænder var bare noget rigtig juks, hun fik hevet flere ud og fjernet en masse tandsten.

    Hvis jeg bare vidste hvad jeg ved nu, den gang...

    Heldigvis er jeg blevet klogere med årerne og mere pylret :)...

    Måske denne tråd kan få andre til at se vigtigheden i at få ens katte reglmæssigt til dyrlægen til et lille tjek...


  • #8   13. apr 2008 Jeps.. Rottweiler havde fået nogle sår i forbindelse med loppe allergi, og jeg frygtede med det samme at det var skab..

    Min egen dyrlæge holdte optællings lukket, så jeg tog hele vejen ud til en anden dyrlæge for ingenting XD


  • #9   13. apr 2008 Janni...kender godt den fornemmelse....det er ligesom når man skal til tandlæge og så bare venter på at han skal sige nul huller........

  • #10   14. apr 2008 Ja lige præcis Birthe.. det kunne vist ikke siges meget bedre...


    Og heldigvis klarede alle katte sundhedstjekket med høj haleføring.. sådan da... Gizmo var bestemt ikke glad, han var virkelig bange og utryg... og nøøøøj hvor han svedte gennem hans poter der var helt vådt på bordet af bar sved. Dessi var også rimelig nervøs, meeeen stadig nysgerrig og opførte sig meget pænt, Tessa derimod var klar til den helt store udforskning af lokalet hun rendte rundt med halen i vejret og skulle undersøge alt og alle og gjorde sig super meget til over for dyrlægen det var kun lige ved vaccinen hun ikk var så glad og hun fik lynhurtigt vendt hovedet og bidt i sprøjten.. så kunne den lære det kunne den.

    Jeg havde jo også min mors kat med O'malley, den er lidt småsyg i hovedet så man kan stort set ikke rede den (det er blandnings kat med noget perser og noget maine coon og.. ja) Så den skulle ned og bedøves og barberes + have et skud vaccine og sundhedstjek... Og da de tjekkede hans tænder opdagede de den havde betændelse i en tand så de ringede for lidt siden og spurgte om de måtte hive den ud.... selvfølgelig måtte de det sagde min mor, deres lille guldklump skulle jo ikke gå og lide.

    Så til alle... det er super vigtigt lige at få tjekket jeres katte indimellem, det er jo ikke til at vide om katten har ondt i bla tænderne... den siger jo ikke noget...


  • #11   14. apr 2008 Vi er til dyrelæge mindst en gang om året....dvs...til alm sundheds check hvor de også checker tænderne og så de årlige vacciner...

    Derudover er vi der tit for at hente mad og medicin og selvfølgelig lige får en sludder om kattene...så hvis der er noget der uroliger mig bliver jeg rådet eller bedt om at møde med missen...


Kommentér på:
Bekymret for ingenting (dyrlægbesøg)

Annonce