1.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sterilisation - gode og dårlige ting Sterilisation - gode og dårlige ting

Hey KG (:

Vi har lige fået den her killing, og vi er lidt i tvivl om hvorvidt den skal neutraliseres eller ej.

Det er en hun-killing, KUN indekat og alenekat.
Så mht. at den skulle blive gravid, behøver vi jo ikke gøre det.

Men er der andre fordele/ulemper ved neutralisering?

Har bl.a. hørt at kattens levetid bliver markant forlænget osv, men ved ikke om det passer (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation - gode og dårlige ting
  • #3   6. aug 2011 fordelene er nævnt. Bestemt en god ide at få katten steriliseret. En hunkat i løb, kan man meget hurtigt blive træt af, specielt hvis det ikke har noget formål(senere parring). hun kan ikke få killinger og vil være meget mere harmonisk. nogle bliver også mere kælne efter sterilisation.

ulemperne er at hun kan tage på, derfor skal man holde øje med om de får øget appetit eller bare skal have mindre mad end før. Så der skal lidt mere kontrol på foderet.
    Nogle hunkatte kan også få løst maveskind efter sterilisation. det betyder intet, udover kosmetisk, men det er jo ikke alverden.

Det er ikke alle der oplever ulemperne, min ziggy, er hverken blevet fed( har fri adgang til mad hele døgnet) eller har fået "flabbermave" som jeg kalder det.

• #4   6. aug 2011 Shjelle:

Du har købt dig en ragdoll eller i det her tilfælde en blandingskat da den ingen stamtavle har. og nej det er ikke synd for killing/katten at den ikke får killinger og ja de stresser ved konstante løbetider så få det endelig gjort så hurtigt så muligt. Jo tidligere det bliver gjort jo nemmere har missepigen ved og komme over det.

Mine killinger er altid neutraliseret ved salg, og ja så må folk lige vente nogle extra dage da jeg har det bedste med de er det inden salg.

• #5   6. aug 2011 Jeg siger mange tak for svarene (:

Det var også meningen at hun skulle neutraliseres når vi fik hende, men så fik vi at vide, at det ikke ville være nødvendigt.

Så tænkte vi, at vi kunne spare de penge, men ser ud til vi skal have hende til dyrlægen så (:

• #6   6. aug 2011 Det er synd for en hunkat at gå og være fertil uden årsag. Den risikerer at gå i løbetid efter løbetid, og det er både stressende for hende, men det er faktisk også fysisk usundt at kan føre til livmoderbetændelse. Desuden kan nogle fertile hunkatte akkurat ligesom hankatte begynde at strinte. Eller bare blive alm. urenlige.
    Og vi behøver vel ikke nævne hvor skadelige p-piller er... Det kan slet ikke sammenlignes med menneske-p-piller. Katte får ikke måske kræft på sigt, de FÅR kræft. P-piller er kun en absolut midlertidig løsning f.eks. imellem 2 kuld.
    En anden ting er, at man aaaldrig kan være sikker på, om katten en dag skulle smutte ud! smiley En gæst er ikke lige opmærksom eller noget andet. Så husk også at få hende mærket med enten chip eller øremærke, hvis hun ikke er det allerede.

• #7   6. aug 2011 Christa Pihl C
    Tak for dit svar.
    Men bare fordi der ingen stamtavle er, betyder det så sandelig ikke at det er en blandingsrace. Det er vel nogenlunde det samme som at sige, at en Mercedes ikke er en Mercedes, bare fordi du ikke har registreringsattesten.

• #8   6. aug 2011 Det er ihvertfald useriøst at bruge racekatte til ikke registret avl - og heller ikke formålet.
    Undskylder er der nok af - men plat er det. Fru hyacint agtigt

• #9   6. aug 2011 Anyway, har fået svar på mit spørgsmål, og det var ikke hvorvidt min kat er en racekat eller en almindelig kat.

Kommentér på:
Sterilisation - gode og dårlige ting

Annonce