1.575 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Sterilisation - gode og dårlige ting Sterilisation - gode og dårlige ting
Hey KG (:
Vi har lige fået den her killing, og vi er lidt i tvivl om hvorvidt den skal neutraliseres eller ej.
Det er en hun-killing, KUN indekat og alenekat.
Så mht. at den skulle blive gravid, behøver vi jo ikke gøre det.
Men er der andre fordele/ulemper ved neutralisering?
Har bl.a. hørt at kattens levetid bliver markant forlænget osv, men ved ikke om det passer (:
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
ulemperne er at hun kan tage på, derfor skal man holde øje med om de får øget appetit eller bare skal have mindre mad end før. Så der skal lidt mere kontrol på foderet.
Nogle hunkatte kan også få løst maveskind efter sterilisation. det betyder intet, udover kosmetisk, men det er jo ikke alverden.
Det er ikke alle der oplever ulemperne, min ziggy, er hverken blevet fed( har fri adgang til mad hele døgnet) eller har fået "flabbermave" som jeg kalder det.
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
Du har købt dig en ragdoll eller i det her tilfælde en blandingskat da den ingen stamtavle har. og nej det er ikke synd for killing/katten at den ikke får killinger og ja de stresser ved konstante løbetider så få det endelig gjort så hurtigt så muligt. Jo tidligere det bliver gjort jo nemmere har missepigen ved og komme over det.
Mine killinger er altid neutraliseret ved salg, og ja så må folk lige vente nogle extra dage da jeg har det bedste med de er det inden salg.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 57
Det var også meningen at hun skulle neutraliseres når vi fik hende, men så fik vi at vide, at det ikke ville være nødvendigt.
Så tænkte vi, at vi kunne spare de penge, men ser ud til vi skal have hende til dyrlægen så (:
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Og vi behøver vel ikke nævne hvor skadelige p-piller er... Det kan slet ikke sammenlignes med menneske-p-piller. Katte får ikke måske kræft på sigt, de FÅR kræft. P-piller er kun en absolut midlertidig løsning f.eks. imellem 2 kuld.
En anden ting er, at man aaaldrig kan være sikker på, om katten en dag skulle smutte ud!
jun 2011
Tak for dit svar.
Men bare fordi der ingen stamtavle er, betyder det så sandelig ikke at det er en blandingsrace. Det er vel nogenlunde det samme som at sige, at en Mercedes ikke er en Mercedes, bare fordi du ikke har registreringsattesten.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Undskylder er der nok af - men plat er det. Fru hyacint agtigt
jun 2011
Sterilisation - gode og dårlige ting