Vildkatte aflivning? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg kan godt se emnet har været oppe før. Men igår var jeg forbi en nedlagt gård ca 1 km fra min fars og hans kærestes gård. , Gården skal nedrives, der har ikke boet mennesker der længe(mindst et år). Gårdejer er gammel og meget syg(Hospitalsindlæggelse). Jeg så 3-4 killinger på ca 7-8 uger. De skyndte sig at gemme sig. Men af det jeg så, så de sunde ud. Kørte så derud igen idag, efter jeg har forsøgt at få fat i gårdejer. Fandt så en meget sur formentlig mormis. Der gik direkte imod mig meget hvæsende. Vil tro det er fordi killingerne var i nærheden. Men er sikker på det er vildkatte.
Så sagde jeg til min fars kæreste at jeg når jeg fik fat i den gamle dame, der ejer grunden ville informere hende om det og forsøge at få dem aflivet. Så sagde hun hvorfor jeg dog ville have dem aflivet, hvis de så sunde og raske ud..
Jeg blev faktisk lidt overrasket, men fik da sagt at jeg ville have det dårligt hvis de blev kørt ned med en lang og smertefuld død til følge (ligger ud til stor vej) Samt et de jo ville kunne blive ved med at formere sig.
Min fars kæreste sagde så, at katte jo er meget instinktive og ofte ved hvordan de kan overleve.
Det tror jeg nu også godt om morkatten, da hun formentlig er mindst 2 år at dømme efter. Hun har måske lært at holde sig fra biler og kan overleve på mus mm.
Men troede faktisk generelt at folk gerne ville have sådanne katte aflivet, selvom de bare passer sig selv. Har selv arbejdet på et dyrehospital, hvor vi ofte fik vildkatte til aflivning. For mig at se er det det eneste rigtige at gøre... Men nu føler jeg lidt jeg bare blander mig uden grund.
Ville I alle finde ud af en måde at få dem aflivet på? Altså aflivning ved dyrlæge og hvis der ikke er andre muligheder, få en jæger til at skyde dem efter fangst i bure?
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men lad for hulan være med at forsøge at fange dem med de bare næver, så en "vildkat" er bestemt ikke ufarlig. Det kan koste uger på hospitalet, jeg har prøvet for mange mange år siden.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
den vilde kat er en vigtig del af fodekæden, og holder rotte/muse bestanden nede. så ville mene aflivning bør være sidste udvej til en hver tid.
Men det er så blot min holdning, der er tusinde andre holdinger til det
Vildkatte aflivning?