{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Vildkatte aflivning? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kan godt se emnet har været oppe før. Men igår var jeg forbi en nedlagt gård ca 1 km fra min fars og hans kærestes gård. , Gården skal nedrives, der har ikke boet mennesker der længe(mindst et år). Gårdejer er gammel og meget syg(Hospitalsindlæggelse). Jeg så 3-4 killinger på ca 7-8 uger. De skyndte sig at gemme sig. Men af det jeg så, så de sunde ud. Kørte så derud igen idag, efter jeg har forsøgt at få fat i gårdejer. Fandt så en meget sur formentlig mormis. Der gik direkte imod mig meget hvæsende. Vil tro det er fordi killingerne var i nærheden. Men er sikker på det er vildkatte.

Så sagde jeg til min fars kæreste at jeg når jeg fik fat i den gamle dame, der ejer grunden ville informere hende om det og forsøge at få dem aflivet. Så sagde hun hvorfor jeg dog ville have dem aflivet, hvis de så sunde og raske ud..

Jeg blev faktisk lidt overrasket, men fik da sagt at jeg ville have det dårligt hvis de blev kørt ned med en lang og smertefuld død til følge (ligger ud til stor vej) Samt et de jo ville kunne blive ved med at formere sig.

Min fars kæreste sagde så, at katte jo er meget instinktive og ofte ved hvordan de kan overleve.

Det tror jeg nu også godt om morkatten, da hun formentlig er mindst 2 år at dømme efter. Hun har måske lært at holde sig fra biler og kan overleve på mus mm.

Men troede faktisk generelt at folk gerne ville have sådanne katte aflivet, selvom de bare passer sig selv. Har selv arbejdet på et dyrehospital, hvor vi ofte fik vildkatte til aflivning. For mig at se er det det eneste rigtige at gøre... Men nu føler jeg lidt jeg bare blander mig uden grund.

Ville I alle finde ud af en måde at få dem aflivet på? Altså aflivning ved dyrlæge og hvis der ikke er andre muligheder, få en jæger til at skyde dem efter fangst i bure?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildkatte aflivning?
  • #1   30. jun 2011 vilde katte lever et ubarmhjertigt liv. ved man nogle steder i byen har neutraliserede genudsætningskatte. (vildkatte der bliver fodret på faste fodersteder) disse katte ser det ikke ud til nogen vil tage ansvar for, så jeg synes man gør bedst i aflivning af alle kattene på den matrikel

• #2   30. jun 2011 Aflivning er det mest humane i mine øjne og katten lider ikke overlast har aldrig forstået den forskel der er på folks syn på katte og hunde ingen ville lade en tæve med hvalpe gå sådan suk men det er som at slå i en dybe at prøve at gøre noget ved det :0/

• #4   30. jun 2011 De katte har været uden menneskelig kontakt, så jeg tvivler meget på at de kan komme til at bo nogen steder, derfor vil jeg osse mene at aflivning er at foretrække.
    Men lad for hulan være med at forsøge at fange dem med de bare næver, så en "vildkat" er bestemt ikke ufarlig. Det kan koste uger på hospitalet, jeg har prøvet for mange mange år siden.

• #5   1. jul 2011 Man ser nogle folk der faktisk indfanger dem og lader dem få den korte stress de nu får af neutralisering. og genudsætter dem.. formerings problem formindsket en del af bare denne korte indgreb. det var en mulighed at nævne for grundejern ? smiley
    den vilde kat er en vigtig del af fodekæden, og holder rotte/muse bestanden nede. så ville mene aflivning bør være sidste udvej til en hver tid. smiley
    Men det er så blot min holdning, der er tusinde andre holdinger til det smiley

Kommentér på:
Vildkatte aflivning?

Annonce